ADSL afschermen voor kwaadwillende personen

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Ik heb sinds een weekje ADSL via Zonnet versatel (USB)

en nu vraag ik me af of ik de instellingen wel correct heb gedaan zodat er geen lame personen van 'buitenaf' gebruik kunnen maken van mijn verbinding

Ik heb gewoon netjes ADSL via USB geinstalleerd en verder de standaard windows XP firewall aangezet.

Verder heb ik via Ethernet een tweede computer aan de hoofdcomputer hangen.

mijn IP adres is:

Kortom moet ik nog iets installeren?

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 13:50

jappo

eens een prutser altijd ....

het is niet zo handig om je ip adres zomaar ergens op een forum te zetten en daarbij ook nog welke firewall aangezien dit het wel heeeeel makkelijk maakt voor "kwaadwillende" personen. :)

ik zou het ip adres even weg editten als ik jou was en een firewall gebruiken als: norton of zone alarm (iets ingewikkelder) deze zijn een stuk beter in te stellen als de XP firewall

suc6 ;)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• BovenHond
okee thankx

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met de default firewall van XP kom je al een heel eind.
Je zou eens een andere firewall kunnen overwegen (norton personal firewall, ZoneAlarm), daar de WinXP firewall niet hoog configureerbaar is.

Probeer anders eens een online portscanner, deze test of je redelijk safe zit ;)

offtopic:
whehe .. ik zat op het punt om idd ff je IP adres uit je post te slopen, maar gelukkig was iemand sneller ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• kooszoeteweij
  • Laatst online: 13-07 18:37
je moet regelmatig je inlog paswoord veranderen, met cijfers en letters erin

Verwijderd

Ik kan je Blackice Defender aanraden. Ik maak al enkele jaren gebruik van deze applicatie en kan je zeggen dat het nogal goed werkt.

Zodra iemand bij jou probeert binnen te komen, dan meldt deze applicatie dit aan jou met tevens de gegevens van 1) degene die binnen probeerde te komen en 2) wat hij probeerde te doen.

Het tool stelt je in staat indringers totaal te blokkeren en last but not least, bewijsmateriaal tegen hackers te verzamelen.

M.b.v. een extra module (ClearIce), kun je dan gegevens van de Hacker traceren en de internetprovider van degene mailen, zodat die actie tegen hem ondernemen.

Ik heb al een aantal testprogramma's laten lopen om te kijken of er evt. nog poorten open stonden, maar dat bleek niet het geval.

Ik zou je dus aanraden BlackIce defender te gebruiken (Gebruik alleen de Application protection optie niet)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

anomalie schreef op 25 september 2002 @ 09:09:
je moet regelmatig je inlog paswoord veranderen, met cijfers en letters erin

Van wat :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• kooszoeteweij
  • Laatst online: 13-07 18:37
het wachtwoord van je adsl provider waarmee je verbinding maakt met internet

• BovenHond
Met de online portscanner kwam er netjes overal blocked te staan (bedankt voor de tip)

Precies, welke passwords,

ik mijn filesharing namelijk wel zo ver onveilig gemaakt dat voor iedereen op deze bijde computers toegang is tot alle bestanden (ook de my documents enzo van andere users).

Mijn doel is dus ook intern (in dit huis) geen passwords, en van buitenaf geen bezoek.

[ Voor 0% gewijzigd door BovenHond op 25-09-2002 09:22 . Reden: online portscanner ]

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 06:58
Zolang je geen servers hebt draaien (belangrijkste Printer/File-sharing!) of deze afschermt met bijvoorbeeld ZoneAlarm o.i.d. Kan je je gebruikers gewoon zonder password laten werken. Ook je ADSL password hoef je volgens mij niet te veranderen want je ADSL account is volgens mij tevens gekoppeld aan je telefoon nummer en volgens mij zijn er nog geen manieren gevonden om die te spoofen. Volgens mij heb je de belangrijkste beveiliginsstap al genomen en dat is dat je weet dat je kwetsbaar bent en dat je basis beveiliging nodig hebt. Iedereen is kwetsbaar als er weer eens een "krekel" opduikt in de MS-code. zolang je af en toe even kijkt of alles nog een beetje up-to-date is qua beveiliging zit je prima.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

anomalie schreef op 25 september 2002 @ 09:21:
het wachtwoord van je adsl provider waarmee je verbinding maakt met internet

