Toon posts:

VOIP Cisco vs. Avaya

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van VOIP met behulp van Avaya- danwel Cisco-oplossingen binnen een bedrijfsnetwerk? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met beide oplossingen, de theorie ken ik ondertussen we, maar hoe het in de praktijk uitpaktl?!? Hoe zit het bijvoorbeeld met zaken als:

-gesprekskwaliteit
-signalering
-netwerkvereisten
- Beschikbaarheid/betrouwbaarheid
- het opzetten van een geavanceerde callcentre-omgeving met Skill-based routing en monitoring

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Avaya: Goeie telefoniefunkties en callcentre programma's, echter slechte netwerk implementatie (of liever: Geen netwerk implementatie).

Cisco: Perfect netwerkmanagement, de rest is shit. Lage gesprekskwaliteit, nauwelijks telefoniefunkties. Callcenter zou ik al helemaal niet aan beginnen, zeker niet als je ook nog eens wil opnemen voor quality management.

Wil je meer, mail me dan waar ik je kan bereiken.

Vandaag geen signature

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Telco schreef op 25 september 2002 @ 12:27:
Avaya: Goeie telefoniefunkties en callcentre programma's, echter slechte netwerk implementatie (of liever: Geen netwerk implementatie).

Cisco: Perfect netwerkmanagement, de rest is shit. Lage gesprekskwaliteit, nauwelijks telefoniefunkties. Callcenter zou ik al helemaal niet aan beginnen, zeker niet als je ook nog eens wil opnemen voor quality management.

Wil je meer, mail me dan waar ik je kan bereiken.
Op mijn werk zijn we bezig met een pilot voor VoIP met cisco. Netwerk-technisch is het inderdaad prima, maar over de gespreks-kwaliteit kan ik ook niet klagen. Diverse speciale schakelingen weet ik niet precies, wat niet werkt is een secretaresse/chef-schakeling. Dat is een van de punten waaraan je kan zien dat het een amerikaans product is en dat ze daar anders werken...

• Telco

Telco

Biertje?

Sorry, nee, dat heeft nix met het land van herkomst te maken. Dat komt omdat Cisco een datashop is, en bij de ontwikkeling dacht dat telefonie alleen een beetje spraak is. Je problemen beginnen pas goed wanneer je deze oplossing in je huidige telefonie wilt inpassen, en langzaam in-faseren. Dat ken dus niet, of je moet allerlei gruwelijke gateways gaan neerzetten.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Topicstarter
Land van herkomst is voor Avaya ook de VS dacht ik ;)

Ennuh.... een simpele chef-secretaresse schakeling is wel het minste wat ik van een beldoos verwacht, of het nou VOIP is of geschakeld. Of vraag ik nou teveel :?
Is terugbellen bij bezet en Call Pickup wel mogelijk met Cisco?

Overigens hoor ik dat Cisco voor haar bedrijfstelefonie telefonie gewoon Definity's heeft staan, dat is vast niet zonder reden als ik het zo hoor.

Wat voor een Switch heb jij eigenlijk Telco?

• Telco

Telco

Biertje?

Sterker nog, wij verkopen dit soort toepassingen vandaar dat ik ze van een aantal fabrikanten ken. Aangezien ik tegen spam of andere vormen van reklame via dit forum ben vroeg ik je via email kontakt op te nemen.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Ik ben een Software Engineer bij een grote telecom leverancier en ik implementeer Cisco Voip callcenter software.

Vrijwel alles is mogelijk met een CallManager van Cisco met daarop ICM software.
Als er iets niet in zit, dan maken ze dat simpleweg in een volgende versie.
En de versies volgen elkaar best snel op.

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 25-09-2002 14:37 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:12
baries, het is niet de bedoeling om via GoT klanten te werven voor je bedrijf.

Verwijderd

wees maar niet bang Cutebritney,

het is niet mijn bedrijf, maar die van Ad Scheepbouwer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 14:33:
Ik ben een Software Engineer bij een grote telecom leverancier en ik implementeer Cisco Voip callcenter software.

Vrijwel alles is mogelijk met een CallManager van Cisco met daarop ICM software.
Als er iets niet in zit, dan maken ze dat simpleweg in een volgende versie.
En de versies volgen elkaar best snel op.

Mocht je meer info willen dan stuur ik wel een consultant bij je langs.
De bedoeling van dit topic is om een idee te krijgen van de praktijkervaringen van gebruikers.

Consultants zit ik niet op te wachten. |:(

Bedankt voor het aanbod ;) maar dat hoeft dus niet.

