ps2 op me adsl??

Pagina: 1
Acties:

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
heei mensen wete jullie of het mogenlijk gaat zijn om je ps2 op je adsl te linken direct met et kabeltje of via je peecee met netwerkkaart.
ik heb begrepen dat het ps2 online gebeuren in amerika enorm goed loopt en dat et half oktober in delen van europa gaat komen weet iemdn een site ofzo of meer info??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:30
Het moet wel mogelijk zijn, maar als de PS2 pas over een tijdje online gaat kan jij nog niks spelen/doen als je op je ADSL zit ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

<!-- heei, Neideurlants tickun en zgrijvfun iz laztich he? --> edit: ga vooral zo door.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2002 16:25 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Ben bang dat je nog even moet wachten. Al kan o.a Tony Hawk 3 al online als je een router hebt en een usb netwerkadapter op de ps2 aansluit. Een aparte netwerk/modem aansluiting waarmee je online kan komt er nog aan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Hahn
Je kan geloof in de toekomst een speciale internetverbinding nemen zodat je die niet hoeft te delen met je PC, maar als je al een kabel/ADSL verbinding hebt kan je daar gewoon op spelen als het zo ver is :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2002 16:26 ]

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 09:47
MaRc0 schreef op 25 september 2002 @ 11:40:
[...]

Je kan geloof in de toekomst een speciale internetverbinding nemen zodat je die niet hoeft te delen met je PC, maar als je al een kabel/ADSL verbinding hebt kan je daar gewoon op spelen als het zo ver is :)
Als het zover is??? HET IS ZOVER!!!

Voor de gein eens geprobeerd om het usb->ethernet adaptertje van mijn laptop in de ps2 te steken... Werd gewoon herkent door de ps2... En binnen de kortste keren zat ik op internet THPS3 te spelen... SUPER!!! Al ben ik nog lang niet zo goed als die amerikanen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
das zou wel erg gaaf zijn anders moet je ook voor deze dienst gaan betalen zoals bij dat xbox live van M$, dat kon wel al online via xbox-tunnel van gamespy maar dat werkte bij mij dus niet.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Creepy
  • Laatst online: 22:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy speelt ook THPS3 op de PS2 over m'n Linux router.. geen probleem...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Banzi schreef op 25 september 2002 @ 11:44:
[...]

Voor de gein eens geprobeerd om het usb->ethernet adaptertje van mijn laptop in de ps2 te steken... Werd gewoon herkent door de ps2... En binnen de kortste keren zat ik op internet THPS3 te spelen... SUPER!!! Al ben ik nog lang niet zo goed als die amerikanen...
echt? kewl! heb je der dan geen online software cd voor nodig? _/-\o_

Verwijderd

Banzi schreef op 25 september 2002 @ 11:44:
[...]

Echt waar? Gebruik je kabel of adsl en waar koop je zo'n usb->ethernet adapter? Het zal wel cool zijn om te multiplayen met een PS2.

• Banzi
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 11:49:
[...]

Echt waar? Gebruik je kabel of adsl en waar koop je zo'n usb->ethernet adapter? Het zal wel cool zijn om te multiplayen met een PS2.
Ik zit op de kabel... Heb thuis een thuisnetwerkje met een pc die internet deelt. Hierop draait gewoon winroute als routersoftware...

Het adaptertje komt bij de mediamarkt vandaan... Merk weet ik niet, staat er niet op, zou ik ff na moeten zoeken in de documentatie... Het was het allergoedkoopste dingetje voor een laptop... Maar het werkt wel... Er is geen extra software voor nodig. Het enige wat ik in moest stellen is het IP-adres voor de playstation, en het IP-adres van mijn router-pc. Dus geen extra software, geen extra hardware (behalve dat adaptertje), en geen extra kosten...

-edit- Niet elke USB->Ethernet adapter werkt!!!

• Hahn
In Amerika spelen er al mensen online dus als je inlogt op een Amerikaanse server zou je kunnen spelen ja :)
Maar dat is nogal ver weg dus misschien loopt niet alles soepel.

