Dilemma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
En dat naar aanleiding van dit topic.
Steffie verbiedt hier de sportliefhebber hun emoties bij een goeie sportwedstijd in een topic te uiten.

Beetje jammer. Waar moet het dan?

Als er over een sportwedstrijd een topic in bv HK wordt geopend gaat die, waarschijnlijk terecht, direct naar Sport en TV.
Nu wil het toeval dat sport emotie is.

Wat nu :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je inhoudelijk goed reageert, is er toch niks aan de hand?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 08:41

Steffie

Opaque

#nstm op irc.tweakers.net lijkt me een hele mooie plaats voor de posts die als ongewenst worden beschouwd in die topics.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nu hebben we een dilemma :+

Je zegt het zelf :P

Serieus: Als je een HK topic start met "Brul hier je live commentaar over de wedstrijd" denk ik dat dat best kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nu?
Je opent Irc en gaat naar #nstm ;)

Je kunt je hopelijk voorstellen dat "goooooooooaaaaaaaaaal" niet echt een goede nstm post is? Overigens deed ik dat ook af en toe daar hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar juist dat wat de voetbaltopics zo mooi maakt (IMHO) is die sfeer die er bij komt kijken. Tuurlijk staat er vaak het zelfde.... "1-0 woei" bijvoorbeeld maar wie in dat topic komt zijn de mensen die er wel van houden. De rest heeft in die topics niks te zoeken.....

en nu ga ik snel weer kijken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En toen was het topic dicht.

Jammer dat een paar mensen het verpesten voor een heleboel mensen :{

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Tom S. schreef op 24 september 2002 @ 22:18:
En toen was het topic dicht.

Jammer dat een paar mensen het verpesten voor een heleboel mensen :{
Ga ik even mijn eigen glazen ingooien maar zo zie ik het niet.
Steffie wordt idd geprovoceerd maar dat kan je ook als opbouwende kritiek zien.
ppl zijn het er niet mee eens, of willen we hier alleen maar volgzame schaapjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4tune schreef op 24 september 2002 @ 22:30:
[...]

Ga ik even mijn eigen glazen ingooien maar zo zie ik het niet.
Steffie wordt idd geprovoceerd maar dat kan je ook als opbouwende kritiek zien.
ppl zijn het er niet mee eens, of willen we hier alleen maar volgzame schaapjes?

Graag! En dan het liefst schaapjes die zich makkelijk naar de slachtbank laten leiden.

Nee, natuurlijk niet, maar overal zitten grenzen aan.
Enkel inhoudelijke posts stellen we op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Wat was er niet duidelijk aan mijn post om die kritiek hier in LA te uiten en niet in dat topic zelf?

Nu doe je het zelf alsnog terwijl je dondersgoed weet dat het ongewenst is, waar ben je dan mee bezig vraag ik me af?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoah heb die discussie @ #NSTM gevoerd, maar blijkbaar is steffie zijn wil wet. Ik ga hier niet nog een keer op in, ik snap eigenlijk helemaal niet waarom ik hier nog reageer. Erg jammer je policy steffie.
De die-hard NSTMérs zie je denk ik zo snel niet meer in je eigen forum. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Er zijn duidelijk zat mensen op GoT die zo'n topic wel leuk vinden.. Wat is dan het probleem?? Nu loopt er bijna geen enkel voetbaltopic meer en durft niemand meer te posten uit angst voor dat gezeur.. En de paar topics die nog lopen worden gesloten..

Wees dan consequent en sluit andere topics met 'offtopic gelul/onzin' (wat het imo niet eens is) ook.. Kan zo zat voorbeelden van topics noemen in NSTM..

En dat argument 'doe dat maar op irc' slaat ook nergens op.. Schaf dan meteen het hele forum maar af, want dan kan je alles wel op irc gaan bespreken.. Kan je de HK, SG, etc ook wel sluiten.

En als het dan onzin is, waarom mag het dan niet in de HK?? Daar staat toch wel veel ergere troep tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Steffie schreef op 24 september 2002 @ 22:38:
Wat was er niet duidelijk aan mijn post om die kritiek hier in LA te uiten en niet in dat topic zelf?