Als het goed is, is deze combi lijn afhankelijk.
Iig met ADSL van Planet kun je alleen maar op die ADSL lijn bij je thuis inloggen. Niet bij de buren ofzo

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Met de windows XP firewall kom jij al een heel eind. Behalve als je je modem gaat tweaken en een thuisnetwerkje erachter hebt hangen, dan kan je beter de voorgestelde blackice defender bijv. installeren.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
offtopic:
Is die USB modem van zonnet ook te gebruiken met Linux Redhat?
Vond het een beetje klein om er een heel topic over te starten....

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• BovenHond
Zorg schreef op 25 september 2002 @ 11:36:
offtopic:
Is die USB modem van zonnet ook te gebruiken met Linux Redhat?
Vond het een beetje klein om er een heel topic over te starten....
Geen idee eigenlijk, het is een E-tech USB ADSL WAN adapter, bij de drivers staat ook nog de naam Conexant

Het lijkt er op dat het modem wordt geinstalleerd als een ISDN modem

Verwijderd

Met de default firewall van XP kom je al een heel eind.
Maar gebruik je je PC voor iets anders dan internet, dan valt deze al af.
Als je echt niet veel van deze zooi afweet, neem dan gewoon eerst Zone Alarm.

Je gaf trouwens aan, dat je niet wil dat iemand anders je verbinding gebruikt.
Dit kan eigenlijk alleen maar als je een draadloos netwerk hebt, of je bent onvoorzichtig met je IP-adres. Maar dan nog heb je weinig kans dat iemand jouw account gebruikt.

offtopic:
Wees alsjeblieft voorzichtiger met je persoonsgegevens, anders krijgen we zodadelijk een post van je met de titel : Help, mijn PC is gehackt en doet niets meer... :7

Verwijderd

Ik zag wat reclame voor Blackice, maar ik kan je ook Zone alarm aanraden. Voordeel van deze firewall tov Blackice is dat ie ook uitgaande contacten onderschept. Van spyware of trojans en dergelijke. Geloof me, je hebt zo van die bende op je PC...

• BovenHond
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:01:
[knip]

Je gaf trouwens aan, dat je niet wil dat iemand anders je verbinding gebruikt.
Dit kan eigenlijk alleen maar als je een draadloos netwerk hebt, of je bent onvoorzichtig met je IP-adres. Maar dan nog heb je weinig kans dat iemand jouw account gebruikt.
Wat ik bedoel is ik wil niet dat iemand anders mijn Pc kan gebruiken als netwerkverkeer station. Ik denk niet dat iemand anders mijn Breedbandmodem kan gebruiken om te internetten, dan zul je toch echt op mijn adres moeten zijn.

Bedankt

Verwijderd

Ik denk niet dat iemand anders mijn Breedbandmodem kan gebruiken om te internetten, dan zul je toch echt op mijn adres moeten zijn.
Niet nodig, iemand kan ook je IP kapen en op jouw naam verbinding maken met internet en/of rare dingen uithalen. (I love you-virus verzenden, bijvoorbeeld)
Als je draadloos bent kan ook iemand jouw signaal oppikken en internetten.
Veel van die systemen zijn niet helemaal waterdicht.
Zoek op Google anders even op War-driving... ;-)

Verwijderd

je kan even kijken met deze link of alles goed beveilgd is https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 20:42:
[...]

