Toon posts:

[XP] Stotterend geluid cq beeld (deel II) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een zwaar irri probleem...
Tijdens het spelen van een spel of het afspelen van bijvoorbeeld een mp3,
wil af en toe het beeld even vast staan of het geluid stotterd of beide tegelijk.
Het is altijd maar heel kort, nog geen halve sec.
Ik heb Windows XP geistalleerd, nog geen 5 dagen oud, dus is niet vervuild...
Alles is goed geinstalleerd en werk ook volgens Xp.
Alles eigen IRQ en sharen niets met elkaar.

Dit probleem deed zich pas voor toen ik vrijdagavond overging van een AMD Duron 1000 MHz @ 1130 naar de AMD Athlon XP 1800+. Temperatuur is allemaal goed: Zalman silent mode: 48 graadjes

MoBo MSI K7T Turbo II
AMD Athlon XP 1800+
512 SDram @ 133 MHz
Maxtor ata 133 80 Gb
Hercules Prophet 4500 64 MB
Lite-on 24x 10x 40x
DVD BTC 16x 40x
Realtek nic
BTcab video/tv-kaart
SB Live!(onboard audio disabled, bij onboard audio doet het probleem zich ook voor, maakt dus geen verschil.
hopelijk dat iemand een stotter therapietje bij de hand heeft?
Moet verder melden dat alles super stabiel is en alle programma's ook lopen.

Help me please

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 16:44

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Dat heb ik ook als ik Tactical Ops speel onder winXP, en zowel onder d3d en openGL.
Config:

Abit kt7a
amd athlon 1200
256 MB sdram
asus v7700 (geforce 2)
Creative SBLive 5.1 player

Verwijderd

Ik heb daar ook last van op
asus a7v333
512 MB Ddr ram
SB live 5.1
geforce 4 4400
Xp 1800 +

Volgens mij heeft het met de SBlive te maken, want op bijna dezelfde computer met een cmedia geluidskaart heb ik nergens last van.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen zijn dat het een probleem in de chipset zit??? Zoals ik nu zie hebben we allemaal een VIA chipset.

Heeft er iemand ervaring met een ander chipset en dezelfde problemen??

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 16:44

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:31:
Zou het kunnen zijn dat het een probleem in de chipset zit??? Zoals ik nu zie hebben we allemaal een VIA chipset.

Heeft er iemand ervaring met een ander chipset en dezelfde problemen??
Dat heb ik me ook wel is afgevraagd ja. Misschien is de combi geforce met via chipset niet echt geweldig. Aan de andere kant... een vriend van mij heeft ook zo'n combi en die draait wel ok. Wat mij ook opviel is dat als ik een radeon in mijn systeem zet de f/s veel constanter zijn onder TO. Met mijn geforce op 1024*768 32 bit draait ie max iets van 100 f/s en min 20 :( gemiddeld meestal iets van 48 :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hercules Prophet 4500 Kyro II chipset, is niet hetzelfde als een Geforce toch? Of heb ik het nu mis? Ik heb gewoon al alles geprobeerd, ik kom er niet uit. Laatste oplossing... onboard 2.1 kaartje aanzetten?? Of is dit zinloos? Ik heb me SB al verwisseld van slot, geen effect. Zou ik daar wat mee opschieten als effe probeer me onboard te gebruiken ipv me 5.1???

Verwijderd

Misschien stottert het dan niet meer, maar onboard sound is over het algemeen niet erg goed van kwaliteit. Ik denk dat het de combinatie via chipset met sblive de problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of er zoiets dergelijks bij msi bekend staat, misschien weten hun een oplossing voor het chipset probleem. Om nou je 2.1 geluidskaart te gebruiken ipv je 5.1 is inderdaad niet zo slim. Ik roep wel weer als ik wat weet....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Op msi weten ze hier nix vanaf :'( Wel zag ik een stukkie staan hier op tweakers dat het probleem was opgelost:

"http://www.viahardware.com/download/viatweak.shtm
hier is een latency tooltje te downloaden wat in mijn geval het sblive + via probleem eindelijk heeft gefixt.. dit staat onder george's files 686b bug versie 0.14 en 0.10 waarbij ik zelf 0.10 beter vind werken.. (0.14 schijnt in sommige gevallen je cpu nog al te laten oververhitten)
cracking sounds is gefixt en ook de vage crashes bij games komen niet of nouwelijks meer voor.. heb nog maar 1 crash meegemaakt terwijl ik de nt/2k versie 0.10 onder winxp gebruik"

Het enige nadeel van dit stukkie is dat die url niet werkt (naar mijn idee dan :/ )
Weet iemand de wel-werkende-url?????
Het schijnt dus dat er ergens op internet een patch rondzweeft voor de VIA chipsets onder ons. Hierin is het probleem van het gestotter van het beeld over en je data is veiliggesteld, maar het geluid blijft een probleem. Misschien is het een oplossing om van www.driverguide.com wat oudere drivers te proberen? (Ik roep ook maar wat |:( want ben ten einde raad).

Wat is jullie idee?
Pagina: 1