P4 serial/ID verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
k heb de opdracht gekregen van mijn baas, om er achter te komen wat de ID is van een Pentium 4, deze blijkt dus beveiligt te zijn.
k moet de serial en/of de ID hebben.

iemand hoe je hier TOCH achter kunt komen?

Greetz Gratje

BVD

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Staat het niet gewoon op de core gedrukt?
BTW, lees de FAQ, dan kom je er achter dat wij elkaar altijd groeten en dankbaar zijn, en dat dat niet vermeld hoeft te worden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Gratje
  • Niet online
als ik sisoft sandra draai, staat er bij processor serial number: To be filled in by O.E.M.
en bij een ander system (Pentium 3) dan komt er netjes het serial number te staan.
t wordt heel moeilijk, en het is voor een opdracht op t werk voor mijn stage, en de deadline is overmorgen :(

Greetz

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Is de P4 wel met een digitaal opvraagbaaar ID uitgerust? Ik weet dat er nogal wat te doen was destijds toen bleek dat die bij de PIII zo makkelijk opvraagbaar was (Privacy enzo)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb laatst mijn serial nog gezien, geloof dat het of in pc probe, of in powerstrip of in 3d-mark was.... (sorry dak nie wa preciezer kan zijn, zit nu op m'n werk)

• Gratje
  • Niet online
Processor(s)
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.70GHz
Co-Processor (FPU) : Not installed
Speed : 1.70GHz
Performance Rating : PR1870 (estimated)
Type : Standard
Packaging : FC µPGA478
Rated Speed/FSB : 1700MHz / 4x 100MHz
Multiplier : 17x
Generation : 7th (7x86)
Model Information : P4W (Willamette) Pentium 4 1.5-2G 1.7V
Revision/Stepping : 1 / 2 (8)
Stepping Mask : D0
Part Number : To Be Filled By O.E.M.
Asset Tag : To Be Filled By O.E.M.
Serial Number : To Be Filled By O.E.M.

kijk dit heb ik er uit,en om de laatste 3 gaat het, voornamelijk de laatste.

iemand idee?

Verwijderd

Bij mijn P4 zat een stikker met bovengenoemde informatie erop gedrukt en nog meer crap, verder zou je gewoon alles af kunnen lezen van de core en dat FF zoeken op de intel site of googlen.

Oftewel, schroef eerst die kast maar open :D

• Gratje
  • Niet online
kast is open want die is van een klant, heb k zelf gebouwd, staat nix op de core, en ook niet op de doos etc.
en google kan ook nx vinden en intel geeft geen info weg

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Gratje schreef op 25 september 2002 @ 15:45:
kast is open want die is van een klant, heb k zelf gebouwd, staat nix op de core, en ook niet op de doos etc.
en google kan ook nx vinden en intel geeft geen info weg
Ligt er maar net aan hoe je 't aan intel vraagt...

Grotere kans als je je opstelt als bepaald soort klant (uit bepaalde IT sector) je dan wel de informatie krijgt die je zoekt....of anders hulp bij het zoeken op hun webpage zo van daar en daar moet je zijn..

Als echt belangrijk is kun je intel beter bellen of faxen, hier word sneller op gereageerd dan simpel emailtje.....maar ook geld weer je op bepaalde manier op te stellen...99% kans dat men niet reageert als je verklaart "simpele" student of gebruiker te zijn...

Success in ieder geval :)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Pagina: 1