[Exchange5.5] Mail, waar gebleven ?

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een nieuwe distribution list aangemaakt en vervolgens onder het kopje connections een nieuwe user mailbox aangemaakt en deze gekoppeld aan de nieuwe distribution list. Er werden 75 mailtjes opgehaald. (met een snelle look met telnet zag ik dat er eerst 75 stonden en daarna opgehaald waren )

Daarna heb ik een nieuwe gebruiker onder de distributionlist gehangen. Wat nu het probleem is dat de 75 mailtjes niet in de users mailbox terecht komen. Nieuwe mailtjes die verstuurd worden komen wel aan. Maar waar kan ik de 75 mailtjes terug vinden ? Is er niet een mogelijkheid deze alsnog door te sturen ? Of te bekijken. Ik vind het zoiezo raar, want ik zou verwachten dat de nieuwe gebruiker automatisch alle mailtjes van de server zou afplukken.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
die mails staan waarschijnlijk in de box van de nieuwe user die je als eerste er aan had gehangen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Kijk het is zo ingesteld:

Er zijn bv 3 groepen:

Inkoop
Verkoop
Info

Er zijn dus 3 lijsten aangemaakt. De mail gaat naar een lijst ( distribution list ) Onder iedere lijst hangen gebruikers.. Dus members die onder Info hangen krijgen allemaal de mail op Info binnenkomt.

Nu heb ik een nieuwe lijst aangemaakt: Support. De mail heb ik laten doorsturen naar Support en heb ik opgehaald zien worden. Daarna heb ik gebruiker13 onder Support gehangen ( member maken van de list ) en op de client pc outlook geconfigureerd. Bij send & recieve kwam er geen mail binnen. Nu komen er wel nieuwe mails binnen.
Dat de 75 mails in de distributionlist Support zitten is mij duidelijk.. Alleen zie ik nergens de optie om ze door te sturen of nog een keer te releasen naar de gebruikers die er onder hangen. Ook zie ik geen optie om te kijken hoeveel mail er onder iedere distributionlist hangt. Misschien weet iemand waar deze optie zit ? Want die 75 mailtjes zou ik wel graag willen lezen.

Het is de eerste keer allemaal zo ingesteld toen er uberhaupt nog geen mail op de popservers van de provider stond. Misschien had ik beter eerst de user onder de list kunnen hangen en daarna de list de mail laten ophalen maar het is nu eenmaal omgedraaid ingevoerd. Vandaar....

• Remco
volgens mij kan een dl geen mails bevatten. Maar goed, zeker ben ik er niet van.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Remc0 schreef op 25 september 2002 @ 12:27:
volgens mij kan een dl geen mails bevatten. Maar goed, zeker ben ik er niet van.
Misschien heb je gelijk, maar hoe zou je anders de mail naar iedereen moeten doorsturen ? Als je het direct naar een gebruik laat sturen komt het niet bij iedereen van die list terecht !?

• Remco
een dl kopieert het mailtje naar de boxen die in zijn lijst staan, naar mijn weten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Erhnam schreef op 25 september 2002 @ 12:25:
[...]Misschien had ik beter eerst de user onder de list kunnen hangen en daarna de list de mail laten ophalen[...]
Da's niet misschien, da's zeker.
Een distributielijst is alleen maar een verzameling mailboxen. Als jij er voor kiest om messages af te leveren bij een lege distributielijst, is er geen mailbox beschikbaar om die messages te ontvangen; die verdwijnen dus effectief in een black hole. Jammer maar helaas.
Volgende keer eerst de mailboxen aanmaken, dan de distributielijst, dan de mailboxen lid maken van die distributielijst en dan pas mail ophalen.
Je hebt nog een kleine kans dat je ISP bereid is die 75 mailtjes van een backup terug te toveren, voorzover er een backup is, natuluk. Verder zou je perongeluk logging kunnen hebben aangezet op je IMC (exchange 5.5) of Virtual SMTP server (E2K). Daar zou je in ieder geval de geadresseerden uit moeten kunnen halen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1