Toon posts:

[win2k]Divx codec probleem met geluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enkele dagen bezig om dit probleem op te lossen, met wisselend succes.
Wanneer ik een divx wil afspelen, is er vaak geen geluid. Hiervoor heb ik al de nimo en de tsunami codec geprobeerd en de divx bundle nieuw geinstalleerd. In divx player 2.0 heb ik wel (altijd)geluid. In andere programma's zoals wmp niet! Dit is echter niet altijd het geval. Soms spelen de andere programma's wel geluid af. Open ik het bestand daarna nog eens is er geen geluid meer. Het kan dus goed gaan of fout gaan.
AC3 codec is ook geen oplossing. Het lijkt er dus op alsof er een codec is die soms wel en soms niet werkt.

:X

update: Na sp3 opnieuw te hebben geinstalleerd en alle codecs ook weer (ook uit het register) is het probleem er nog steeds. Alleen nu speelt alleen nog de divx player geluid af!

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Als ik de divx bundle installeer heeft alleen de bij de codec geleverde player (divx player 2.0) geluid!
Ik heb al alle codecs geprobeerd en nieuw geinstalleerd ZONDER resultaat. Als er geen codec is geinstalleerd speelt wmplayer wel het geluid af.

Verwijderd

Topicstarter
sorry...*kick*??

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:27
Probeer eens winamp te installeren. Probeer eens een ouder nimo. Of probeer in de opties alle audio codecs te installeren.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al gedaan....

Het heeft tot voor kort gewoon gewerkt!
:(

update: Open divx en the playa van project mayo werkt ook MET GELUID.
Op een of andere manier wordt de divx audio codec dus niet doorgegeven aan wmp en bplayer??

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:27
Ook nimo gedeinstalleerd? Als je dat niet doet blijven ze. Anders probeer eens nieuwe drivers voor het geluid. En als dat niet werkt heb je een register probleem ofzo.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Register heb ik ook al alles eruit gehaald wat weg moest. Nimo is ook al weg geweest.
het vreemde is dat alleen programma's die direct gelinkt zijn aan een codec (divxplayer, the playa en ook winamp) de file wel goed afspelen. Zou het iets can windows file protection of
Digital rights management kunnen zijn????

Na het nieuw installeren van windows heb ik weer exact hetzelfde probleem.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je wel de nieuwste nimo geinstalleerd? En what about de SMR-patch?

Verwijderd

Topicstarter
smr??? De rest heb ik wel. Maar.. er is nu nog meer!
In thr flyds krijg ik nog meer problemen. Geen enkele geluidscodec wordt geaccepterd???
Ik snap er echt niks meer van. Vanaf SP3 heb ik deze problemen en een fresh install werkt ook niet meer. Zijn er niet meer mensen met deze problemen???
HELP!!!

:( :(

Ik wordt dieptriest hiervan......... ;( ;( ;( ;( ;( ;(
Pagina: 1