Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
suc6
PS. Daarna met je W2k de boel recovery doen, aangezien NT4 wat kan verprutsen waardoor W2K niet meer opstart
[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 25-09-2002 10:58 . Reden: typo's en aanvulling ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
peterzwet schreef op 25 september 2002 @ 10:57:
Lijkt wel op een bekend probleem. Of je HD is bijna stuk of je HD master / slave staat niet goed in gesteld wat me erg raar lijkt in een laptop.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Andere ideen?
Verwijderd
Maar ik kan gewoon nu nog niks installeren... bij de setup krijg ik al het blauwe scherm dus service packs kunnen nog nie
Hoe is de indeling van je schijfenJustin_Time schreef op 25 september 2002 @ 11:02:
Ik heb er gewoon een FAT(16) schijif van gemaakt van 1.5 gig dus dat is het probleem niet...
Andere ideen?
hier situatie: 2 primary partities aangemaakt met Partion Magic hidden voor elkaar
- C: W2K (NTFS)
- NT4 (geen driveletter wordt door bootmagic afgehandeld en is hidden systeem partitie voor W2K (FAT16 en Bootmagic)
Als ik na start Bootmagic krijg en kies voor NT4 wordt dat C:
Tijdens install van W2K en NT4 krijg je melding dat er een OS/2 bootmanager is aangetroffen en mogelijk inactief is na volledige install. Zorg dat je de bootmagic rescue diskkette bij de hand hebt
suc6
[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 25-09-2002 11:10 . Reden: typo's en aanvulling ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q197667&
Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.
Beginnen met H: hidden FAT 1,7 Gig Primary
dan me C: FAT32 3,3 Gig (win2k)
dan F: logical FAT 1,6
en dan D: 2,4 gig FAT32((die ik wel gewoon zie in deze computeR)
Yep... beginnen met het oudste OS is het makkelijksteJustin_Time schreef op 25 september 2002 @ 11:14:
En dan eerst me NT4 denk ik...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
maak met PM 2 primary's aan voor NT4 en W2K (hidden voor elkaar)
NT4 op max 2GB FAT
w2K op max 4 GB NTFS (ruim voldoende, mag groter)
Rest data in extended en logische partitie voor data uitwisseling en test of NT4 de NTFS partitie van W2K kan lezen (denk het niet, is NTFS 5). Anders kleine logische FAT partitie waar W2K data op kwijt kan en NT er ook bij kan
Misschien heb ik de oplossing. Ik heb zelf heel lang met dualboot Win 98 / Win NT4 gewerkt, met C:\ als FAT16.
Wat Win 98 doet is, de bootsector van C: beveiligen/vastzetten. Als je vervolgens Win NT4 gaat installeren, dan wordt bij het aanmaken van dualboot de bootsector van C: aangepast, wat niet wil wanneer die gelocked is.
De methode: opstarten van DOS bootflop en dan het commando lock c: uitvoeren om de bootsector schrijfbaar te maken. Dan naar Win NT4 CD:\i386\setup.exe en je kan verdergaan met installatie.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
MSX 2 rulez more
Maar dit mocht nniet baten bij me NT4 CD was hij weer blauw geworden..
Win2k gaat wel in 1 keer...
dalijk even proberen met lock c: maar dit duurt nog wel even....
Let erop dat NT4 (wat ik al eerder schreef) niet overweg kan met FAT32Justin_Time schreef op 25 september 2002 @ 12:19:
Ik heb net alles eraf gegooid en 3 partitie's aangemaakt begonnen met FAT16 dan NTFS en 1 voor data FAT32
lees dit eens: WOS FAQ http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#3
en deze staat er vlak onder: Welk filesysteem moet ik gebruiken
[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 25-09-2002 12:49 . Reden: typo's en aanvulling ]
Goede drivers zoeken kan ook geen kwaad - in het geval ze bestaan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat kan mits je SP3 voor NT 4 installeert.Rest data in extended en logische partitie voor data uitwisseling en test of NT4 de NTFS partitie van W2K kan lezen (denk het niet, is NTFS 5).
Nu zou je hem natuurlijk met een dos flop kunnen starten een fdisk /mbr doen maar er zit hier geen foppy driver bij
Maar ga ajb eerst even de links die ik gaf, en de rest van de search proberen. Kijk ook of de laptop uberhaupt NT ondersteund (loop de HCL en de website van de makers langs.
Verder is NT4 nu niet bepaald bedoelt voor laptops, je kan beter w2k blijven draaien. USB, energie beheer, ...
De manier waarop dit topic loopt nodigt nu niet bepaald verder uit tot helpen; vanwege het feit dat je beetje bij beetje wat info geeft heb je nog niet alles gegeven. Over welke hardware hebben we het
Ga maar een tijdje de FAQs (ook die van OM) + search + de tips in de topic gebruiken (plus de huidige topiclist), daar mee red je het wel.
Maar het beste kan je gewoon alleen W2k gebruiken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()