Doe ik iets fout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Nou ik heb sinds lange tijd weer eens gepost maar een beetje in de offtopic zin. De post die ik heb gemaakt staat hier. Het lijkt er op dat iemand niet wil dat ik op +2 blijf ofzo terwijl mijn post (zelfs zonder de edits) al een verbetering is op de voorgaande post.

Ik zou natuurlijk graag willen beargumenteren waarom deze IMO wel goed is ;)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Het gaat hier natuurlijk niet over het onderwerp zelf, echter over een bij effect ervan...

Ook roept de berekening weer andere zielen op die de calculator ter hand nemen en menen dat zij wel de juiste knopjes ingedrukt hebben.

Verder voegt een opmerking in de zelfde trand niet eerder iets toe aan de nieuwsposting dan wanneer het een uitgebreidde en gecontroleerde berekening met zich meebrengt, dit om zekerheid te stellen en elke vorm van speculatie uit te sluiten.

Ook is het voor de meeste tweakers niet interessant om te weten hoeveel stroom zo'n beestje <kuch> :+ verbruikt gezien dit meestal niet binnen ons interesse veld ligt.

Interessanter is om aanvullende informatie over de gebruikte technieken te geven o.i.d

Indien stroom verbruik interessant zou worden zou men zowieso de gesuggereerde blade's kunnen gebruiken die geroemd worden om hun lage energie verbruik per proc.

Ook de edit's zijn niet bevorderlijk voor het geheel gezien dit weer meer discussie uitlokt die niet direct met het nieuws onderwerp te maken hebben wat weer onnodige ruimte invulling geeft.

Voor de rest NOFI natuurlijk, ik laat em mooi op +2 staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foei! Watt/seconde bestaat niet eens.

Joule/seconde = Watt

1 kWh = 3,6 MJ

Snel de boeken in, want er is blijkbaar iets weggezakt. Wat je daar hebt neergezet is dus inderdaad fout, en al helemaal dat verhaal over dat de Watt niet gelijk zou zijn aan de Joule per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

staat nog steeds op 2 en mag wmb daar wel blijven.
niet dat het een onvergetelijke post is, maar hij steekt wel boven het maaiveld uit
::))

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ik weet dat het niet echt een bevordelijk effect heeft maar wat men schijnbaar niet in de gaten heeft is dat sommige andere mensen misschien gaan zoeken naar een berekening voor wattage + kosten en dan is een goede berekening wel heel interresant natuurlijk.

Overigens is een foutje maken in een berekening niet erg maar als je ruim 3X onder de waarde zit die je moet hebben ben je toch ergens iets vergeten :D

• Felicia
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 23:41:
Foei! Watt/seconde bestaat niet eens.

Joule/seconde = Watt

1 kWh = 3,6 MJ

Snel de boeken in, want er is blijkbaar iets weggezakt. Wat je daar hebt neergezet is dus inderdaad fout, en al helemaal dat verhaal over dat de Watt niet gelijk zou zijn aan de Joule per seconde.
Euh als watt per seconde niet bestaat waarom bestaat kilowatt/uur wel dan?

maar ok 1 KW/h is 3.6 Mjoule, en 1 w is 1 joule/s op hoeveel kw/h kom je dan uit bij 100W (toch niet 100 KW/H of wel :P)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Felicia schreef op 25 september 2002 @ 00:09:
[...]

Euh als watt per seconde niet bestaat waarom bestaat kilowatt/uur wel dan?

maar ok 1 KW/h is 3.6 Mjoule, en 1 w is 1 joule/s op hoeveel kw/h kom je dan uit bij 100W (toch niet 100 KW/H of wel :P)
het is kilowatt maal uur

en idd
1 watt = 1 joule / seconde

Verwijderd

1 kWh = 1000 Watt een uur lang, dus 3600 seconden lang 1000 Watt, dus 3.600.000 J

100 W een uur lang is dus 0,36 MJ

Formule: E = P * t energie is vermogen maal tijd

Je moet dus als je het over kWh wilt hebben altijd twee dingen hebben, het vermogen en de tijd die het duurt.

• Felicia
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:27:
1 kWh = 1000 Watt een uur lang, dus 3600 seconden lang 1000 Watt, dus 3.600.000 J

100 W een uur lang is dus 0,36 MJ

Formule: E = P * t energie is vermogen maal tijd

Je moet dus als je het over kWh wilt hebben altijd twee dingen hebben, het vermogen en de tijd die het duurt.
OK hieruit concludeer ik dat die andere gast zijn berekening dus goed is en de mijne dus blijkbaar niet :D

Ecxuus voor dit topic dus kijk mij maar vrolijk omlaag :D

ik weet wanneer ik fout ben :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Ach Waus, * botoo vond je uitleg iig beslist behulpzaam :+
dat je met een formulefout komt zal een heel groot deel van de bezoekers niet opgevallen zijn, en dat je er een zinvolle discussie mee opstart is alleen maar goed.
:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1