FPS Map tool gezocht om een gebouw na te maken

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:31
Ik wil een model maken van een gebouw, waar ik ook doorheen kan lopen en rondkijken. Ik heb geen professionele tools hiervoor, maar ik heb zoiets jaren geleden gedaan met een map editor voor Marathon Infinity, een first-person shooter op de Apple Mac, en dat werkte best goed. Marathon is voor hedendaagse standaarden echter wat beperkt (vergelijkbaar met de Doom engine), dus wil ik iets gaan doen met UnrealEd of een editor voor Quake III.

Mijn wensen voor het programma:
· Easy to use!!!
· Makkelijk toevoegen van textures, ook zelfgemaakte textures.
· Real-time preview – de Marathon editor had een preview window waar je on-the-fly naar kon overschakelen, je kon dan in de map rondlopen en zelfs textures toevoegen met de klik van een muis. Je hoefde dus niet te saven en Marathon te starten om de map te zien, scheelde enorm veel tijd. Ik weet niet of b.v. UnrealEd deze functionaliteit bezit.

En als iemand een handleiding voor beginners voor zo’n editor weet te vinden hoor ik dat ook graag natuurlijk!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Unrealed heeft niet echt zo'n rondloop-functie, maar je kan wel rondvliegen door de map met alle textures en lichteffekten aan...

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
de Unreal editor is zeker et gene wat je moet hebben.
Helemaal als je ff wacht dan ken je die van UT2k3 gebruiken :)

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Yup, als het je toch niets uitmaakt welke game dan moet je het met UnrealED doen.
Persoonlijk prefereer ik quake3 maar de nieuwe Unreal engine rulez gewoon. Alleen het spel erop vind ik niets aan, maar das niet van belang in dit topic
Als het je niets uitmaakt om te wachten moet je volgend jaar zomer de doom III engine nemen.
Die is pas lauw :9~

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

UnrealED

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:31
Valt niet mee, UnrealEd... Marathon editor was intuitiever... maar dat was ook geen true 3D engine natuurlijk...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
De map editor van Serious Sam, Serious Editor, is echt fantastisch om snel mee te mappen. Als je even de bijgeleverde tutorial doorloopt heb je vrij snel door hoe de editor werkt, en dan kun je in een razend tempo gigantische maps maken. Daarnaast gebruikt de Serious Editor dezelfde engine als het spel, en hoeven maps niet gecompiled te worden. Zelfs lichten kun je real-time manipuleren zonder dat je tijden hoeft te wachten voordat de lightmaps zijn berekend. Dus je kunt in de editor meteen zien hoe 't level er uiteindelijk uit komt te zien, en je kunt zelfs in de editor je level spelen.
Kortom, erg handig voor het snel maken van maps.

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

WorldCraft

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Pagina: 1