Toon posts:

UTP connector aan kabel vastmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi there!

Is het makkelijk om een UTP connector aan een UTP kabel vast te maken? Voor telefoondraden heb ik daar zo'n makkelijk tangetje voor, zodat je een gat in de muur kunt boren, draad er doorheen halen en dan het plugje 'vastklikken'. Kan dat ook met een UTP kabel?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Jahoor, en met mijn tang kan je zelf UTP en telefoon-kabeltjs tegelijk vastknijpen >:)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

daar bestaan ook tangen voor ja... is goed te doen, maar een goede tang is duur.... Tip... koop een tang voor UTP (kan je ook ISDN mee knijpen) en check of er ook een kleiner gaatje (voor analoge telefoon) op zit.... zijn te vinden....

Verwijderd

Als je niet heel veel stekkertjes hoeft te knijpen hoeft zo'n tang niet heel duur te zijn. Bij de HEMA vind je ze als 'ISDN tang' (ook bijnaam voor helpdeskmedewerkster van KPN telecom) voor plm 22 eurotjes. Deze heeft ook een gaatje voor de 'gewone' telefoonstekkertjes.

Verwijderd

let wel op de kleuren, staat hier in de FAQ.

let goed op het verschil tussen crossover en straight ! veel suc6

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Of huur/leen gewoon zo'n tang bij je lokale pc zaak

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Of gebruik de search eens :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Hoi,
Ik zie dat je nogal nieuw bent op GoT.

Dit is een vraag die geheel uitgelegd staat in de faq.
FAQ Network Troubleshooting

Verwijderd

't is niet moeilijk om te doen hoor. Beetje oefenen, het kan je een paar stekkertjes kosten, maar dan kun je het in de toekomst zelf en zonder fouten. mr-at.nl heeft een goedkope metalen tang, ik heb hem zelf ook, goede kwaliteit (zijn al wel 150+ stekkertjes mee geknepen en doet het nog steeds prima). Zo'n plastic tang zou ik niet halen, bij mij brak hij na 10 stekkertjes al af, terwijl hij duurder was dan de metalen tang.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
met de search gevonden :O (gezocht op "utp kabel"): UTP Kabel aan de connector maken

• Xandrios
  • Laatst online: 13:18
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3 :)

Daar moet het prima mee lukken :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.