[win98 se] wat te doen met terugkerende registerfout?

Pagina: 1
Acties:

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Draai windows 98 se, en krijg telkens de melding dat er fouten zijn gevonden in het register. De comp start opnieuw op en dan krijg ik de melding niet meer. Als ik hem dan wederom opnieuw opstart: registerfout. Heb al een beetje rondgezocht op het forum en heb dus ook regclean geprobeerd -> is niet de oplossing.

Wat kan ik nog meer doen? Moet ik nu echt Win98 opnieuw installeren? En zo ja: hoe kan ik al mijn bestaande progs en files behouden als ik opnieuw installeer?

Alvast hartelijk dank, groeten:

Jaap.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Zou ook aan je geheugen kunnen liggen, zou het ff testen met een geheugen programmaatje.

http://www.bonuszoeken.nl

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja dit is al een aantal keer aan de orde geweest, echter een echte oplossing is er niet.
En zo ja: hoe kan ik al mijn bestaande progs en files behouden als ik opnieuw installeer?
Niet formatteren maar deltree windows doen, oftewel je windows dir verwijderen en opnieuw beginnen. Je bestanden zijn er nog, je zult alleen wel alle applicaties opnieuw moeten installeren.

Eventueel zou je kunnen proberen om Win98 gewoon over de oude installatie heen te gooien, alleen ik vrees dat dat weinig effect zal hebben. Je behoudt hiermee namelijk al je registerinstellingen wel (dus ook je corrupte register).

Je zou eventueel kunnen denken aan een hardwarefout, hoewel deze fout vaak voorkomt, ook bij veel meer mensen. Je moet dan denken aan corrupte files op je harddisk (dat zou het dus eventueel kunnen zijn), hoewel de rest van Windows wel blijft werken, dus dat zou het niet moeten zijn.

Je kan in iedergeval de afsluitpatch van Win98SE kunnen installeren, deze schijnt enigszins te helpen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• made28
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 00:28

made28

Brandnew machine :)

boot in de dosprompt (F8 tydens boot) en type scanreg /autofix

Technet Gold

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

blackd schreef op 25 september 2002 @ 08:06:
Niet formatteren maar deltree windows doen, oftewel je windows dir verwijderen en opnieuw beginnen. Je bestanden zijn er nog, je zult alleen wel alle applicaties opnieuw moeten installeren.
Om daarna tot de ontdekking te komen dat je ook je email en adresboek kwijt bent.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
PipoDeClown schreef op 25 september 2002 @ 15:25:
[...]quote:
blackd schreef op 25 september 2002 @ 08:06:

Om daarna tot de ontdekking te komen dat je ook je email en adresboek kwijt bent.
alleen win.com hernoemen is voldoende
en oude windows map hernoemen als je terug c:\windows wilt als windir

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PipoDeClown schreef op 25 september 2002 @ 15:25:
[...]

Owja, dat is het fijne van Windows 98.

Maar dat backuppen is geen probleem, kijk maar eens in de search ;)
ajouin schreef op 25 september 2002 @ 15:41:
[...]

alleen win.com hernoemen is voldoende
en oude windows map hernoemen als je terug c:\windows wilt als windir

Klopt, dan heb je nog de mogelijkheid tot terughalen van emails + adresboek.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:13
Ik heb dat probleem ook gehad met een pc. Geheugen eruit(niet alles in een keer), probleem bleef. Toen videokaart eruit. Problem solved. Zeer vreemd aangezien de kaart het nog wel deed in GTA2.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Ik heb dit probleem gehad, en in eens is het weg :S 10 dagen last van gehad, vandaag niet meer... verklaring? geen!

Even afkloppen :)

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

MSN messenger maakt ongeldige regkey aan daardoor komt die fout. MSN 4.6 of trillian instaleren .

Verwijderd

hmm ik rename dan gewoon win.com naar win.old
En ga dan de setup van win98 uitvoeren, voor ie met de setup start gaat ie eerst je register tjekken en zo nodig fixen.
Probeer dit eens.
suc6
Pagina: 1