7880 SCSI onboard - updaten?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
Ik heb hier een moederbord met een 7880 SCSI controller onboard.. (chipset)

Alleen... nu heeft dat ding een beetje oorlog met m'n raidcontroller.

Er staat een erg oude firmware op, iets uit 1997. Er zijn al tig nieuwere firmwares voor die chipset.
Alleen..... Het moederbord waar ie op zit is ook al oud (Intel Dual Pro plankje) dus een bios/firmwareupdate.. ho maar.

Is er ergens een losse firmware voor dit ding te downloaden zodat ie alsnog te updaten is???

Van mijn part is 't een bios van een andere fabrikant, chipset = chipset imho...

Van Intel hoef ik 't niet te verwachten, die hebben al een paar jaar geen support meer op dat plankje.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je er een adaptec bios op propt? technisch gezien zou het moeten werken.

tis een 2940 wat er op zit toch (7880=aha2940)

A wise man's life is based around fuck you

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:22
het is technisch mogelijk om je laatste biosupdate van intel te voorzien van de laatste biosupdate beschikbaar van Adaptec. Gebeurt tegenwoordig veel met MoBo's met onboard raid. Fabrikanten lopen wel eens wat achter t.o.v. de biosversie van de losse raid controllers terwijl de kaart/chipset/bios hetzelfde is. Hoe dit precies in z'n werk gaat kan ik je helaas niet zo één twee drie vertellen.

Verwijderd

Hmmz zie ik daar een Intel PR 440fx staan ? en dat in combo met een ide fake raid controller ala promise, highpoint ? Wat voor problemen heb je er mee ? ik heb ooit vroeger ook zo'n ding gehad en zelfs een combo gehad met ide en scsi raid controllers en dat werkte zonder ... uuh tja kwa controllers zonder problemen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
zwelgje schreef op 24 september 2002 @ 22:36:
en als je er een adaptec bios op propt? technisch gezien zou het moeten werken.

tis een 2940 wat er op zit toch (7880=aha2940)
De 2940 update heb ik al geprobeerd.... maar die weigerde ie...
Ik dacht dus ook dat die identiek waren.
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:48:
Hmmz zie ik daar een Intel PR 440fx staan ? en dat in combo met een ide fake raid controller ala promise, highpoint ? Wat voor problemen heb je er mee ? ik heb ooit vroeger ook zo'n ding gehad en zelfs een combo gehad met ide en scsi raid controllers en dat werkte zonder ... uuh tja kwa controllers zonder problemen.
Yeps, PR440FX.
Geen fake IDE raid ding, maar een Amiraid 1200 (16Mb) icm 3x 4Gb 7200rpm raid5

Probleem: Originele bios ami ding (1997): pc boot, bios pc zelf, bios raid, bios onboard, en booten.

maar.. toen flipte m'n partitie: zowel slackware als redhat gingen om de zeik met de partitie op de raidcontroller.

Ik toen bios raid geupdated, en sindsdien blijft ie hangen op 't moment dat ie de onboard bios zou moeten initialiseren... Dus ik wil die bios ook updaten, want die is ook zo oud als de weg naar rome.

Onboard scsi uitschakelen kent die intel plank dus niet (zie ander topic hier)...
En die 7880 heeft zoveel pennetjes... dus welke moet ik eraf tweaken? :)

maw: 2 oplossingen: onboard hardwarematig uitschakelen/slopen (Soldeerbout, maar WAT moet eraf?) of de onboard bios updaten...

of geen raid.. maar ja, dat leek me wel leuk op een dual pro 200 / 512k cache.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:22
volgens mij kan je een adaptec bios disablelen in de bios zelf. Tevens kan je proberen je mobo te flashen met een bios van een identiek intelboard m.u.v. de onboard scsi. dit is overigens niet zonder risico.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als het een beetje recent Phoenix BIOS, of een Award BIOS is, kan je met CBROM dat ding proberen te modden: SCSI BIOS eruit slopen.
Pagina: 1