Toon posts:

KT3 Ultra Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een MSI KT3 ultra mobo,
Wanneer ik de hub van spanning voorzie start de computer automatisch op!!!
heeft iemand enig idee waar ik die optie kan uitzetten, of ligt het echt aan het mobo.

Verwijderd

Ook als je de hub aanzet en je sluit je pc af

Bij mij vertoont ie dit probleem namelijk niet

Verwijderd

Zal wel iets te maken hebben met de Wake-up-on Lan instellingen in je bios. Kijk daar even naar zou ik zeggen.

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 16:44
wol, oftwel Wake on Lan van je netwerk kaart uitzetten ?

Kan dacht ik in je bios maar weet het niet zeker, zet iig de optie in Windows uit. Staat in het config scherm bij apparaten "dit apparaat toestaan de computer uit stand-by te halen"

//edit, lol wacht dan 3 seconde langer, dan ben ik eerder :p ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Is je pc geaard?

Zoniet, dan zou ik dat ook even proberen..

En Wake on lan zou ik vreemd vinden.. Daarbij moet namelijk echt een pakketje verstuurd worden wat 16x het mac-adres van je netwerkkaart bevat.. En ik kan me niet voorstellen dat die hub dat spontaan genereerd.

Verwijderd

Topicstarter
nee idd en wat die Wol betreft, dat staat totaal niet in het boekje van het mobo. het punt is dat er geen WOL op het mobo zit. (of ik moet het over het hoofd hebben gezien). in ieder geval zit dat niet aangesloten

• nimmolon
Cheap ass netwerk kaarten willen nogal eens reageren op activiteit, dan schakelen ze je computer aan bij het minste of geringste. Als je het kabeltje tussen je netwerk kaart en je mobo haalt sluit je dat iig al uit, of je moet perse wol willen gebruiken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
nou dat kabeltje zit er niet op omdat er totaal geen wol op het moederbord zit ofwel???
ook in de bios heb ik het niet kunnen vinden

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:01:
nou dat kabeltje zit er niet op omdat er totaal geen wol op het moederbord zit ofwel???
ook in de bios heb ik het niet kunnen vinden

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die KT3 Ultra geen WOL functionaliteit bied..

Verwijderd

Topicstarter
nee idd ik ook niet maar ik heb de aansluiting op het mobo niet kunnen vinden en in de bios ook niet!!!!!

• nimmolon
Zit wel op het moederbord, heb er zelf ook 1. Maar als het kabeltje er niet tussen zit, dan is het iig niet WOL. Probeer die setting eens in windows uit te schakelen.

Verwijderd

Een KT3 heeft wel WOL, haal dus het kabeltje uit je netwerkkaart en kijk of die dan nog steeds spontaan aangaat.

edit: te laat

Verwijderd

Topicstarter
zou het misschien te maken kunnnen hebben met het volgende??

Vorige week heb ik het geheugen van deze pc vervangen om hem te kunnen testen of het probleem met 'NTFS.sys' (blue screen of death) (WinXP) te verhelpen. Eerste paar keer ging het goed maar naar mate de tijd verstreek begon het weer heel sporadisch op te treden. na een reset startte hij weer gewoon op
Iemand enig idee??

Ik kan trouwens nergens de optie WOL vinden op het mobo en ook niet in het boekje!!
wel de optie Wake on Ring voor Modems
Pagina: 1