• Banzi
MaRc0 schreef op 25 september 2002 @ 11:54:
In Amerika spelen er al mensen online dus als je inlogt op een Amerikaanse server zou je kunnen spelen ja :)
Maar dat is nogal ver weg dus misschien loopt niet alles soepel.
Nog geen problemen mee gehad... Gelukkig zit ik ook niet op de kabel via casema of zo iets... >:)

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een usb modempje van planet internet. Is het mogelijk om deze op de ps2 aan te sluiten en dan het internet op te gaan en een potje GT3 te spelen?

Ik ben nu iets aan het downloaden wat nog een aardige tijdje duurt en kan ik niet onderbreken. vandaar dat ik het vraag...

Ik heb m'n ps2 al een tijdje niet meer aangeraakt en is wat stoffig geworden, maar dit kan een leuke impuls worden om het ding weer eens aan te zetten. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat het nooit wat zou worden consoles en multiplay op internet. Nu is er toch de mogelijkheid... super...

Specs

• Banzi
Het werkt niet met elk spel... Alleen THPS3 voorzover ik weet... Je kon ook USB-modems instellen... Dan kan je zelf telnr's en login en wachtwoord invoeren... Dingen die ik allemaal niet nodig had... Gewoon proberen... Heb ik ook gedaan...

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
jammer dat et nu alleen nog met tony hawk 3 kan, ik hou niet van skaten.. als ze ferrari 356 challenge nou es ff wat vroeger kunnen gaan releasen :9

maar er heeft nog niemand ervaringen met de ps2 naar je netwerkaart en dan over je adsl gamen??

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
ik ga als ik thuis ben per direct me usb modem aan me ps2 hangen en kijken wat er gebeurd.. woohoeee!!! :P :9~ :9 _/-\o_ :D

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nou ik heb m'n usb modem erin geplugd. Toen ps2 aangezet... niks geen schermpje om iets in te vullen of wat dan ook. Dacht misschien als ik een spel erin doe waarmee ik het net op kan... Shit! 12 spellen en geen één waarmee ik op het internet kan spelen :|

Maar klopt het dat er niks verschijnt als ik de usb modem erin heb geplugd? Rechtstreeks ingeplugd geen router of wat dan ook zit er tussen.

Trouwens enig idee welke van de spellen die er al zijn die op het internet gespeeld kunnen worden naast Tony Hawk? Ben niet echt fan van skaten op het computertje. Kan trouwens niet wachten op FFXI online, alleen balen dat je maandelijks een vast bedrag moet betalen om het op het internet te spelen.

Specs

Verwijderd

MuErTo ChAvEz schreef op 25 september 2002 @ 13:05:
Nou ik heb m'n usb modem erin geplugd. Toen ps2 aangezet... niks geen schermpje om iets in te vullen of wat dan ook. Dacht misschien als ik een spel erin doe waarmee ik het net op kan... Shit! 12 spellen en geen één waarmee ik op het internet kan spelen :|

Maar klopt het dat er niks verschijnt als ik de usb modem erin heb geplugd? Rechtstreeks ingeplugd geen router of wat dan ook zit er tussen.
Klopt dat ie niks doet, je moet hem aansluiten op een netwerk met een al functionerende internet verbinding (bijv een pc met gedeelde internet verbinding of een router).

Zowieso is THPS3 het enige spel dat werkt... (naar mijn weten)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wordt de USB Alcatel mdoem eigenlijk wel ondersteund door de PS2?

Verwijderd

Het moet dus via een netwerk gaan. je kan dus niet de usb -> ehternet adapter op je ADSL - ethernet modem pluggen. Je moet dus met de adapter verbinding maken met je PC en via je pc het internet opgaan. :( Wel omslachtig. Maar ik wil wel FFXI uitproberen .:D

• Creepy

Creepy

Ligt dus aan je verbinding he.. ik kan m'n kabelmodem rechtstreeks aansluiten op m'n USB netwerkkaart die in m'n PS2 zit.. Tony Hawk 3 starten, DHCP selecteren en gaan!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Hee, wel grappig, heb zelf geen PS2, maar zou mijn nieuwe kabelmodem van UPC, welke ik ook met USB kan aansluiten, werken op een PS2 ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Ben op zoek naar een wireless USB LAN adapter die werkt op mijn PS2
Iemand tips?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Wie kan mij nou eens simpel uitleggen hoe ik kan multiplayeren met ADSL op mn PS2 en wat ik precies daarvoor nodig heb?? (Zeg maar soort stappen/check plan/FAQ, want ik snap er nog weinig van) :D

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 16:55
swopdark schreef op 25 september 2002 @ 12:30:
jammer dat et nu alleen nog met tony hawk 3 kan, ik hou niet van skaten.. als ze ferrari 356 challenge nou es ff wat vroeger kunnen gaan releasen :9
Ik neem aan dat je de Ferrari 355 challenge bedoeld, de 356 challenge bestaat namelijk niet. Maar daar ging het nu niet om. Hij ligt al in de shops, dus ik zou zeggen.....

