[WinXP] Logitech USB muis probleem

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:49

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een Logitech Dual Optical muis (met staart) gekocht. Ik heb altijd mijn muis in de PS/2 poort gehad, altijd zonder problemen. Toen ik opnieuw opstartte werd keurig gemeld dat de Logitech Dual Optical werd gevonden en hij werkte ook. Alleen werd vermeld dat de 800dpi mogelijk niet werkt met PS/2 en daarom werd USB aangeraden. Ik heb toen m'n pc uitgezet en muis in USB geprikt. Opnieuw opgestart en mouseware vindt keurig wederom een Dual Optical muisje. Maar hij werkt absoluut niet (de lampjes branden ook niet op de muis, terwijl bij het booten van de pc dit wel zo is). In de device manager (WinXP) staat dat er een probleem is met de drivers/software van de muis (die keurig als Logitech Dual Optical staat genoemd onder de USB-apparaten). Opnieuw installeren van Mouseware heeft geen enkel effect. Wat is er verkeerd? In de bios (mobo = Abit TH7-II Raid) kun je bij USB aanvinken BIOS of OS, maar beide settings werken niet. Enig verschil is dat bij BIOS de muis "aan is" (rode leds branden) tot Windows opstart. Daarna is het in beide gevallen een muisloze stilte.

Wie weet wat ik kan proberen om m'n muis toch op USB te krijgen?

Thanks!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

De kans bestaat dat windows de PS/2 drivers wil gebruiken voor je muis, maar je moet ervoor zorgen dat hij de USBdrivers gebruikt, waarschijnlijk zat er bij je muisje wel een cdtje met drivers. Bij logitech kun je drivers ook downloaden Logitsch website

Ook hebben ze een uitgebreide Support page over USB mice en problemen daarmee. Succes

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 10:20
Misschien vraagt die muis teveel stroom en wordt ie daarom vanzelf uitgeschakeld.
Had ik namelijk ook. Toen in een andere hub geplugd en hij werkte toen weer wel.

Dus niet gewoon het poortje gebruiken dat naast de poort zit die je nu gebruikt maar een andere proberen.

Als dit niet werkt weet ik het ook niet verder.
Suc6

Verwijderd

Het wordt door Logitech in ieder geval afgeraden om in geval van problemen met je USB muis een hub te gebruiken. Maar uit je verhaal maak ik op dat dit niet het geval is.. Just in case

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 10:20
Je gebruikt toch atijd een soort van hub? Meestal heb je (minimaal) 2 USB poorten in je pc.
Of ik bedoel een controller misschien...

Ik ben het ff kwijt....

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:49

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Thnx allebei, hij werkt! Ik heb die hele USB-helppage van Logitech doorgelezen en alles geprobeerd. Na de tips nog steeds geen succes. Tenslotte in de device manager alles wat met USB te maken heeft weggegooid. Opnieuw opgestart en alles opnieuw laten installeren. Vervolgens mouseware gedeinstalleerd. Muis eruit, opnieuw booten. Muis erin, opnieuw booten. Mouseware installeren, en hij doet het grandioos!! Hoe het precies komt weet ik niet, maar 't werkt!

Ik weet ook niet precies wat hubs en poorten zijn (volgens mij is een hub een apart dingetje wat niet op je moederbord zit?), maar op m'n moederbord zitten twee "usb aansluitingen" (die beiden eerst niet werkten, nu gebruik ik gewoon USB 0).

Kortom: perfect, ik ben helemaal blij. De muis muist ook subliem!!!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

geen dank. Het USB gebeuren in je pc staat inderdaad ook als "Hub"in je device manager "Root hub" maar je hebt ook hubs om op je usb poort aan te sluiten zodat je MEER usb poorten heb (te vergelijken met een ethernet hub) Maar das offtopic :P gaat erom dat zun muissie weer werkt!
Pagina: 1