Toon posts:

Win2kprof / win95 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een probleem met het netwerk dat ik op mijn stageplaats moet aanleggen/instellen.

Mijn stageopdracht is dat ik een netwerk met 6 computers en een server moet installeren. Op de server moet het OS win2k PROF komen, en op de werkstations staat het OS win95 (eerste editie)

De bekabeling is goed aangelegd, maar nu wil ik 2 pc’s met win95 met elkaar laten comminiceren, maar ik krijg steeds de error: kan het netwerk niet dorzoeken.

Dan denk ik van, wat maakt het uit?, als de server binnen is laat ik alle werkstations wel inloggen op het NT domein dat ik aanmaak op de server. Ok ik dat dus proberen… Ik wil de server als DHCP server instellen, en dan staat het niet in de lijst met onderdelen die ik kan installeren . Dus dat zal wel weer niet mogelijk zijn met windows 2k PROF.

Weet iemand van jullie misschien een nette manier hoe ik het netwerk fansoenlijk kan laten lopen, ik kom er echt niet meer aan uit.

Verwijderd

win 95. denk eraan dat je drivers goed geinstaleert zijn. had zelf ook veel problemen met win95 en de netwerk kaart.
gooi op 2 compu win 2k en kijk of het dan werk

Verwijderd

Topicstarter
jah kwa hardware werkt het perfect allemaal hoor, geen problemen met installatie netwerkkaarten gehad.

edit:
onder win2k werkt het allemaal perfect maar hier hebben we geen licenties voor... dus ik moet het zien te laten werken onder win95

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Leuke stage opdracht man :z

Stelt toch niet zoveel voor, kijk doel van die stage is dat je zelf beetje iniatief neemt....

http://gathering.tweakers.net/forum/find zoekeens op 'Win2k DHCP' ofzo en zie de resultaten :)

Volgens mij moet je Win2k server hebben voor DHCP, maar dat weet ik niet zeker, staat vast wel op de microsoft site.

Anders ga je met Sygate kloten ofzo :P

Als dat mag he, maar goed je hebt daar toch ook 'n stagebegeleider zeker? Heel internet tot je beschikking, maarja zoiets heb je toch altijd in 2 weken klaar denk ik :?

Suc6 :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
ey ik n\ben nog maar een 2e jaars, ik heb pas een jaartje de basisstof gehad, en nog geen hol gehad over DHCP netwerken enzo dus ik doe het nog best goed vind ik :7

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Windows 95 (eerste editie) heeft een aantal updates nodig om 'soepel' in een TCP/IP netwerk te draaien.

Zie http://www.microsoft.com/...s/W95Sockets2/Default.asp
en
http://www.microsoft.com/...g/dunwinsky2k/Default.asp

Oftewel: update van Winsock en een update van Dial Up Networking.

En natuurlijk alle pc's een vast ip-adres geven: Win2KPro heeft geen DHCP-server aan boord.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Jiffy schreef op 25 september 2002 @ 11:58:
Windows 95 (eerste editie) heeft een aantal updates nodig om 'soepel' in een TCP/IP netwerk te draaien.

Zie http://www.microsoft.com/...s/W95Sockets2/Default.asp
en
http://www.microsoft.com/...g/dunwinsky2k/Default.asp

Oftewel: update van Winsock en een update van Dial Up Networking.

En natuurlijk alle pc's een vast ip-adres geven: Win2KPro heeft geen DHCP-server aan boord.
Ja idd goeie tip :)

Heb ook thuis nog 'n Win95 PC en die vond die updates ook wel lekker :P

Voor de rest moet 't prima werken dan, kan iig thuis zonder problemen netwerk vinden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 11:44:
Mijn stageopdracht is dat ik een netwerk met 6 computers en een server moet installeren. Op de server moet het OS win2k PROF komen, en op de werkstations staat het OS win95 (eerste editie)
Als er een server moet komen waarom gebruik je dan w2k Prof en niet w2k server :?

Verwijderd

Topicstarter
misschien omdat server veel duurder is, en je moet dokken voor client licenties...?

Verwijderd

Topicstarter
misschien omdat server veel duurder is, en je moet dokken voor client licenties...?
En het gaat hier om een bedrijf, je kunt hier niet gewon illegale software gaan installeren..

edit:

en als geld geen probleem was, dan hadden we net zo goed overal win2k kunnen installeren, en dan hadden we ook nergens last van gehad..

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
hoe ga jij een domein aanmaken op je 2kpro ?
Volgens mij moet je gewoon met werkgroepen gaan werken, en statische ip's.
Allemaal een uniek ip in dezelfde range, iedereen dezelfde werkgroep, wat sharen op de 2kpro en klaar...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik wel, daar ben ik ook mee bezig, maar het probleem is dat win95 voor geen meter werkt :( :( :( grrrr hadden ze hier maar overal winXP :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
pfff.....
Win 95 werkt goed, beter dan dat xp. (maar goed meningen verschillen.....)
Als je het weet, waarom werkt het dan niet ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Remc0 schreef op 25 september 2002 @ 12:24:
pfff.....
Win 95 werkt goed, beter dan dat xp. (maar goed meningen verschillen.....)
Win95 draait idd prima hoor, thuis heb ik een gemengd netwerkje met Win95 (1ste editie), 98, NT4 WS, 2K Pro & 2K SBS. Alles kan prima met elkaar babbelen in een domeintje!

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1