Peet

Vincere Per Belli

• .GoO
Maar zo'n adapter kan je hier toch nog niet kopen? En werkt die hier wel?? Gaat die in de toekomst ook met andere games werken?? Beetje zonde anders..

Verwijderd

devv05 schreef op 26 september 2002 @ 15:52:
Maar zo'n adapter kan je hier toch nog niet kopen? En werkt die hier wel?? Gaat die in de toekomst ook met andere games werken?? Beetje zonde anders..
Is gewoon een standaard usb ethernet adapter, die je ook op je pc kan gebruiken.
Sommige mensen hadden hem gewoon bij mediamarkt gekocht...

Op de eerste pagina's staan toch mensen die het al een tijdje doen, mail die effe dan ofzo....

Of ie hetzelfde werkt als sony's eigen ethernet adapter weet ik niet...

• .GoO
Kan iemand nou bevestigen dat als ik een USB Ethernet adapter koop en die van mn netwerk af in mn ps2 stop, ik online kan spelen?? En waar kan ik het beste zon kabeltje halen en wat kost dat? Zijn er nog verschillen?? En er zit hier helaas geen mediamarkt in de buurt :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-01 18:58
misschien kunnen we een lijstje starten van werkende usb-nic adapters?
dus kom maar op met je merk+waar gekocht+prijs :)

• Banzi
sharkzor schreef op 26 september 2002 @ 23:14:
misschien kunnen we een lijstje starten van werkende usb-nic adapters?
dus kom maar op met je merk+waar gekocht+prijs :)
Ik weet dat niet alle adapters werken!!! Maar hier in ieder geval een werkende:

SafeWay LAN USB-Adapter, gekocht bij Mediamarkt amsterdam voor 54 euro...

• .GoO
Banzi schreef op 27 september 2002 @ 00:14:
[...]

Ik weet dat niet alle adapters werken!!! Maar hier in ieder geval een werkende:

SafeWay LAN USB-Adapter, gekocht bij Mediamarkt amsterdam voor 54 euro...
Das een vrij dure.. Beetje zonde om te kopen als het dan niet blijkt te werken.. Kan je straks de andere spellen er ook online mee spelen, of heb je dan weer iets anders nodig?? In de pricewatch staan die kabeltjes al vanaf 25 euro..

• Banzi
devv05 schreef op 27 september 2002 @ 10:02:
[...]

Das een vrij dure.. Beetje zonde om te kopen als het dan niet blijkt te werken.. Kan je straks de andere spellen er ook online mee spelen, of heb je dan weer iets anders nodig?? In de pricewatch staan die kabeltjes al vanaf 25 euro..
Ik had hem ook niet voor de ps2 gekocht... Ding was gekocht voor mijn laptop... Ik heb het ding al aan half jaar geloof ik... Pas geleden heb ik geprobeerd offie ook op mijn ps2 werkte... En dat lukte!!! Dus nu gebruik ik dat ding voor mijn laptop, EN voor mijn ps2...

• Creepy

Creepy

Ik kreeg een Soho USB adapter mij m'n kabelinternet abbo. Maar ik had al een netwerkkaart dus dat ding nooit gebruikt. Toen voor de gein bij THPS3 in m'n PS2 gestopt.. en werken! Ding geconfigged zoals ik met een PC zou doen (dus IP geven en gateway instellen) en ziedaar.. ik kon ineens online spelen! ;)

Verwijderd

John_Bruin schreef op 25 September 2002 @ 17:32:
Ben op zoek naar een wireless USB LAN adapter die werkt op mijn PS2
Iemand tips?
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar ;)

Ik was sowieso al van plan om een draadloos netwerk te bouwen en dan kan ik mooi mijn PS2 erbij doen 8)
Pagina: 1