<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Online zie ik sommige lui verschrikkelijk snel met de translocator spelen, hoe doen die gasten dat ? Met een 3 knops muis oid ?? [/quote]Ik ben zelf weinig andere mensen tegengekomen die de translocator gebruiken en die paar die dat wel doen konden er niks van
Het is even oefenen, maar de translocator zal je beste vriend worden. Zelf speel ik met de knoppen links op het toetsenbord en ik kan meteen met mijn pink op '1' drukken voor de translocator. Mijn andere vingers zorgen voor het loopwerk dus er is geen verlies in bewegingsmogelijkheden. Met 'r' wissel ik meteen weer terug naar mijn vorige wapen mocht ik meteen iemand tegenkomen.
Als je de translocator geschoten hebt moet je ten eerste blijven bewegen (maar wel de schijf in de gaten houden). Vaak loop ik ergens langs en wil ik hogerop komen, ik schiet de translocator dan op het hogere platform, en blijf zelf gewoon doorrennen (ook een gebouw in ofzo). Als je ervaren genoeg bent weet je hoe lang het duurt voor de schijf op zijn plaats ligt en kun je zonder hem te zien meteen translocaten.
Daarnaast moet je _altijd_ het volgende doen: om te translocaten druk je de secondary in, daarna druk je ook de primary knop in. Tadaaa, daar is je laatst geselecteerde wapen weer, ready for action.
Als je de translocator snel kunt selecteren, dan kun je jezelf ook altijd de dood besparen als je ergens vanaf flikkert. Ik gooi dan snel de locator over de rand en zapp, ik sta weer op de rand
Verder zijn er nog allerlei trucjes etc. mogelijk maar je moet gewoon oefenen, ken het bereik van de translocator en zorg je dat je hem snel kunt (de)selecteren en dat je meteen weer je oude wapen pakt. Daarnaast is orientatie superbelangrijk, de meeste mensen die met mij meekijken snappen er niks meer van als ik drie keer snel translocate, opeens een redeemerview heb, en daarna een multikill behaal
practice is het beste wapen. Het heeft mij ook aardig wat tijd gekost voor ik ermee overweg kon.
Wel jammer is dat de meeste servers de translocator uit hebben staan, het is echt de meest brilliante uitvinding in het spel...