[JS] een selectie slepen met een formulier

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Het is, voor zo ver ik weet, niet mogelijk een selectie te slepen binnen een formulier. Hiermee bedoel ik hetzelfde als op je bureau blad van Windoos een aantal icoontjes selecteren met behulp van een gesleept vierkant.

Eigenlijk lijkt het me toch wel leuk om dit te maken met JavaScript. Heeft iemand een id hoe ik dit het beste kan aanpakken? Bijvoorbeeld welke methodes/functies ik moet gebruiken en welk huidig object hier het beste voor geschikt is.

Het vierkant dat je selecteerd kan ik makkelijk maken met een div met een border van 1. Maar dat was het makkelijkste geloof ik :+

• Fles
Om te laten zien dat ik van goede wil ben en zelf ook nog iets wil doen:
selectie voorbeeldje

Alsjeblieft, de selectie is er al B)

Je kunt natuurlijk checkboxen plaatsen, en coordinaten opgeven. Zodra hij dan binnen de selectie valt die checkboxen selecteren. Maar op deze manier moet je coordinaten geven aan die checkboxen. Het is een oplossing, maar ik hoor het graag als iemand een ander id heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door Fles op 25-09-2002 00:37 . Reden: Toevoeging ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Het slepen kun je zien op mijn site (Graveheart klikt op Yogho's huisje).

Maar het selecteren van alle elementen binnen een selectie? Misschien van alle elementen berekenen of ze binnen de selectie staan, en zo ja dan draggable maken...

Verwijderd

Je voorbeeld doet het niet op Mozilla.

Als je dit een beetje gestructureerd (misschien wel object-georienteerd) aanpakt moet het niet zo moeilijk zijn om te bepalen welke objecten zich in de selectie bevinden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
var _iSelX, _iSelY, _iSelW, iSelH;

onselect do:
update(_iSelX, _iSelY, _iSelW, iSelH);
for(alle objecten) {
    if((_iSelX <= thisObj.x <= (_iSelX + _SelH)) &&
    (_iSelY <= thisObj.y <= (_iSelY + _SelW)) {
        thisObj.showSelect();
    }
}

Niet helemaal compleet, maar het idee is wel duidelijk denk ik...

• Fles
Het enige probleem is, dat als je geen coordinaten meegeeft aan de objecten, dan kun je de x en de y ook niet opvragen.
Hier heb ik ook al aan gedacht, maar dan met het opgeven van de coordinaten, wat ik in mijn tweede post zei.