Nu doe je het zelf alsnog terwijl je dondersgoed weet dat het ongewenst is, waar ben je dan mee bezig vraag ik me af?
Dat is een beetje flauw Steffie. Je reply is geëdit na mijn reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Maar geen geflame, daar hou ik niet van.
Kan een beetje emotie nu weer in nstm of moet dat op irc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel aardig blijven allemaal he :)
Anders krijgt die koe zonder naam (zie LA slotjes) nog gelijk en dat willen we niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 10:04
4tune schreef op 24 september 2002 @ 23:00:
Maar geen geflame, daar hou ik niet van.
Kan een beetje emotie nu weer in nstm of moet dat op irc?
Dan kunnen we net zo goed heel GoT wel opdoeken en allemaal gaan irc'en ...
maargoed.. dat doe ik toch al heel de dag :+

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een log van het irc gesprek:

[21:40:17] mafia|weg: oke steffie:

[21:40:18] mafia|weg: Tobias in "Film Kiss Of The Dragon"

[21:40:22] mafia|weg: laatste 2 replies?

[21:40:25] mafia|weg: niveau :?:?:?

[21:40:43] robnico: het hele topic is geen niveau

[21:40:47] mafia|weg: [rml]Cyberboy in "[ Reclame] Foutje in Knorr Kip Palava?"[/rml]

[21:40:49] mafia|weg: niveau?

[21:40:49] robnico: zelfs mijn reply is beneden peil

[21:41:08] mafia|weg: willekeurige topics steffie

[21:41:13] mafia|weg: willekeurige topics die ik aanklik

[21:41:13] Keizer|cl|feyenoord: *********************

[21:41:22] mafia|weg: Kez in "Orgazmo, meningen?"

[21:41:24] mafia|weg: niveau???

[21:41:27] robnico: ***************

[21:41:30] robnico: *****************

[21:41:32] mafia|weg: iik vraag het me alleen af

[21:42:39] Steffie: mafia|weg jij weet denk ik aardig goed dat het een utopie is dat alle users zich aan de gestelde richtlijnen zullen houden

21:42:53] Devv05: gaat het topic nu zo weer dicht?

[21:42:56] Steffie: feit is dat het in de voetbaltopics naar mijn idee overduidelijk ondermaats was

[21:43:03] mafia|weg: mjah en daarom moeten voetbalsupporters benadeeld worden?

[21:43:12] mafia|weg: steffie ik klik willekeurig 4 topics aan

[21:43:21] Steffie: als het aan mij ligt niet... tenzij er weer van die pleuris posts worden gepost

[21:43:22] mafia|weg: en dan heb jij het over niveau wat je van mensenverwacht

[21:43:28] mafia|weg: vind je dat ze je dat zelf niet een beetje een utopie?

[21:43:43] Steffie: je moet toch een doel hebben om na te streven

[21:44:08] mafia|weg: mjah een doel om als eerste dan maar de voetbaltopics aan te pakken en laten we de rest gewoon lekker hun 'niveau' hebben

[21:44:22] Steffie: ja

[21:44:27] Steffie: dat zie je bijna goed

[21:44:48] mafia|weg: mwoah als je zo denkt sorry hoor

[21:44:56] mafia|weg: dit slaat nergens op

[21:45:02] Steffie: eerste deel zie ik inderdaad zo

[21:45:06] mafia|weg: voer je policy uit op alle topics en neit alleen op de voetbaltopics
[21:45:08] Steffie: dat tweede deel zie ik ook graag anders

Mensen die geen toestemming gegeven hebben of niet aanwezig waren om toestemming te geven om dit @ got te posten, daar heb ik de tekst vervangen door ****. :)

[edit] Tevens heeft steffie toestemming gegeven deze log te posten. :)

• Steffie

Steffie

Opaque

devv05 schreef op 24 september 2002 @ 22:48:
Er zijn duidelijk zat mensen op GoT die zo'n topic wel leuk vinden.. Wat is dan het probleem?? Nu loopt er bijna geen enkel voetbaltopic meer en durft niemand meer te posten uit angst voor dat gezeur.. En de paar topics die nog lopen worden gesloten..

Wees dan consequent en sluit andere topics met 'offtopic gelul/onzin' (wat het imo niet eens is) ook.. Kan zo zat voorbeelden van topics noemen in NSTM..

En dat argument 'doe dat maar op irc' slaat ook nergens op.. Schaf dan meteen het hele forum maar af, want dan kan je alles wel op irc gaan bespreken.. Kan je de HK, SG, etc ook wel sluiten.

