Toon posts:

[ROUTER] SMC 7004ABR Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus sinds 1 week de SMC 7004ABR

het werkt allemaal wel, maar niet zoals ik wil

MSN kan wel bestanden ontvangen, maar niet versturen

webcam doet het ook niet

Nu had ik dit bij een kennis met de E-Tech Broadband Router zo gefixed, geen enkel probleem

nu vindt ik de opties in de config van de SMC niet echt uitgebreid, bij de e-tech kon ik kiezen voor een range van poorten, met deze niet (voor zover ik weet, of ben ik scheel?)

met de e-tech kon ik kiezen uit TCP, UDP of Both, bij de SMC alleen TCP of UDP, dus moet alles dubbel invullen :?

Iemand misschien met dezelfde router die dit probleem ook heeft gehad?

Verwijderd

Topicstarter
of is dit gewoon niet mogelijk met deze router, dan breng ik hem terug :(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hmm.. Ik heb al veel mensen (tervergeefs) pogingen zien doen om het aan de praat te krijgen, en, mocht het lukken, dan zul je alleen file transfers aan de praat kunnen krijgen. Voor audio/video chat heb je UPNP firmware nodig en die is er (nog) niet voor de 7004ABR. Als je dus nu wil chatten dan zou ik em ruilen voor een UPNP router.

Deze router ondersteunt trouwens wel 'ranges', maar alleen in het "Special Apps" gedeelte en niet onder "Virtual Server" (helaas).
Ik heb zelf een BR en ik heb dit ingevuld voor MSN file transfers (en dat werkt goed):
"Special Apps"
Trigger: 1863
Open Ports: 6891-6900

Op mijn (7004BR) router is alles direct (altijd) zowel TCP als UDP, maar ik zou bovenstaande regel gewoon 2 x aanmaken (1 x voor UDP en 1 x voor TCP).

suuk6!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
geld die portmap dan voor al mijn pc's?

bij de etech gaf ik bijvoorbeeld 6891/6892 voor pc 1, 6893/6894 voor pc 2 enz enz

audio en beeld gaat ook perfect bij de etech, dus die router zou dan upnp ondersteunen begrijp ik?

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de snelle kick maar anders zijn mijn 8 dagen voorbij waarin ik mijn geld terugkrijg

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 13:56:
sorry voor de snelle kick maar yadda yadda yadda
Maakt nix uit, niet zo snel kicken!

Maar goed, je hebt dus 2 soorten portmaps op je ABR:

• "Special Applications" - Dit gaat in de vorm van 'Als er een signaal komt op poort x (de triggerpoort) zet dan deze range van poorten open'; dit heb ik dus nodig voor MSN. Dze regel geldt dus voor alle clients, maar(!), kan maar door 1 client tegelijk gebruikt worden. Je kan dus nooit met ze allen tegelijk gaan filesenden naar verschillende mensen.

• "Virtual Server" - Hier stel je poorten in die altijd openstaan en gewoon direct naar specifieke client wijzen (die heb je dus waarschijnlijk in die E-Tech router gebruikt).

Beetje duidelijker..!?

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 25 september 2002 @ 11:14:
"Special Apps"
Trigger: 1863
Open Ports: 6891-6900

Op mijn (7004BR) router is alles direct (altijd) zowel TCP als UDP, maar ik zou bovenstaande regel gewoon 2 x aanmaken (1 x voor UDP en 1 x voor TCP).

suuk6!
werkt hier helaas niet :(

moet ik niet ook ergens bij virtual server iets invullen?

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb laatst iets gelezen dat de us-robotics bios erin kan, kan het alleen niet meer terugvinden, zitten daar wel de opties op die ik nodig heb?

anders gooi ik morgen mooi die router door het raam van die zaak }:)

ik lees trouwens net op een forum dat ik via google vondt dat 29 juli dit jaar upnp firmware beschikbaar is, vindt er alleen niks van terug op de site

Verwijderd

Topicstarter
de betas met upnp ondersteuning werken niet bij mij

ik haat SMC

mensen koop dit rotding niet als je wil msn'en met webcam en of filesend!!!

zoals je ziet weten weinig mensen hoe dit op te lossen

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:02:
de betas met upnp ondersteuning werken niet bij mij

ik haat SMC

mensen koop dit rotding niet als je wil msn'en met webcam en of filesend!!!

zoals je ziet weten weinig mensen hoe dit op te lossen
Dit is ook niet op te lossen zo lang er nog geen UPNP firmware is.

Bij mij werkt file senden iig prima en video chatten doe ik niet, dus ik heb de tijd voor die UPNP.. :)

Verwijderd

Topicstarter
heb je dezelfde router als mij dan?

anyway, dat sh*tapparaat gaat zaterdag terug...

Draytek 2300 ondersteunt wel upnp toch? (filesend en voice/cam?)

Verwijderd

ik heb deze router al meer dan ander half jaar en geen enkel probleem.
in het begin werkte filesend via msn inderdaad niet maar toen een nieuwe firmware erin en alles werkte toen. net als netmeeting gewoon werkt. enige wat je daarvoor moet doen is bij misc items IP Address of DMZ Host daar het ip adres invullen van de pc waarmee je wil neetmeeten invullen en dan op enable zetten en dan kan je gewoon netmeeten.
enige is dus wel dat je maar met 1pc tegelijk in je netwerk dat jan doen. anders steeds ip adres veranderen :)
verder garantie van smc is ook toppie. mijne was vorig jaar stuk en dag erna naar de winkel meteen een nieuwe meegekregen. ( levenslange garantie)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem ruilen voor een Netgear RP114GE

als ik op de site van Netgear kijk zie ik deze niet bij de products staan.

Volgens de verkoper ondersteunt deze wel UPnP en er zit een Printserver op, is dit waar? ik kan dit dus niet controleren, iemand anders met deze router?

Werkt MSN hierop met voice/cam/filesend?

thnx

Verwijderd

Topicstarter
kheb de repotec RP-IP515LM nu, aansluiten, ips toewijzen mac adres invullen en alles werkte meteen, zeer uitgebreide instellingen en zeker gebruiksvriendelijk!

echte aanrader en is maar 100 euro nu bij PCVoordeel.nl!!!

Printserver, 4 poorten lan, 1 wan poort, upnp, web based config, log files, url blocks alles kan!

kheb hem in combinatie met chello
Pagina: 1