Verwijderd

okee, je kan me ook mailen mocht je vragen hebben.

gegroet

• Telco

Telco

Biertje?

Cutebritney schreef op 25 september 2002 @ 14:37:
baries, het is niet de bedoeling om via GoT klanten te werven voor je bedrijf.
Vraagje: Is het wel mogelijk fabrikanten te noemen? gelet op deze vraag:
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 13:28:
Wat voor een Switch heb jij eigenlijk Telco?

Vandaag geen signature

• Xandrios
  • Laatst online: 14:12
Telco schreef op 25 september 2002 @ 14:48:
[...]

Vraagje: Is het wel mogelijk fabrikanten te noemen? gelet op deze vraag:

[...]

Uiteraard :)

Zolang het maar niet is om je eigen bedrijf, merk te promoten :)

• Telco

Telco

Biertje?

OK. In dat geval, onze switch is van het merk Mitel Networks.

Gesprekskwaliteit is uitzonderlijk goed.

Signalering: Ik ben niet helemaal zeker wat je hiermee bedoeld......

Netwerkvereisten: Layer 2 of 3 switch met ondersteuning van QoS (dit is overigens standaard voor VoIP). Koppeling naar traditionele PBX op basis van Q-Sig (DPNSS wordt ook ondersteund).

Beschikbaarheid: 99.999%. Interessant genoeg zijn er ook nog draadloze handsets waar hetzelfde over gezegd wordt, maar deze hebben wij niet zelf.

Call center hebben we niet zoals jij beschrijft; Ik heb echter wel software suites gedemonstreerd gezien die dit alles kunnen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Topicstarter
Mitel, dat is nieuw voor me. Ben vooral onder de indruk van de beschikbaarheid... :)

Signalering bedoel ik aanvullende info en functionaliteiten naast voice mee die bij een call horen.

Die netwerkvereisten zijn in ieder geval geen probleem voor ons. Is wel kewl, ga binnenkort toch maar eens testen. Ik heb drie testlicenties van Avaya gekregen dus....en als het goed is binnenkort dit toestelletje:

Afbeeldingslocatie: http://www1.avaya.com/enterprise/photo_library/photos/plipc161_lo.jpg

:9~ :9~ :9~

Heb ik zeker wat aan, ik wil gewoon een gevoel krijgen van hoe e.e.a. werkt, hoe het gekoppeld kan worden met bestaande systemen en wat de randvoorwaarden en mogelijkheden zijn.

Verwijderd

Wil je perse VoIP? In het callcenter waar ik voor werk hebben we het Enterprise Interaction Center van Interactice Intelligence. Daar kan je wel geweldig mee routen, skills toewijzen etc.

• Telco

Telco

Biertje?

Ziet er jummie uit, die avaya! Kijk nog eens hier: Artikel uit de Business Communications Review. Daar staat jouw Avaya ook bij denk ik.

Voor wat betreft je signalering: Dat zal wel snor zitten. Er staat volgens mij ergens in het bedrijf een telefoonboek aan mogelijkheden ;)

Vandaag geen signature

Verwijderd

http://www.interactiveintelligence.com/ , Zie net dat VoIP ook kan! Wij gebruiken nu het CIC pakket. Enorm uitgebreid, met custom routing etc...

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 01:10
heeft Cisco niet meer ondersteuning qua hardwareuitbreidingen op netwerkgebied?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid. Ik ben nu enorm tevreden over de huidige functionaliteit en stabiliteit van onze switch. In de afgelopen twee jaar tijd een downtime van 0,0000nix :)

Ik zit alleen te kijken naar de mogelijke voordelen, ik heb nu de mogelijkheid om te testen maar om nu meteen 200 callcentre agenten om te zetten.... nee dus ;)
Overigens is "skill based routing" een absolute eis anders begin ik er niet eens aan.

Ennuh op netwerkgebied is Avaya toch ook niet echt een kleine jongen (Cajun series) Dus qua netwerk gaat dat dan toch wel goed....?

Maar wie gebruikt er nu echt VOIP voor de bedrijfscommunicatie en is daar heel tevreden over?

• Telco

Telco

Biertje?

Naast dat we het verkopen, hebben we het zelf ook in gebruik. Het is echter in een kleinschalige kantooromgeving. We zijn er echter absoluut tevreden over.

Interessante vraag is echter waarom nu ineens VoIP? Daar moet je eigenlijk een diepere bedrijfsstrategie achter hebben.

