Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Emulatie software

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Hey...

Weet niet of dit het juiste forum is, maar dan wordt ik er vast door iemand op gewezen :)

Mijn vraag: Ik heb vroeger een Amiga-tje gehad, en daarop had ik een hartstikke leuk pakketje om TTL schakelingen mee te emuleren. Ik kon ze zeg maar "WYSIWYG" bij mekaar sleuren, een virtuele spanning erop en runnen die hap.

Ik had in dat programmaatje and/or/xor etc. gates, wat timer chipjes, pulse generators etc, virtuele lcd-schermpjes en nog meer van dat grut. Je kon tijdens het "runnen" (="testen") van je schakeling de "spoortjes op de print" zien verkleuren als er spanning op stond enzovoorts enzovoorts.

Nu wil ik weer eens wat aan mijn electronica gaan doen en ben ik voor de PC (Windows) op zoek naar een soortgelijk programma. Als het effe kan freeware. Ik weet dat er allerlei CAD-achtige programma's zijn, maar die zijn me iets té ingewikkeld. Ik hoef nog niet meteen printjes te etsen of allerlei officiele tekeningen te maken, gewoon "proof of concept" is genoeg. Dat ik kan zien dat mijn idee werkt voordat ik aan een printje (of layout daarvan) begin.

Kan iemand me nog volgen? :) En zo ja, weet die iemand dan ook een leuk pakketje voor me?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Electronics Workbench is goed en simpel te gebruiken
Spice wat uitgebreider.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Crocodile clips doet de truuk ook soms, als het niet te moeilijk is.
Je kan eens gaan zien bij de downloads sectie op www.circuitsonline.net

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ben na wat zoeken (nog 20 min) "Proteus" tegengekomen en ben ik nu aan het downloaden (10MB). Is dat iets?

Spice heb ik nog nergens gezien, en de Electronics Workbench leek me iets TE eenvoudig, maar er blijken meer pakketten te zijn met die naam? Linkjes zouden een uitkomst bieden denk ik...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 12:22
ja idd.
EWB is een goed programma voor dit, zolang je het echter niet té ingewikkeld maakt...

Bestuh!!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
Spice is een programma wat echt niet te vatten is, je kan beter een programma pakken wat op dat pakket gebasseerd is zoals Pspice. Maar Pspice is wel text based, en de kracht van het programma is dat je analgoe circuits kunt doorbereken (filtertechniek enzo). Voor simpele schakelingen voldoet elektronic workbench meer dan genoeg.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
<huil>
elektronic workbench meer dan genoeg.
Linkjes iemand ????

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Denk dat ik het al heb. Dat Proteus spul is gaaaaf.
En dus ook voor jullie een linkje

Over mij

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ik zie alleen niet hoe ik er een simulatie mee kan uitvoeren... :?

Vroeger heb ik met TINA gewerkt, dat was ook een simulatieprogramma, werkte best aardig... :)

Nu werk ik met PSpice en Orcad... Maar dat leer je idd. niet zo snel...

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

je kunt trouwens een studente versie (9 ofzo) downloaden van pspice
direct linkje

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Benadski: Klopt. Heb ik ook naar gezocht. De "Samples" kun je wel "Runnen" (zie rechtsonder de "play" knop), maar mijn eigen schakelingen niet. Begint 'ie te mouwen over een licentie...

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Denk toch dat ik af zie van proteus. De enige "patch" ;) die ik heb kunnen vinden patched alles behalve ISIS.exe (en die moest ik nou net hebben). Iemand nog meer linkjes met suggesties voor een soortgelijk pakket als proteus?

Nu ik er over nadenk is het wel vreemd dat ik de samples wel kan runnen... Help?

Over mij

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RobIII schreef op 25 september 2002 @ 12:39:
Denk toch dat ik af zie van proteus. De enige "patch" ;) die ik heb kunnen vinden patched alles behalve ISIS.exe (en die moest ik nou net hebben). Iemand nog meer linkjes met suggesties voor een soortgelijk pakket als proteus?

Nu ik er over nadenk is het wel vreemd dat ik de samples wel kan runnen... Help?
Hmm, ik zag een "extended demo" versie op een bekend p2p netwerk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
um... ikke niet... als je tenminste kz bedoelt...

Over mij

• YRX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06-2024

YRX

Nog een millenniumbug gezien?

Multimedia Logic is ook een leuk programmaatje.
www.softronics.com

Werkt simpel maar heeft veel mogelijkheden.

Nee, ik ben niet dyslectisch dus typefouten kan je me rustig aanrekenen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)

Over mij

• YRX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06-2024

YRX

Nog een millenniumbug gezien?

Stom! 8)7 Je hebt gelijk. En typefouten mogen mij aangerekend worden.

Nee, ik ben niet dyslectisch dus typefouten kan je me rustig aanrekenen.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Wij gebruiken op school MultiMedia logic maar dat is denk ik niet helemaal wat je bedoeld, maar we hebben wel al die poorten en ledjes enzo.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Die proteus is wel vet, maar is me wat te prijzig. Maar wat 'ie wel kan (en dat mis ik in veel pakketjes) is dat ie analoog & ttl componenten in hetzelfde schema kan gebruiken....

Nog iemand suggesties?

Over mij

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

heb je de pspice studente versie al geprobeert?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
PipoDeClown: Uhm, ja, maar leek me te zeer CAD achtig. En daar ben ik weet niet zo sterk in... Ik zal toch nog eens (beter) ernaar kijken...

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Heb na lang zoeken Multisim 2001 gevonden. Ook wel mooi! Alleen is deze versie "save-disabled". <hint><hint> :)

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Laat maar. Is toch niet geweldig. Potmeters doen niks, multimeters kloppen niet... Vaag pakket...

Over mij

Pagina: 1