Toon posts:

sitecom usb to gameport - Microsoft Sidewinder Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Microsoft SideWinder Pro joystick met een gameport aansluiting. Microsoft heeft er een stekkertje bijgeleverd om de stick ook op USB aan te sluiten, maar het stekkertje ben ik helaas kwijt. :?

Ik heb een sitecom usb --> gameport gekocht. Dit geval sluit je aan op je USB poort en vervolgens kies je een van de vier opties op het blokje. Gamepad, Joystick_A, Joystick_B of Wheel. De stick eraan geknoopt, XP opgestart en...windows installeert keurig de USB adapter.

Volgens de handleiding kan ik nu het zaakje calibreren. Maar helaas, hier gaat het mis. Met geen van de vier instellingen op het blokje krijg ik het voor elkaar om ook maar iets te calibreren. Af en toe beweegt het allemaal heel iets, maar het lijkt gewoon nergens op.

Heeft iemand dit probleem gehad of weet iemand er een oplossing voor?

Thank you

Gr. Joshua

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2002 10:48 . Reden: typefout ;-) ]

Verwijderd

ik heb ook wel eens zo'n ding gehad, maar ook hier werkte het niet lekker.
Je kan nog kijken of er andere drivers zijn die beter werken, maar ik geef je eerlijk gezegd niet al te veel kans.
Ik zou hem maar gewoon op je gameport aansluiten, als je daar nog plek hebt tenminste. En anders een splitter voor je gameport kopen, want die werken wel altijd :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen gameport...heb namelijk een portable, dus dit is de enige mogelijkheid.

En Flight Simulator met het toetsenbord... 8)7 dat werkt niet echt lekker...

Verwijderd

Topicstarter
ONTVING HET VOLGENDE MAILTJE VAN SITECOM SUPPORT:

Geachte heer,

Deze adapter werkt alleen met analoge joysticks.
Uw Sidewinder is een digitale joystick dus dit kan niet werken.

Met vriendelijke groet,

Jeroen de Schepper
Technical Support
Sitecom Europe BV

Iedereen bedankt voor zijn /haar input.

Gr. Joshua

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 22:24
Is de Gravis Gamepad Pro een digitale gamepad?
Zo ja, zijn er nog/al alternatieven om deze wel werkend op USB te krijgen?

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 22:24
Ik ben al zo ver om te zeggen dat gamepads met een vierpuntdruktoets digitaal zijn ;)

Maar nog steeds zoek ik nog een usb --> gameport stekker die dus WEL digitale controllers aankan.
Iemand enig idee?
Pagina: 1