Toon posts:

Passive heatsink PIII 733 Slot 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Voor een Precision 420 Werkstation van Dell)

Wie o wie kan mij vertellen waar ik een passive heatsink kan kopen voor een PIII 733 SECC2 Slot 1? Er zit op de vorge processor (PIII 600 Mhz) een passive heatsink met art. nummer 9211T RDJD (origineel Dell). Nu zoek ik dus iets vergelijkbaars om op mijn 2 nieuwe PIII 733 processoren te zetten.

Verwijderd

Lijkt je dat wel verstandig om met een passive heatsink je processor te coolen?

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 20:26
of ee mega blok erop gooien

kheb nog zon slot 1 alpha liggen

Verwijderd

Ik denk dat je dan wel iets erop moet laten blazen, want mijn PIII 600 moet in ieder geval wel met een (vrij grote) fan worden gekoeld (wordt dan al bijna 50 graden stressed).

Verwijderd

Topicstarter
Er blaast inderdaad een vrij grote fan op de processoren via een kap die over de processoren heen zit. Ik heb het inmiddels voor 1 processor opgelost door de oude heatsink om te zetten. Dus ik heb er nu nog 1 nodig met de artikelcode zoals hierboven beschreven staat.

Het is inderdaad een mega blok.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Globalwin vos32 heatsink kan wel, check www.cooltium.com ofzow even.

heb (d8 het) nog ergens zo'n beest liggen.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Zo'n P3 733 wordt serieus niet warm. Die kan je zonder fan rond de 30 graden houden met alleen een mooi groot koelblok. Helaas is het nogal moeilijk om er aan te komen. Ik zie ze af en toe nog wel is voorbij komen op beurzen, dan hebben ze vroeger op een Compaq gezeten of dus op een Dell. IMHO kan je beter voor active koeling gaan en hem overclocken naar 1000mhz+ dat lukt je serieus zonder veel problemen. Ik draai een P3 700 zonder active koeling al op 933 stabiel en 1000 als het moet...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 15:37:
Zo'n P3 733 wordt serieus niet warm. Die kan je zonder fan rond de 30 graden houden met alleen een mooi groot koelblok. Helaas is het nogal moeilijk om er aan te komen. Ik zie ze af en toe nog wel is voorbij komen op beurzen, dan hebben ze vroeger op een Compaq gezeten of dus op een Dell. IMHO kan je beter voor active koeling gaan en hem overclocken naar 1000mhz+ dat lukt je serieus zonder veel problemen. Ik draai een P3 700 zonder active koeling al op 933 stabiel en 1000 als het moet...
Hou wel even in de gaten dat een P3 733 een FSB van 133mhz heeft, en dus lastiger over te clocken is, omdat de PCI en geheugensnelheid dan ook flink omhoog gaan.

Verwijderd

Mjah ok daar heb je wel gelijk in, maar dat is toch wel het proberen waard, meer als 1ghz zit er dan niet in nee. Had ik even niet zo snel bij nagedacht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ze draaien allebei inderdaad zo rond de 30-35 graden, alleen op een van de processors zit nu nog een te kleine heatsink dus mocht iemand er nog een hebben liggen....

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Passieve koeling kan wel, maar dan heb je wel een goede airflow nodig. Dus een case zonder koelers en een PIII 733MHz lijkt me onmogelijk.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

klopt, je zal toch wel een goede airflow nodig hebben in je kast. Passief koelen, je kan net zo goed een bruut koelblok op zetten met een 120 mm papst @ 5 volt. Geluidsniveau onder je gehoorgrens.
Pagina: 1