Als het alleen om een callcenter gaat heeft het wel wat voordelen qua implementatie (die overigens weer situatie afhankelijk zijn), maar qua ervaring op dit gebied heb je met Avaya op het traditionele platform (TDM dus) een van de besten, zo niet de beste in huis.

Persoonlijk ben ik tegen het gebruik van traditionele switches voor VoIP, puur omdat ze typisch je netwerk te zwaar belasten. Is het echter zeer kleinschalig zal dat weer minder erg zijn.

Nu is het eerst tijd voor een tukkie.

Vandaag geen signature

• Telco

Telco

Biertje?

whitey-d schreef op 25 september 2002 @ 17:47:
heeft Cisco niet meer ondersteuning qua hardwareuitbreidingen op netwerkgebied?
Euh, nee. Ze kunnen je netwerk als de beste uitbreiden, maar qua hardware (lees: vooral telefoons) zijn het net T-fordjes. Alles kan, zolang je maar kiest voor het enige toestel wat beschikbaar is :)

Vandaag geen signature

Verwijderd

ik gebruik avaya en bevalt me goed

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het laatste bedrijf waar ik werkte gebruikte voor hun callcenter dingen ook een Avaya systeem (> 1000 werkplekken). Werkte prima.. super geluidskwaliteit en misschien in het jaar dat ik er werkte 2x een kleine storing gehad ofzo. De routing en IVR functionaliteit is ook zeer uitgebreid wat ik ervan gezien heb. Ik heb het systeem zelf echter niet beheerd dus de technische eisen kan ik niet veel over zeggen. Voor de agents weet ik iig dat het prima werkt allemaal.

Ze gebruikten bij ons trouwens de reeds aanwezige Siemens centrale icm Avaya IP Agent/Interaction Center op een PC. Als je dat startte nam je dus het toestel bij je PC over en kon je dat ook vanaf de PC besturen. Goeie oplossing als je al een goeie centrale hebt dus.

• Jiriki
  • Laatst online: 02-02 09:18
Wij gebruiken Avaya, maar valt tegen. Moet telkens aangepast en geupdate worden omdat hele normale dingen niet werken.

Bijvoorbeeld DTMF kiezen tijdens gesprek werkt nog steeds niet, dus als je belt en een keuzemenu krijgt (toets 1 voor bla, 2 voor etc) dan is het ophangen en mobiel terugbellen.

En telkens weer rebooten om aanpassingen actief te maken, het lijkt wel een oude Windows versie...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

wij hebben sinds kort de Tiptel 4011 XT - rack
http://www.tiptel.nl/prod...produktgrp_id=2&lang_id=1
Zeer duidelijk geluid, geen enkele storing gehad tot nu toe in de paar weken die we draaien.
Functies zie:
http://www.tiptel.nl/prod...id=1758&lang_id=1&seite=2
Over de functies zijn wij zeer tevreden, software erbij voor beheer en zo.
We gebruiken vrij basic toestellen, 33 euro excl BTW, en toch handsfree al erbij; de DECT's waren net zo duur, KPN levert standaard hele dure DECT's....en de basic toestellen waren ook niet zo goedkoop of veel minder qua functionaliteit.

Ze, Tiptel, hebben ook VOIP centrales, geen ervaring.

En.... de prijs.... voor 20 toestellen plus nog 4 extra digitale ingangen net boven de 2000 euro....all in was het ergens rond de 2500 euro voor 2x2 ISDN.

En dat .....in vergelijking met een Siemens ca 4500 (type even niet bij de hand, maar een basic type) en een KPN centrale (Davo II) bijna 6000 euro incl aanleg.
De KPN kwam oa met een post "projektkosten" 1200 euro..... dat was al ca 3x zoveel als de aanlegkosten van de Tiptel....

De aanleg van de Tiptel centrale hebben we door een lokaal Telecom bedrijf laten doen (gericht op MKB). Werkt perfekt, korte lijnen, goede afspraken en nakomen ook nog....
En tegen een zeer acceptabele prijs. Ze doen dus ook VOIP.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 20:09 ]

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
Ik zie hier een mooie discussie door elkaar lopen tussen bedrijfstelefonie en contact centres, dat zijn nu in ieder geval nog compleet verschillende werelden. Keuzes hangen af van wat je wil, kijk bijvoorbeeld ook eens naar vendor lockin's met de apparatuur. Contact centre functionaliteit kun je ook bij een third party kopen, ik implementeer zelf o.a. een pakket wat deze functionaliteit levert waarvoor een contact centre van 1000 seats als middelgroot wordt gezien.
Pagina: 1