Mobo gaar na blikseminslag?

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Modem gaar na blikseminslag? . Na aanleiding van dit topic heb ik een nieuw inbel plank erin gezet (pci) , oude was een isa plank. Goede drivers van het modem gezocht en compu opgestart, vervolgens krijg ik de melding "new hardware found" PCI SERIAL CONTROLLER. Software geinstalleerd, wil gaan inbellen dan geeft windows aan dat het modem onjuist is geinstalleerd of niet aan staat. Kan het zijn dat het mobo een tik heeft gehad? Specs system, P166 mhz, 64 meg ram, 2.4 gb hd en win 98 se engels. modem oude us robotics 33k6 isa plank nieuwe aceex 56k6 v90 pci plank

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lijkt me eerder dat die modem stuk is, probeer hem eens in een andere pc.

Tweakers Discord

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39
gebruik je (software) wel de juiste modem om mee in te bellen? (vb: oude instell. bij nieuwe modem oid)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Zou idd heel goed kunnen dat je moederbord een flinke tik heeft gehad. Heb je hm al goed bekeken of er geen dingen zijn doorgebrandt. Onderdelen die de stroomvoorziening reguleren. De bliksem kan heel goed via de telefoonlijn de PCI binnengekomen zijn en vervolgens ervoor gezorgt hebben dat je PCI-sloten niet meer goed functioneren.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 20:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 14:44:
De bliksem kan heel goed via de telefoonlijn de PCI binnengekomen zijn en vervolgens ervoor gezorgt hebben dat je PCI-sloten niet meer goed functioneren.
hij zegt al boven dat het oude modem een ISA modem was, maar goed.
wat ik in ander blikseminslag gelezen heb is dat in de meeste gevalleen het mobo ut ook begeeft na een X aantal weken

iRacing Profiel

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

In Leeuwarden is door een fout met een graafmachine dikke leding kappot getrokken. De stroompleurde uit, maar werd een 3 seconde later overgenomen door een andere stroomaansluiting. Sindsdien 2 compaq computers willen helemaal niet meer door de bios geen komen. Geheugenpiepjes, terwijl we geheugen, proc, voeding en bios al vervangen hebben. Mobo ook kapot dus, het is dus zomaar gebeurt met zo'n mobo als het ff fout gaat met de stroom.

/dev/null

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Poephoofd schreef op 25 september 2002 @ 14:44:
Zou idd heel goed kunnen dat je moederbord een flinke tik heeft gehad. Heb je hm al goed bekeken of er geen dingen zijn doorgebrandt. Onderdelen die de stroomvoorziening reguleren. De bliksem kan heel goed via de telefoonlijn de PCI binnengekomen zijn en vervolgens ervoor gezorgt hebben dat je PCI-sloten niet meer goed functioneren.
Zie geen plekken, modem wordt pas gevonden nadat ik op vernieuwen heb gedrukt van deze compu rechter muisknp.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Let er wel op dat die US robotics anders moet installen dan met normale plug and pray
Dus 1st hardware detecten, dan de cd de setup laten installeren, (Supervoice toevallig?) en dan als je opnieuw opgestart hebt, doet ie het pas, soms meestal.

Verwijderd

interne modems willen wel eens koppig zijn met drivers, welke compoort ze willen gebruiken oid :)

extern roelz dan wel :) en datheeft als voordeel dat je modem niet ongeacht uit kan dailen want je zet um uit :)

Verwijderd

Gem1e schreef op 25 september 2002 @ 21:47:
Let er wel op dat die US robotics anders moet installen dan met normale plug and pray
Dus 1st hardware detecten, dan de cd de setup laten installeren, (Supervoice toevallig?) en dan als je opnieuw opgestart hebt, doet ie het pas, soms meestal.
ja het is een super voice maar ik heb die cd niet meer {ik heb de modem gedoneerd aan aard}

Verwijderd

ik denk eerder dat jij statisch geladen was en effe 2000-30000 volt door dat modem heen heb gejaagd....wat er dus voor zorgt dat ie helemaal kaduuk is of maar half werkt

Verwijderd

aard schreef op 25 september 2002 @ 12:29:
Modem gaar na blikseminslag? . Na aanleiding van dit topic heb ik een nieuw inbel plank erin gezet (pci) , oude was een isa plank. Goede drivers van het modem gezocht en compu opgestart, vervolgens krijg ik de melding "new hardware found" PCI SERIAL CONTROLLER. Software geinstalleerd, wil gaan inbellen dan geeft windows aan dat het modem onjuist is geinstalleerd of niet aan staat. Kan het zijn dat het mobo een tik heeft gehad? Specs system, P166 mhz, 64 meg ram, 2.4 gb hd en win 98 se engels. modem oude us robotics 33k6 isa plank nieuwe aceex 56k6 v90 pci plank
ja na en bliksem inslag is het meestal de modem en het geheugen die kapot is,als je geluk hebt enel de modem.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heb je een MMX processor?

Zo nee, dan heb je de oorzaak te pakken.

Bijna alle stuurprogramma`s van PCI modems gebruiken MMX instrukties.

Als je dan geen MMX processor hebt, dan lijkt ie wel te werken, maar belt niet in.

Heb ik zelf ook al een paar x gehad.

Je zal dan naar een Hardware PCI modem of een extrene serieele modem moeten gaan zoeken.

Volgens mij werken de E-Tech modems met Ambient(Intel) chip wel op oude machines

De Motorola modems ook, maar werken niet fijn vind ik

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Pagina: 1