[linux][freesco] en ja ook nog rendo dekooi

Pagina: 1
Acties:

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:03
hallo allemaal

je zou denken nee niet weer maar ja moet ff ik ben bezig om een freesco router te maken maar nu het volgende :

ik heb :z rendo dekooi :z (oke ik weet het langzaamste inet van het land )

ik heb dus al wat geprobeert en kreeg dus een melding bij het onderdeel van het netwerkkaart >> hoe kun je dat irq en poort adres nou vinden??? en hoe doe je dat met die drivers voor mijn realtek8139 ??? ik had ook al van die modules met een driver daar voor maar hoe moet ik die over brengen aan mijn freesco???

en staat mijn modem goed ?? ik heb dus wel de snelhied juist staan maar het onderdeel init strings :? enzo is mij nog een beetje onduidelijk???

wie kan mij helpen

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• KeesV
  • Laatst online: 21:09

KeesV

Zonder titel

erm, als je een ISA netwerkkaart hebt dan kun je met een progje dat op je driverdisk staat IRQ en IO adres vast instellen, je moet hem dus niet op plug&play ofzo hebben. Deze kun je dan gewoon in FreeSCO setup ingeven. Aparte modules ofzo heb je meestal niet nodig. PCI kaartjes moet ie zo herkennen.....

Ik doe niet aan sigs

• jll
KeesV schreef op 24 september 2002 @ 22:29:
erm, als je een ISA netwerkkaart hebt dan kun je met een progje dat op je driverdisk staat IRQ en IO adres vast instellen, je moet hem dus niet op plug&play ofzo hebben. Deze kun je dan gewoon in FreeSCO setup ingeven. Aparte modules ofzo heb je meestal niet nodig. PCI kaartjes moet ie zo herkennen.....
ja ik heb dus een pci kaart maar in de handleiding werd mij vertelt dat je die ook handmatig moest instellen en in de bios ook de instelling zo zetten dat er niet auto stond bij je pnp configs

• KeesV
  • Laatst online: 21:09

KeesV

Zonder titel

welke handleiding dan? Ik heb gewoon een realtek PCI kaartje er in gerosd en die herkend ie zo. Heb je het uberhaupt wel geprobeerd??

/edit: Hij ondersteunt je netwerkkaart in ieder geval al, dus geen drivers nodig: http://www.fromscratch.org.uk/FAQ_Networking.html
Je kan hem er dus gewoon in proppen en hij herkent hem....

Ik doe niet aan sigs

• jll
oke ben weer ff bezig geweest en geeft geen erros meer bij de netwerk gedeelte dus das mooi en hij maakt ook al verbinding met inet dus nu nog testen of het op al mijn andere pc werkt