Toon posts:

[ALG] bannersysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AAARGHH, ik breek hier echt al heel lang het hoofd over.
Ik heb namelijk het volgende probleem, ik moet een bannersysteem maken, opzich niet al te moeilijk, maar het lukt me niet om een goede opzet neer te zetten.

Er zijn 1 soort banner , 15 hoofdmodules, 18 modules = 270 verschillende plekken.
Elke plek is per dag in principe te reserveren, dat zal niet natuurlijk niet snel voorkomen, eerder per week of per maand, maar in het ergste geval zijn er voor een jaar 270 * 365 = 98550 in een heel jaar te vergeven, dat is op zich niet zo'n ramp. Maar nou komt het ergste.

Op elke plek mag er altijd 1 banner komen, maar er kunnen er dus meerdere verschillende zijn. Dat wordt afgesproken, dus er kunnen er best 4 staan.
98550 x bijv. 4 = bijna 400000.

Dat is toch niet te doen + dat er elke keer moet worden aangegeven hoeveel er op elke plek maximaal mogen komen. Iedereen moet een reservering zelf kunnen doen, dus iedereen moet kunnen zien wat er gereserveerd is.
Of ze willen bijvoorbeeld een maand reserveren. Dan krijg je of een entry in de database waarin staat van wanneer tot wanneer, maar dat wordt al heel snel erg gecompliceerd, of je voert elke dag in maar dan krijg je vreselijk veel redudantie en grote tabellen.

Om een nog langer een ingewikkelder verhaal nog een beetje kort te houden. Mijn vraag aan jullie, is dit realistisch, bestaan er dergelijke systemen (phpads dus niet die werkt heel anders). En hoe kan ik dit het beste aanpakken. Hetwordt me allemaal een beetje te veel.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Sorry, maar hier kan ik echt niets van maken. Leg nou eens precies uit wat je applicatie functioneel moet doen, misschien kan ik je dan een stap verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn dus heel veel plekken die gereserveerd kunnen worden.
Elke plek moet de volgende eigenschappen krijgen.
Hoeveel mensen er tegelijk van die banner (plek) gebruik kunnen maken,
en wanneer er op de plek welke banner te zien is.

Verwijderd

Uhm ... blijft vaag. Misschien is het zinvol om eens wat te lezen over het schrijven van functionele ontwerpen / specificaties.

Even gokken dan maar:
Banner (BannerID, BannerName, BannerImage, etc)
Location (LocationID, LocationName, etc)
Reservation (ReservationID, BannerID, LocationID, StartDate, EndDate, etc)
Hit (HitID, ReservationID, HitDateTime, etc)

Lijkt dat wat?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2002 14:11 . Reden: Brak Nederlands ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Klinkt als een rooster probleem. Is wel eens vaker langskomen, maar makkelijk is 't nooit. Je hebt heel erg veel randvoorwaarden (ene gebruiker wil 't liefst niet met een concurrent een plek delen, de ander wil perse met 2 banners op 1 pagina, etc. etc.). Wellicht kun je gebruik maken van een bestaand roosterprogramma?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is trouwens wel een slim idee Poohbear. Ik ga eens even kijken of er misschien zoiets al bestaat waar ik wat aan heb.

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:50

QuasaR

One ring to rule them all

Zoek ff bij hotscripts.com op phpads. misschien dat je dat kunt gebruiken

Daddy of 3 :)

Verwijderd

QuasaR schreef op 25 september 2002 @ 14:31:
Lezen blijft lastig:
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 13:24:
[...]
Om een nog langer een ingewikkelder verhaal nog een beetje kort te houden. Mijn vraag aan jullie, is dit realistisch, bestaan er dergelijke systemen (phpads dus niet die werkt heel anders). En hoe kan ik dit het beste aanpakken. Hetwordt me allemaal een beetje te veel.

Alvast bedankt.
Edit:
volcano[gbb]: heb je nou wat aan mijn suggestie, of zo niet, wat wil je dan nog meer wat binnen een dergelijk datamodel niet past?

Verwijderd

QuasaR schreef op 25 september 2002 @ 14:31:
phpads is slecht :'(
Pagina: 1