Liteon 32123S na MTKFLASH in de probleem

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik draai WinXP en Samsung SD616T DVD op master en Liteon 32123S op slave.Ik heb dus mn win 98 bootdiskette gebruikt en probeerde de mijn Liteon te flash met MTKFLASH 1.48 en typte in: mtkflahs 4 W / B XSU1.BIN. Hij gaf een een error melding ..couldn not write output file en bleef hangen bij 00% dus ik wilde het oude firmware terugzetten.

Maar volgende probleem.

- Hij blijft hangen bij Biosscherm.... bij detecting Master/SLave gaat ie verder.

- Groene lampje van liteon blijft constant branden.

- Mijn computer start wel zodra de kabel van Liteon eruit ligt.

Ik ben bang dat firmware door ene van de manier naar klote is......

Kan iemand nog mij helpen? Ik heb via search een paar topics gevonden en een paar hebben het ook aan het praat gekregen maar stond niet precies hoe!

BVD

Lucky Goldstar

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Niemand?

Lucky Goldstar

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het beste kun je natuurlijk gewoon het forum in de gaten houden waar het allemaal vandaan komt:

http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=44

Daar staan alle problemen en oplossingen nu zo'n beetje wel genoemd, en als je een probleem hebt is er altijd wel iemand die helpt.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

DJkim schreef op 25 september 2002 @ 11:49:
Ik draai WinXP en Samsung SD616T DVD op master en Liteon 32123S op slave.Ik heb dus mn win 98 bootdiskette gebruikt en probeerde de mijn Liteon te flash met MTKFLASH 1.48 en typte in: mtkflahs 4 W / B XSU1.BIN. Hij gaf een een error melding ..couldn not write output file en bleef hangen bij 00% dus ik wilde het oude firmware terugzetten.

Maar volgende probleem.

- Hij blijft hangen bij Biosscherm.... bij detecting Master/SLave gaat ie verder.

- Groene lampje van liteon blijft constant branden.

- Mijn computer start wel zodra de kabel van Liteon eruit ligt.

Ik ben bang dat firmware door ene van de manier naar klote is......

Kan iemand nog mij helpen? Ik heb via search een paar topics gevonden en een paar hebben het ook aan het praat gekregen maar stond niet precies hoe!

BVD
Of het is een tikfout van jou maar anders "mtkflahs 4 W / B XSU1.BIN" moet zijn mtkflash 4 W /B XSU1.bin. Dus zonder spatie na /
Probeer het eens. Hopelijk lukt het nu wel. Laat het even weten.

Verwijderd

BTW hoe kan je editten???

Als hij blijft hangen in de bios.
PC afsluiten, Idekabel en stroomkabel van je DVD afkoppelen. Opstarten met bootdisc, als je in dos bent Idekabel en stroomkabel weer aansluiten, Flashfloppy erin en flashen maar, hoop ik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon met dit knopje dat rechtsboven je post staat..

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb geprobeerd....

Dus ook wat hierbovend werden genoemd.

Zodra ik mijn IDE kabel eraan sluit, dan hangt mijn PC.

En nu werkt mijn IDE kabel ook beetje raar.

Lucky Goldstar

Verwijderd

DJkim schreef op 25 september 2002 @ 19:44:
Ik heb geprobeerd....

Dus ook wat hierbovend werden genoemd.

Zodra ik mijn IDE kabel eraan sluit, dan hangt mijn PC.

En nu werkt mijn IDE kabel ook beetje raar.
gaar?

maar als je het onderstaande doet moet het lukken, k had namelijk me firmware van me DVD rom naar de knoppen |:( maar ok die werkt weer! hier mijn oplossing:

.1 stel je writer in als master, haal andere ide apperaten los,
.2 start je pc met een bootdiskje in dos
.3 verbind nu de ide kabel en de power kabel met je writer, zo dat je writer op PRIMARY MASTER komt. anders lukt het je niet :(
.4 flash nu met MTKflash zo als het hoort, mogelijk zal je dit 2 keer moeten doen ( moest ik wel voor goede werking)
.5 als je het bovenstaande goed voltooid heb dan zal je writer weer moeten werken en men pakken dan een biertje :+

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Hmmm ik zal het proberen.... als het lukt, post ik effe resultaat.

Toch bedankt!

Lucky Goldstar

Pagina: 1