Ik wil een model maken van een gebouw, waar ik ook doorheen kan lopen en rondkijken. Ik heb geen professionele tools hiervoor, maar ik heb zoiets jaren geleden gedaan met een map editor voor Marathon Infinity, een first-person shooter op de Apple Mac, en dat werkte best goed. Marathon is voor hedendaagse standaarden echter wat beperkt (vergelijkbaar met de Doom engine), dus wil ik iets gaan doen met UnrealEd of een editor voor Quake III.
Mijn wensen voor het programma:
· Easy to use!!!
· Makkelijk toevoegen van textures, ook zelfgemaakte textures.
· Real-time preview – de Marathon editor had een preview window waar je on-the-fly naar kon overschakelen, je kon dan in de map rondlopen en zelfs textures toevoegen met de klik van een muis. Je hoefde dus niet te saven en Marathon te starten om de map te zien, scheelde enorm veel tijd. Ik weet niet of b.v. UnrealEd deze functionaliteit bezit.
En als iemand een handleiding voor beginners voor zo’n editor weet te vinden hoor ik dat ook graag natuurlijk!
Mijn wensen voor het programma:
· Easy to use!!!
· Makkelijk toevoegen van textures, ook zelfgemaakte textures.
· Real-time preview – de Marathon editor had een preview window waar je on-the-fly naar kon overschakelen, je kon dan in de map rondlopen en zelfs textures toevoegen met de klik van een muis. Je hoefde dus niet te saven en Marathon te starten om de map te zien, scheelde enorm veel tijd. Ik weet niet of b.v. UnrealEd deze functionaliteit bezit.
En als iemand een handleiding voor beginners voor zo’n editor weet te vinden hoor ik dat ook graag natuurlijk!
These are my principles. If you don't like them, I have others.