Drivers in w2k streamlinen?

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
ik probeer via een RI server w2k te deployen op enkele systemen.
deze systemen hebben een Intel Pro 100+ netwerkkaart.

het CIW van de RIS werkt goed, maar als die bij de installatie aan komt, zegt die dat de netwerkkaart niet word ondersteunt. (geen drivers).

nu wil ik dus drivers in mijn installatie dir op de server gaan streamlinen, zodat die die wel heeft. is dat mogelijk?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drivers en/of ie6 slipstreamen in win2k

Misschien heb je daar wat aan :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

moet wel lukken als je die bij de overige .cab-bestanden plaatst. Volgens mij maakt W2K zijn driverdatabase op dmv alle drivers die in die map staan, dus als je die erbij zet, maak je wel veel kans denk ik...
(wel ge-extract eh , maar dat zal je zelf wel weten :))

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
die ha'k al gelezen. in zekere zin werkt het wel, maar ik wil mijn drivers dus al voor de textfase beschikbaar hebben...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Flippy_00 schreef op 24 september 2002 @ 23:43:
moet wel lukken als je die bij de overige .cab-bestanden plaatst. Volgens mij maakt W2K zijn driverdatabase op dmv alle drivers die in die map staan, dus als je die erbij zet, maak je wel veel kans denk ik...
(wel ge-extract eh , maar dat zal je zelf wel weten :))
dat had ik ook al geprobeerd. ik heb ze zelfs al in de drivers.cab geprobeert te zetten... werkt helaas niet...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 23:26
Gewoon je .SYS en .INF files van je drivers van je NIC copieeren in de i386 dir et voila.. werken die hap..

Wel kans dat je de BINLSVC service opnieuw moet opstarten voordat ie de .INF files opnieuw indexeerd.

Pvouput live

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
Je kunt zelf die driver toevoegen door die toe te voegen aan de i386 firectory van je Image. In mijn geval ging het om een Compaq E100 driver die reeds bestond alleen werkte die niet voor de geintegreerde netwerkkaart dus. De drivers gedownload en compleet gekopieerd naar de i386 directory, de vraag wordt gesteld of je die wil overschrijven, kies in dat geval rustig voor ja, het werkte al niet dus erger kan het niet worden. bestaat er nog helemaal geen driver dan wordt er niks overschreven en kan windows gewoon je netwerkkaart benaderen.

Die kunnen ook automatisch.

Maak in dezelfde Image\I386 directory een nieuwe map
$OEM$
daarin weer een nieuwe map
$1
weer een nieuwe map
Drivers
Weer een nieuwe map
Nic

Kort door de bocht

Image\i386\$OEM$\$1\drivers\nic\

Daarin kopieer je ook de drivers die je gedownload hebt of van diskette hebt gecopieerd rechtstreeks in de i386 directory. Daarna moet je nog een bestand aanpassen zodat de setup weet WAAR de drivers te vinden zijn.

In de directory \RemoteInstall\Setup\English\Images\win2000.pro\i386\Templates staat het bestand ristndrd.sif waarin je die dingen kunt toevoegen. In het geval van een netwerkkaat gaat dat als volgt. Hier onder staat de Origine Code zoals deze aanwezig is en de code die ik heb veranderd waardoor de netwerkkaart automatisch geinstalleerd wordt.

[Unattended]
DriverSigningPolicy = Ignore
OemPreinstall = YES
OemDPnpDriversPath = \drivers\nic
NoWaitAfterTextMode = 0

bron : http://www.win2kwereld.co...ise%20%28ris%29%20i.shtml

werkt hier gewoon :P

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 23:26
Hoppa.. duidelijkere uitleg kan gewoon nie :D Maar er wordt wel vergeten dat je de BINLSVC service opnieuw moet starten... :)

Pvouput live

Pagina: 1