XP Standby PSU Fan blijft draaien??

Pagina: 1
Acties:

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
In XP is het opeens zo (had Win2000 gecrashed..) dat standby verders goed werkt, maar dat hij de voeding niet op standby zet.

Het zou zo moeten zijn dat de voeding in standby dus alleen her ram van spanning voorziet, en dat de fan dus uit kan. Het werkte perfect in 2000 maar sinds XP...

A7VPro/Athlon 900/ATI Radeon SDR/256Mb SDRam/Logitech Cordles/Internet Navigator KB/DMX Xfire 1024/USB modem

Iemand enig idee?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
wat jij zoekt is denk ik hibernation. als je je ram van spanning wil voorzien, heb je toch echt een voeding nodig en die moet ook gecooled worden.
hibernation (of hoe je dat spelt) dumpt je ram op je schijf.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Hibernation van Windows XP is te doen via start -> afsluiten -> shift ingedrukt en het staat links :)

Verwijderd

Weet iemand trouwens of je ergens kan opgeven hoeveel mb winxp voor hibernaten mag gebruiken? Bij mij zegt ie nl. dat ie 512 mb nodig heeft en dat er op de hd 1,5 gb voor gereserveerd staat. Nou heb ik precies 512 mb ddr dus theoretisch zou ie alles naar het geheugen kunnen schrijven. Dat heb ik ook liever, aangezien ik niet kan hibernaten sinds ik 2x 60 gig in raid 0 draai (bsod |:()

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
Nee, geen hibernation, ik weet hoe dat werkt, standby is sneller, en voor die paar Millie Ampere voor ram heb je geen koeling nodig, zoals gezegd, het werkte goed in Win2000, en nu niet in XP, hij zet de voeding gewoon niet in standby :(

Iemand?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je al in je bios gekeken bij 'standby method' (oid). Dat moet op S3 of STR (suspend to ram) staan.

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
Suspend to ram staat aan ja, het werkt ook!! Alleen zet XP de voeding niet uit (ik bedoel op standby, zodat hij alleen nog maar 5V levert voor ram).. Duszzz

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
Het is toch zo dat het moederbord dan de voeding op standby zet?
Zou het de combinatie VIA drivers (KT133) en XP zijn ?
Pagina: 1