Toon posts:

[fans] YS Tech fans stil?? Post je ervaringen TOV PAPST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb al ff de search gebruikt, maar kon miet vinden wat ik me af vroeg.. :'(

Ik wil een aantal Fans kopen d8 zelf aan 3x 80 mm en 1 x 120 mm

Maar nu vind me portemonee Papst fans niet errug lief zeg maar..

Ik zag bij freezing hardware ook YS Tech case fans.. Die zijn een stuk leuker geprijst..

Specs van de 80 mm variant:

-Type: FD1281255B-2A
-Grootte: 80 x 80 x 25 mm.
-Vermogen: 1,92 W.
-Toerental: 2500 RPM.
-Luchtverplaatsing: 65,1 m³/h
-Geluidsproductie: 28,7 dba
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

Specs van Papst 80 mm:

Type: 8412N/2GM
-Vermogen: 1,3 W.
-Toerental: 2600 RPM.
-Luchtverplaatsing: 58 m³/h
-Geluidsproductie: 26 dBA
-Aansluiting: 3-pin
-Lagering: Sintec

:? Oke met ongeveer 2,7 dBA meer is de YS Tech minder stil.. maar toch 't scheelt aardig in prijs d8 ik igg .. 8) Heeft iemand wellicht goeie ervaringen met YS Tech fans??

Verwijderd

mwah, ik heb een 80MM papst fan, en hij werkt perfect, kheb die andere nog nooit aan het werk gezien dus kan nie zeggen wat ik daar van vin

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

mjha, 1 ding dat je wel moet weten, bij geluid is elke 3 dBa een geluidsverdubbeling.....

Verwijderd

Als je de Ys-Tech fan vergelijkt met de papst is de Ys-tech zelfs beter (bijna net zo stil en meer luchtverplaatsing)

Tja ervaringen, beneden zit bij ons al een half jaartje een Ys-tech fan in, bevalt best. Redelijk stil en werkt nog steeds :?

Bedenk trouwens wel dat als je een echt stille fan wil, Papst de beste oplossing is, zijn er namelijk al vanaf 12db!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

28 dba vind ik niet echt stil. 26 eigenlijk ook niet echt. Papst maakt ook mooie met 21 dba @ 1900 rpm geloof ik.
Maar ik heb gemerkt dat het ook afhangt van wat voor geluid een fan maakt; de ene toon is een stuk irritanter dan de andere. Het beste zou zijn als je even kon beluisteren.

Als je de ruimte hebt zou ik kiezen voor een 92 mm op lage toeren ipv een 80 mm op medium toerental(2500rpm). Dan zit je kwa cfm ongeveer gelijk.
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 13:11:
Als je de Ys-Tech fan vergelijkt met de papst is de Ys-tech zelfs beter (bijna net zo stil en meer luchtverplaatsing)
:? 26 dba vs 28,7 dba = bijna net zo still?!
Volgens mij dubbel zoveel lawaai.
Weet iemand wat voor lagering dat is?? Vorm van sleevebearing?

Die papst hebben waareschijnlijk een langere levensduur

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

bombadil schreef op 25 september 2002 @ 13:19:
28 dba vind ik niet echt stil.
Maar ik heb gemerkt dat het ook afhangt van wat voor geluid een fan maakt; de ene toon is een stuk irritanter dan de andere. Het beste zou zijn als je even kon beluisteren.
LOL :D

Kom je in de winkel, dag meneer, ik kom een paar ventilators beluisteren O-)

Maar meneer, de muziekshop is tegenover hoor :? :+

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb wel eens een 26dba fan retour gestuurd omdat het geproduceerde geluid irritant was; erger dan andere 26 dba mbt de toon.

Levensduur van de papstr is trouwens 80.000 uur. Flink hoger dan standaard.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Ik gebruik hier YS-Tech fans van het type FD1281253B-2A die volgens specs 24dba geluid produceren. Ik ben er zeer tevreden over, ze zijn stil en verplaatsen flink wat lucht.
Invergelijking met de Zalman ZM-F1 fans met spannings adapter op 5v (20dba) vindt ik de YS-Tech's op de volle 12v stiller. Ook de kwaliteit van de YS-Tech's zijn beter want hier beginnen de Zalman's al rare geluiden te maken.
Ik heb ook regelbare enermax fans gehad, deze gaven allemaal tikjes op de laagste stand (21dba), en veel minder cfm. Op hogere standen waren ze eigenlijk niet meer stil.
Papst heb ik geen ervaring mee, maar de meesten hier zijn er wel positief over.

P.S.
sintec = sleevebearing (glijlager) waarvan het materiaal (microscopisch) poreus is en in olie is gedrenkt, is meestal vrij duur.

Verwijderd

Topicstarter
>:) Voor de mensen die 28,7 dBA teveel vinden deze vond ik dus net ook

-Type: FD1281253B-2A
-Vermogen: 1,2 W.
-Toerental: 2000 RPM.
-Luchtverplaatsing: 51,0 m³/h
-Geluidsproductie: 23,2 dba :z
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

:9~

Verwijderd

zo ken ik nog wel een paar:

Specificaties:
-Type: 8412N/2GL
-Vermogen: 0,6 W.
-Toerental: 1500 RPM.
-Luchtverplaatsing: 33 m³/h / 19,5 CFM
-Geluidsproductie: 12 dBA

Specificaties:
-Type: 8412N/2GML
-Vermogen: 0,9 W.
-Toerental: 2050 RPM.
-Luchtverplaatsing: 45 m³/h
-Geluidsproductie: 19 dBA

Allebei van Papst dus..

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
in mijn aopen voeding zit een ys tech. Nou ja zat. Ik heb er een coolermaster ingezet en ik vind die al stukke stiller. Een noiseblocker zag er goed uit volgens specs, beter dan papst, maar die ratelde heel zachtjes :( Met bestel kosten en post enz enz was ik daarvoor bijna 20 euro kwijt, terwijl een coolermaster bij de pc boer 8 euro kost :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1