Niet nodig, iemand kan ook je IP kapen en op jouw naam verbinding maken met internet en/of rare dingen uithalen. (I love you-virus verzenden, bijvoorbeeld)
Als je draadloos bent kan ook iemand jouw signaal oppikken en internetten.
Veel van die systemen zijn niet helemaal waterdicht.
Zoek op Google anders even op War-driving... ;-)
IP hijacking is een ingewikkelde bezigheid. Een hacker die in een dergelijk stadium zit zal niet meer geinteresseerd zijn in jouw systeem. Daarnaast is het nut van IP hijacking vrij beperkt. Er zal een verbinding moeten zijn die "gekaapt" wordt, en in dat geval is het vrijwel altijd zo dat je een SYN-FLOOD voor je smoel krijgt om te zorgen dat de kaping lukt. Aangezien jij waarschijnlijk achter je computer zit als dat gebeurt is het vrij onwaarschijnlijk dat die kaping succesvol is. Hijacking is alleen leuk op servers welke niet onder continue 'human-protection' staan.

You can't have everything. Where would you put it?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Matsu_matsu schreef op 25 september 2002 @ 08:54:
Ik heb sinds een weekje ADSL via Zonnet versatel (USB)

en nu vraag ik me af of ik de instellingen wel correct heb gedaan zodat er geen lame personen van 'buitenaf' gebruik kunnen maken van mijn verbinding

Ik heb gewoon netjes ADSL via USB geinstalleerd en verder de standaard windows XP firewall aangezet.

Verder heb ik via Ethernet een tweede computer aan de hoofdcomputer hangen.

mijn IP adres is:

Kortom moet ik nog iets installeren?
Virusscanner helpt ook... Trojans en zo, of kwaadwillende webpages...

Forget your fears...
...and want to know more...

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

gewoon Zone Alarm gebruiken, die vraagt netjes of er een programma naar buiten mag. Dit is een van de weinige gratis FW's die deze optie hebben!
Verder maakt het volgens mij weinig verschil dat je een vast IP hebt, kwaadwillende hackers hebben jou niet als doelgroep. Script kiddies :r is een ander verhaal. Maar daarvan heb je net zoveel kans/last als dat je analoog inbeld en je IP via de SMC van je provider krijgt

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Modem niet tweaken???????????

Juist wel tweaken,dan heb je een BESTE Firewall...test gedaan en alles OKE.

Alleen kan je een USB modem niet tweaken....dus helaas??

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Zone alarm werkt perfect! check ook eens www.grc.com en test je pc dmv leaktest en shields up. btw inmiddels ook SP1 gedownload voor je XP machine? Een goede virus scanner zoals norton is ook handig die scant namelijk ook op trojan horses etc. Mischien noem ik nu dingen die al gezegd zijn maar goed "de kracht van de herhaling"zullen we maar zeggen :-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Norton AV is helemaal niet meer zo goed anders... G-Labs of AVP doen het een stuk beter voor thuisgebruik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

U schrijft dit...
IP hijacking is een ingewikkelde bezigheid. Een hacker die in een dergelijk stadium zit zal niet meer geinteresseerd zijn in jouw systeem.
Ik schrijf dit...
Maar dan nog heb je weinig kans dat iemand jouw account gebruikt.
Ik probeer het gewoon eenvoudig te houden, de topicstarter zit denk ik niet echt te wachten op "vaktaal".
Maar voor wat het waard is, ik snap wat je bedoelt en ben het met je eens, het zal niet snel voorkomen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik zou me niet zo'n zorgen daarover maken. Simepele firewall is wel genoeg hoor. Er is echt geen hacker die dagen lang gaat proberen binnen te komen als ie niet weet of er wat te halen is.......en daarbij: al is ie binnen.....wat dan nog? worst case scenario is dat ie je software om zeep helpt....boeieh?? effe image terug zetten en we kunnen weer draaien. Ik draai zelf thuis al heel lang met een schrale firewall (ben te lui om het goed te doen) en ik heb nog nooit ergens last van gehad. Virusscanner acht ik toch echt een stuk belangrijker dan een firewall........

iRacing Profiel

Pagina: 1