Toon posts:

15 inch tft, 19 inch normaal

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb onlangs de keuze gekregen voor een nieuw systeem.. en daarbij kon ik ook nog een nieuwe monitor kieze.. of een 19 inch normale monitor, wat erg leuk is.. of een 15 inch tft! Wat volgens vele net zo groot als een 17 inch normale monitor is. Dus waanzinnig, en nog eens nieuw!

Ik gelijk voor die tft gekozen, maar nu ga ik er laatste tijd toch een beetje aan twijfelen. Ik zie dat je met een 15 inch tft scherm maar 1024 x 768 als max resolutie kan kiezen.. En als je de video kaart Ati Radeon 9700 pro ook in je systeempie heb zitten wil je eigenlijk wel hoger dan 1024..

Niet alleen dat ik, speel echt veel spellen en ik kijk ook veel filmpies op me comp.

Heb ik er nou goed aan gedaan.. want ik zag laatst op school bij mij een 15 inch tft je staan, en ik vond het een behoorlijke afknapper.. is allemaal ff wennen met de kleuren.. en ook de grootte vond ik niet bepaald een 17 inch normale monitor.

kan iemand me zijn mening hiervan zeggen.. goed of nie goed gedaan? 8)7

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

Vincent Meijer

You better believe it!

Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag. Ik zou 'm dus maar gauw gaan wijzigen.

Systeem specs

Verwijderd

Ligt eraan natuurlijk wat de kwaliteit is van de tft. Als je er een van een dikke duizend euro hebt dan zit het misschien wel goed, maar als ik zelf veel spellen zou spelen of veel films zou kijken had ik het echt nooit gedaan. Dan zou eerder gaan voor een mooie 17 dan wel 19 inch flat screen. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen wil. De een kiest voor dit en de ander voor dat. Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde :)
Maar als ik jou verhaal zo hoor had je denk ik beter voor een gewone crt kunnen kiezen. Maar wat ik net al zei....ik weet niet in welke prijsklasse je een tft hebt genomen?

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

TFT = Ideaal voor kantoorapplicaties
CRT = MUST voor Games en Films

Films kijken en games spelen met een tft, is net zoiets als zwemmen met een anker aan je hiel: het gaat wel, maar echt comfortabel is het absoluut niet

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Nou, nou... Nogal wat "TFT-sceptici" hier, zeg...

Het is weliswaar bekend dat CRT op het moment nog steeds beter is dan TFT wat bewegende beelden betreft, maar de technologische ontwikkelingen op het gebied van TFT schermen hebben ook niet stil gestaan!

Als de respons-tijd van je TFT-scherm laag genoeg is (25ms of lager) en hij geeft genoeg helderheid, dan heb je een pracht-scherm... Ook om mee te gamen!

Daarnaast heeft een TFT ook diverse voordelen:

* Veel rustiger beeld: het trilt niet! Dus voor de situaties waarin je er ook daadwerkelijk werk mee doet, zul je merken dat je veel langer achter je scherm kunt blijven zitten.

* Neemt veel minder ruimte in

* Is haarscherp

* Verbruikt veel minder stroom

* Ziet er gewoonweg veel gelikter uit dan zo'n "bak"

En als je die Radeon ook nog eens via de DVI-connector op dat scherm aan kunt sluiten, dan ben je al helemaal "the man" met je TFT schermpje, hoor! :)

Verwijderd

tft schermen hadden toch ook nog iets om extra kleuren weer te geven dat ze de 60Hz die het scherm geeft, door de helft halen om een bepaald deel van de kleur weer te geven en de andere 30Hz voor een andere tint, zodat je meer tinten kunt zien. dit is wel leuk bedacht, en werkt ook degelijk voor kantoor en films (draaien immers toch met 25fps!) maar voor een spelletje quaaaaake is het toch een must om dik boven de 60 fps te zitten omdat je anders toch een soort traagheid merkt.
eerlijk gezegd zou ik kijken of het nog geruild kan worden.
owja tegenwoordig kunnen 15inch tft schermen hogere resoluties aan. in iedergeval wel 1280x1024, maar 1600x1200 zullen alleen de duurdere redden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:39:
tft schermen hadden toch ook nog iets om extra kleuren weer te geven dat ze de 60Hz die het scherm geeft, door de helft halen om een bepaald deel van de kleur weer te geven en de andere 30Hz voor een andere tint, zodat je meer tinten kunt zien. dit is wel leuk bedacht, en werkt ook degelijk voor kantoor en films (draaien immers toch met 25fps!) maar voor een spelletje quaaaaake is het toch een must om dik boven de 60 fps te zitten omdat je anders toch een soort traagheid merkt.
eerlijk gezegd zou ik kijken of het nog geruild kan worden.
owja tegenwoordig kunnen 15inch tft schermen hogere resoluties aan. in iedergeval wel 1280x1024, maar 1600x1200 zullen alleen de duurdere redden.
Het beeld blijft 60 Hz, ook bij de tft schermen die maar 18 bits kleuren weergeven. Idd, als zo'n 18 bits scherm een kleur moet weergeven die fysiek niet weergegeven kan worden, dan wisselt het scherm de 2 dichtstbij liggende kleuren die het wel kan weergeven. Maar dit is niet ten koste van de refreshrate. Dat snelle wisselen is op zich niet zichtbaar. Lijkt me wel dat je liefst een 24 bits scherm hebt, omdat de kleurweergave dan waarschijnlijk natuurlijker is.

TFT-schermen zijn tegenwoordig idd erg goed. Kleurweergave en respons zijn enorm verbeterd! Alleen de resolutie mag wat mij betreft nog wel wat hoger worden. De pixels zijn namelijk nog steeds erg goed zichtbaar.

Verwijderd

Kort maar krachtig: voor films zijn tft schermen ook goed geschikt...... tenminste op mijn 17 inch bakkie vind ik het goed kijken ;-)

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:22
Als je per sé een TFT-scherm wilt gebruiken waar je mee kan gamen, is er eigenlijk alleen maar 1 optie. Sparen voor de Hercules Prophetview 920 17" DVI. €1029,-!!! Hoge respons maakt hem goed geschikt voor games.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ja, ik moest ook die keuze maken en heb gekozen voor 19 inch CTR. Ik wil games draaien in hoge resoluties. Anders had je een TFT 17 inch moeten halen (1280x1024) gamen is veel beter

Verwijderd

Kom op zeg... je hebt al gekozen, en moeten wij nu zeggen of je het goed hebt gedaan ? Dat is nog niet het vermelden in een FAQ waard, ik ga er gewoon vanuit dat dit soort topics niet nodig zijn :{
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.