Toon posts:

cpucool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
progje cpucool gedowned en dat lijkt mooi te werken maar....
Wat betekenen de readings , dwz er worden een aantal temps aangegeven maar waar staan ze voor
Bv temp 1
temp 2 etc
gesearched , zelfs of de pagina van de maker kan ik niets vinden.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Kan zijn dat zowel de temperatuur van je processor als de temperatuur van je case weergegeven word. Post een screenie, dan kunnen we je veel meer vertellen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gelsmurf.nl/files/2.jpg :P

et prog ruled wel iig :D

k had eerst 2 220v fans in me bak hangen maar dit prog doet precies hetzelfde :)
als je em goed insteld scheelt et je 14 graden van je cpu temp :)

mij wel iig

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

gooi er is een }:O overheen ;)

The trade of the tools

Verwijderd

Haalt dat proggie je cpu snelheid naar beneden, of fine tuned ie alleen de fans maar?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

volgens mij leest hij alleen uit. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Je kan er echter ook mee overclocken in windows..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 07:28:
Haalt dat proggie je cpu snelheid naar beneden, of fine tuned ie alleen de fans maar?
het benut de idle time van je proc beter dan windows dat doet. dit progje stuurt een halt instructie naar de processor waardoor ie zegmaar telkens tijdelijk in een slaapstand gaat als ie niet gebruikt wordt.

ik had met dit programmatje het probleem dat ik et niet meer uninstalled kreeg.
het bleef in mn task manager staan dat het draaide maar kon het niet uitzetten, en na uninstall ging het ook niet meer weg.
was nog hele klus om et kwijt te raken. daarna nooit meer zoiets geinstalleerd.bah.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik raad je af dit te gebruiken. Je CPU wordt alleen koeler als hij niet 100% draait, zie de post van Kiwi84, maar als je dan een spel of koe start dan wordt ie echt net zo heet omdat er geen idle cycles meer zijn. Je kan dus niet verder overklokken ofzo met dit prog en feitelijk wordt ie dus ook niet koeler.
Maar voor je temps uit te lezen enzo kan je het wel gebruiken natuurlijk :)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Aikon schreef op 25 september 2002 @ 10:15:
Ik raad je af dit te gebruiken. Je CPU wordt alleen koeler als hij niet 100% draait, zie de post van Kiwi84, maar als je dan een spel of koe start dan wordt ie echt net zo heet omdat er geen idle cycles meer zijn. Je kan dus niet verder overklokken ofzo met dit prog en feitelijk wordt ie dus ook niet koeler.
Maar voor je temps uit te lezen enzo kan je het wel gebruiken natuurlijk :)
Als dit programma verder geen nadeel heeft (en dat heeft het niet) zou ik het niet afraden. Zeker omdat 486DX (waarschijnlijk) geen koe heeft draaien, dus die idle CPU time heeft ie wel.

The trade of the tools

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

SnicK_v_r

Zero

maar als je cpu niet altijd op 100% draait, dan heeft het wel zin

je cpu wordt koeler, en zal daardoor ook iets langer leven, hoewel je er misschien niks van merk omdat je hem voor die tijd toch dump, maar het zal geen kwaad kunnen om hem te installeren

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Aikon
  • Niet online
Nee het kan idd geen kwaad, maar imo ook geen goed. Misschien gaat je CPU nu 31 jaar mee ipv 30 jaar. Nou dolle pret ;)

Hij wordt idd koeler, maar op het moment dat ie koel moet blijven - bij 100% belasting - wordt ie nog even warm als zonder dit programma. :)

Verwijderd

ik weet niet of ik wat fout doe, maar als ik die cpucool opstart, dan begint mijn ASUS pc probe te piepen dat de voltages van +5V en +3,3V te laag worden, komt dit, omdat je die twee proggies niet tegelijk mag draaien, ofzo> iemand een idee?

EDIT: ook van de +12V trouwens, maar hij blijft wel gewoon stroom geven, anders zou ie natuurlijk uitgaan....

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Aikon schreef op 26 september 2002 @ 10:07:
Nee het kan idd geen kwaad, maar imo ook geen goed. Misschien gaat je CPU nu 31 jaar mee ipv 30 jaar. Nou dolle pret ;)

Hij wordt idd koeler, maar op het moment dat ie koel moet blijven - bij 100% belasting - wordt ie nog even warm als zonder dit programma. :)
Ligt eraan hoe goed je je koeler erop zet en er eraf haalt!!!
Anders kan ie ook naar 1 maand al kapot zijn :)

>Systeemspecs<

• Aikon
  • Niet online
Dat meen je niet. Als je hem laat vallen gaat ie ook sneller verrot :{

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:21:
ik weet niet of ik wat fout doe, maar als ik die cpucool opstart, dan begint mijn ASUS pc probe te piepen dat de voltages van +5V en +3,3V te laag worden, komt dit, omdat je die twee proggies niet tegelijk mag draaien, ofzo> iemand een idee?

EDIT: ook van de +12V trouwens, maar hij blijft wel gewoon stroom geven, anders zou ie natuurlijk uitgaan....
Je SMBUS (dat ding waar je temperatuur sensor enzo aanzit) mag maar door 1 programma tegelijk worden gebruikt. Als er meerdere programma's gebruik van maken zonder met elkaar af te spreken hoe dit gebeurt kan het inderdaad voorkomen dat je verkeerde waardes uitleest.

Verwijderd

Topicstarter
Heren , sorry voor de late reactie maar ik was een paar dagen aan het bier (klein weekje sabattical zeg maar)
Wat ik met mijn posting eigenlijk bedoel is waar de aangegeven temps in CPU cool voor staan dwz wat is temp1 ? Wat is temp 2? etc

Ik zie dus wel een aantal temps aangegeven en kan ook wel ongeveer gokken op welk onderdeel ze slaan maar ik weet 't niet zeker

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Hoogste temp zal wel je proc. zijn.
Laagst temp zal wel je mobo zijn en misschien middelste temp je harde schijf of wel een tweede mobo temp.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo gok ik dus ook , maar ik wil het graag zeker weten ......
Ik gebruik gewoon de default settings voor een Abit kG7 plank.
Pagina: 1