Ik hoorde van iemand dat als je de output van de versterker in je line in propt van je geluidskaart dat dan de boel kan knallen. Weet iemand hier iets van? Ik gebruik mijn verterker dan alleen om een paar lp's op te nemen.
heb je geen voorversterker op de platenspeler zelf zitten?
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
mwah, het lijkt me niet echt goed voor je geluidskaart om de line-in zwaar te belasten. zet anders je LP speler op je mic-in en zet je >20dB aan bij de opties van je geluidskaart
Nee zit niet in de platenspeler zelf.toastingnow schreef op 25 september 2002 @ 13:10:
heb je geen voorversterker op de platenspeler zelf zitten?
platenspeler > line in ?
oeps, link was voor een ander topic
oeps, link was voor een ander topic
Ik heb ook me versterker (receiver) op me pc aangesloten en nooit problemen mee gehad hoor...
Als je de luidsprekeruitgang op de line-in gooit wel jagomaster schreef op 25 september 2002 @ 12:40:
Ik hoorde van iemand dat als je de output van de versterker in je line in propt van je geluidskaart dat dan de boel kan knallen. Weet iemand hier iets van? Ik gebruik mijn verterker dan alleen om een paar lp's op te nemen.
Met de line-out van de versterker naar de line-in van je geluidskaart is geen probleem.
Microfooningang zou ik niet doen, krijg je erg veel ruis en de mic in (iig die van de creative live) is mono.
Same here.Master__R schreef op 25 september 2002 @ 13:26:
Ik heb ook me versterker (receiver) op me pc aangesloten en nooit problemen mee gehad hoor...
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor uitgang je gebruikt. Als je een line-out (of tape rec) gebruikt kan het natuurlijk geen kwaad, maar met een versterkte uitgang (zoals phones of speaker) is je soundcard al snel minder blij...
edit:
Fairy was eerder...
Fairy was eerder...
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Ik heb de rec out op de line in geplugd. Is dat hetzelfde als de luidsprekeruitgang? lijkt me niet he?Fairy schreef op 25 september 2002 @ 13:29:
[...]
Als je de luidsprekeruitgang op de line-in gooit wel ja
Met de line-out van de versterker naar de line-in van je geluidskaart is geen probleem.
Microfooningang zou ik niet doen, krijg je erg veel ruis en de mic in (iig die van de creative live) is mono.
nee, maar waarom niet direct platenspeler > line-in ?
staat hierboven er zit geen voorversterker in de platenspelerchimo schreef op 25 september 2002 @ 13:40:
Aanvulling op gomaster:chimo schreef op 25 september 2002 @ 13:40:
Platenspeler levert geen linesignaal af maar een phonosignaal, moet nog gecorrigeerd en versterkt worden.
ok in dat geval, platenspeler > versterker > rec out van tape > line-in ?Flotter schreef op 25 september 2002 @ 14:13:
[...]
Aanvulling op gomaster:
Platenspeler levert geen linesignaal af maar een phonosignaal, moet nog gecorrigeerd en versterkt worden.
yepchimo schreef op 25 september 2002 @ 15:29:
[...]
ok in dat geval, platenspeler > versterker > rec out van tape > line-in ?
bedankt want het werkt allemaal perfect
wat heb je gedaan dan?gomaster schreef op 25 september 2002 @ 19:45:
bedankt want het werkt allemaal perfect
De line out van de versterker (Tape out, recording out, whatever) op de line-in van de PC gezet. Als de Phono (platenspeler, draaitafel, whatever
Pagina: 1