Verbruiksteller voor webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
In verband met opnieuw opbouwen van webserver met apache/php/mysql ben ik nog steeds op zoek naar goede teller die verbruik per user account kan bijhouden (via html en ftp dus)
Tot nu toe heb ik alleen algemene teller, die ik niks aan heb als ik grootverbruiker correct aan wil wijzen.

Commerciele tellers zijn er wel, maar kosten ook aardig geld.
Ik zoek daarom naar simpele gratis tellers zodat ik weet hoeveel dataverkeer users verbruiken.

Dit in verband met verhuren van serverruimte aan klanten. Maar ik moet weten wie veel verbruikt, zodat ik die kan waarschuwen en/of extra betalen voor bandbreedte.

wie heeft een goede teller voor me? Graag werkzaam met bovengenoemde punten, maar html is primair en ftp is 2e plaats.
Het is op linux server, mogelijk redhat 7.3

Mogelijk is er PERL voor nodig om zo'n teller.

Mijn dank zal groot zijn.

(Sommigen kennen dit bericht wel bij p&w. Ik doe nog een keer, maar ik ben nog steeds serieus en ik vraag vriendelijk iedereen hun ideeen en voorstellen in te dienen. De webserver wordt opnieuw gemaakt en wordt nu van juiste software voorzien. Serverruimte verhuren blijft nog steeds overeind maar om mij als beheerder makkelijk te maken zoek ik goede tellers om gedrag van websites in gaten te houden. Zo kan ik mensen die veel verkeer maken even om kleine vergoeding vragen voor dataverkeer en heb ik minder zorgen)

En nu hopelijk in juiste subforum.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Redhat op een server :?

uit monitoren van virtual hosts :
Verkeer per poort meten en per website
en idd webalizer.

Beetje zelf zoeken en nadenken is heus niet erg.
Is vaak genoeg voorbijgekomen, en heeft weinig met PNS te maken

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

[nohtml]
Waarom zou dat niet kunnen? :o

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Komt weer zo'n "Redhat is kut" reactie.
Kunnen die niet naar -10 ongewenst gemod worden?

Een server valt of staat bij zijn beheerder, en niet bij de gebruikte distributie.

Om ook nog even ontopic te gaan:

Uit de access logs van apache kan je heel makkelijk het verkeer berekenen. Size van de request wordt netjes in een vast kolom gezet. Even optellen, en klaar is Clara.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ja, ik heb aantal tellers in www.hotscripts.com gezien die met apache logs statistieken maken. Welke zijn goed?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de reply van traag.
De reply van mij die hij daar quote, bevat een link naar een soortgelijke topic, waarin weer een compleet PHP script staat.

Beetje zoeken kan geen kwaad ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.