Waterkoeling voldoende voor XP2600+ en Raedon 9700Pro ????

Pagina: 1
Acties:

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 11:36
Hallo,

Ik heb been vraagje ik heb een waterkoelsys.

Radiator Black Ice Extreme
Innovatek rev. 3.0 koelblok
Innovatek graph-o-matic VGA cooler
Enheim pomp 1048

In mijn kast zitten en weet niet of er voldoende gaat koelen als ik een Athlon XP 2600+ en Raedon 9700 Pro wil gaan koelen en OC-en

XH2600+
Radeon 9700Pro

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
"Radeon"... niet Raedon :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Als waterkoeling niet voldoende zou zijn, wat zou je der dan instoppen!? :?

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 11:36
Ik heb er over een aantal W/min. die afgevoerd moeten vorden :? on/of mijn systeem het wel aan kan :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Fire69 schreef op 25 september 2002 @ 12:42:
Als waterkoeling niet voldoende zou zijn, wat zou je der dan instoppen!? :?
LOL die's goed

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Natuuuuuuurlijk is dat voldoende :Z
Zolang je er maar voor zorgt dat je alles goed bevestigd en dat er water doorheen stroomt :O

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Beetje ondoordachte vraag lijkt het mij, niet?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat is zeker wel voldoende koeling
en idd als het niet genoeg zou zijn wat moet je dan? Prometia ? :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:43
beetje waterkoeling kan wel 300W verwerken met stabiele temps, dus een dual cpu bak 3 voodoo5 6k's zou je zelfs nog moeten redden.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Beetje onzinnige vraag idd. Een XP 2600+ moet toch ook gewoon met luchtkoeling werken. |:( Een standaard WC-setje moet toch beter koelen dan welke high-end luchtkoeler ook, dus het lijkt me dat het sowieso geen probleem kan zijn.

Ik dacht dat die 2600+ ongeveer net zoveel warmte als de 2200+ produceerde... daar was laatst een tabelletje van te zien op T.net herinner ik mij nu! Efkens kijken of'k 'm nog kan vinden... Damn, ik kan dat artikel (ergens eind augustus--begin september) niet meer vinden! :(
Ik wilde dat tabelletje nog wel even zien, maar het is niet mogelijk (voor zover ik weet) om gewoon de headlines van een maand terug te bekijken zonder dat alle artikelen helemaal ('geëxpandeerd') met de hele tekst worden weergegeven. :(
Da's toch eigenlijk wel klote van T.net; een zoekfunctie is niet altijd even handig. :r

Als iemand dat tabelletje c.q. artikel nog vindt, ff posten hier graag! AvB hè! :)

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

SlowikPL schreef op 25 september 2002 @ 12:45:
Ik heb er over een aantal W/min. die afgevoerd moeten vorden :? on/of mijn systeem het wel aan kan :?
W/min??? :?

Definitie van Watt = Joule * seconden ( W=J*s)
Dus je hebt het over Joule * seconden / minuten ?
Het is duidelijk wat je wilt zeggen, maar vond het wel een leuke notatie. :)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

misschien een dom topic?? 8)7
als een radeon standaard word geleverd met een fan erop zal waterkoeling het wel trekken aangezien dat waterkoeling bijna altijd beter is dan luchtkoeling hetzelfde geld voor de amd xp2600 |:(

Verwijderd

Cr3ator schreef op 25 september 2002 @ 18:14:
[...]

P= E/T

Watt = Joule/seconden dacht ik ??

Verwijderd

Cr3ator schreef op 25 september 2002 @ 18:14:
[...]

je moet geen verbeteringen geven als je er zelf niets van snapt.
Watt is joule per seconde, dus J/s en niet J*s
dat zou inhouden: hey ik laat mn pc heeeeeel lang aanstaan, dan wordt het vermogen meer, kut dan trekt mn voeding het niet lol.

ontopic:
je waterkoeling zal het makkelijk trekken hoor, maak je geen zorgen.
ik geloof alleen dat die graphomatic niet gemakkelijk aan een radeon vast te knopen is. of was dat nou juist de 8500... ik dacht dat je em er aan vast moest plakken met adhesive koelpasta, maar zou daar nog even wat meer research over doen als ik jou was.

Verwijderd

Dat gaat makkelijk. Ik heb een p4 2@2.3 met een gf4 ti4600 @ 32 graden @ waterkoeling.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 21:34

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:10:
[...]

je moet geen verbeteringen geven als je er zelf niets van snapt.
Watt is joule per seconde, dus J/s en niet J*s
dat zou inhouden: hey ik laat mn pc heeeeeel lang aanstaan, dan wordt het vermogen meer, kut dan trekt mn voeding het niet lol.

ontopic:
je waterkoeling zal het makkelijk trekken hoor, maak je geen zorgen.
ik geloof alleen dat die graphomatic niet gemakkelijk aan een radeon vast te knopen is. of was dat nou juist de 8500... ik dacht dat je em er aan vast moest plakken met adhesive koelpasta, maar zou daar nog even wat meer research over doen als ik jou was.
De Radeon 9700 heeft (voor zover ik weet) wel gaten voor een koelblok :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Tja..waterkoeling zal het wel trekken (hele wilde gok hoor!)

Wat echter ook wel leuk is om te weten; je hebt dan 2 warmte bronnen in je wc-setup. Echt hoog oc'en zal dus niet gaan. Tenminste, niet zo hoog als je zou komen met alleen de proc onder een wc-blok. Maar ja, das gewoon een keuze die je maakt. Je kan het oplossen door een kanon van een rad te nemen of (als lawaai je niks uit maakt) een paar dikke fans er op. Maar ja, dat laatste is vaak de reden dat tweakers waterkoeling nemen, omdat je dan die herrie niet aan je hoofd hebt..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Mad_Demon schreef op 26 september 2002 @ 17:07:
[...]De Radeon 9700 heeft (voor zover ik weet) wel gaten voor een koelblok :)
Net even gekeken, maar mijn BB ATI iig niet :)

Zal wel weer lijmen worden dan >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

SlowikPL schreef op 25 september 2002 @ 12:39:
Hallo,

Ik heb been vraagje ik heb een waterkoelsys.

Radiator Black Ice Extreme
Innovatek rev. 3.0 koelblok
Innovatek graph-o-matic VGA cooler
Enheim pomp 1048

In mijn kast zitten en weet niet of er voldoende gaat koelen als ik een Athlon XP 2600+ en Raedon 9700 Pro wil gaan koelen en OC-en

XH2600+
Radeon 9700Pro
Sorry maar ik trek dit ff niet. Om een of andere reden zijn tweakers zo para als ik weet niet wat over de temperatuur in hun kast. Computers worden gebouwd op 1% van de airflow van een kast van een tweaker. Zelfs als je gaat overclocken mag je kast best flink warm worden. Een kennis van me heeft een ultrasilent systeem gebouwt, zit helemaal vol met geluidsdempende matten. alles wordt gloeiend heet. (op harddisks na) gaat prima.

Topic is dus imho typisch geval van overkill. alsof waterkoeling niet voldoende zou zijn.
Pagina: 1