En als het dan onzin is, waarom mag het dan niet in de HK?? Daar staat toch wel veel ergere troep tussen..
Het probleem is dat er ook mensen zijn die zich storen aan al die inhoudloze posts. Beetje vreemd dat je zegt dat er niemand meer durft te posten, dat ligt dan toch echt aan jullie zelf en niet aan de policy. Zolang het geen blaat-reply is zul je mij er niet over horen. Met een beetje verstand zou je toch wel onderscheid moeten kunnen maken tussen een gewenste en ongewenste post; er staan notabene voorbeelden van posts die ik als nutteloos beschouw.

Er zijn meer topics waarin onzinnige posts staan, daar ben ik me ook wel van bewust. Echter dat is meer incidenteel en lang niet zo hinderlijk als in de voetbaltopics. In dat stukje log hierboven wilde ik alleen maar zeggen dat ik het liefst nergens van dit soort posts tegen wil komen, echter ik maak een onderscheid tussen topics en users waarbij het structureel gebeurt. Leek me niet meer dan logisch om eerst dat structurele probleem aan te pakken.

Loos blaten doe je op IRC, posts met wel een degelijke inhoud kunnen gewoon in die topics worden gepost. Als ik nu in dat topic kijk zie ik dat het best mogelijk is om ook goede posts te plaatsen. Dus het is flink overtrokken om te zeggen dat je dan de handel maar op moet doeken.

Waarom ik nooit heb voorgesteld om het in de HK te plaatsen, is omdat ik niet wil dat er dan enkel en alleen voetbaltopics in de HK worden gepost. Tevens zijn er genoeg die geen toegang tot de HK hebben en ook mee willen praten. Als je die blaat posts in de HK wilt dumpen moet je met zo'n voorstel niet bij mij zijn. Zo'n oplossing maakt mij niet veel uit zolang de onderbouwde posts maar wel in NSTM worden gepost.

Verwijderd

Steffie schreef op 25 september 2002 @ 07:59:

[...]
Het probleem is dat er ook mensen zijn die zich storen aan al die inhoudloze posts. Beetje vreemd dat je zegt dat er niemand meer durft te posten, dat ligt dan toch echt aan jullie zelf en niet aan de policy. Zolang het geen blaat-reply is zul je mij er niet over horen. Met een beetje verstand zou je toch wel onderscheid moeten kunnen maken tussen een gewenste en ongewenste post; er staan notabene voorbeelden van posts die ik als nutteloos beschouw.
Dan ligt het aan jouw policy bedoel je :? Users durven niks meer te posten omdat ze totaal niet weten of ze nou wel goed of niet goed posten. Je hebt er geen grenzen gesteld.
Er zijn meer topics waarin onzinnige posts staan, daar ben ik me ook wel van bewust. Echter dat is meer incidenteel en lang niet zo hinderlijk als in de voetbaltopics. In dat stukje log hierboven wilde ik alleen maar zeggen dat ik het liefst nergens van dit soort posts tegen wil komen, echter ik maak een onderscheid tussen topics en users waarbij het structureel gebeurt. Leek me niet meer dan logisch om eerst dat structurele probleem aan te pakken.
Nou zoals ik al @ irc zei ik klikte gewoon willekeurig 4 topics aan, en ik vind zulke replies zeer storend. Net zoals elke andere onzinnige reply, om er dan opeens van te maken dat voetbalreplies een stuk onzinniger zijn dan normale 'onzin' replies dat slaat nergens op.
Loos blaten doe je op IRC, posts met wel een degelijke inhoud kunnen gewoon in die topics worden gepost. Als ik nu in dat topic kijk zie ik dat het best mogelijk is om ook goede posts te plaatsen. Dus het is flink overtrokken om te zeggen dat je dan de handel maar op moet doeken.
Loos blaten in andere topics mag dus wel :?
Waarom ik nooit heb voorgesteld om het in de HK te plaatsen, is omdat ik niet wil dat er dan enkel en alleen voetbaltopics in de HK worden gepost. Tevens zijn er genoeg die geen toegang tot de HK hebben en ook mee willen praten. Als je die blaat posts in de HK wilt dumpen moet je met zo'n voorstel niet bij mij zijn. Zo'n oplossing maakt mij niet veel uit zolang de onderbouwde posts maar wel in NSTM worden gepost.
Blijkbaar is de HK de plek waar de regels wat dat betreft niet zo streng zijn en het wel eens gezellig kan zijn.
:+

Ik ben nu de hele dag weg en reageer later wel weer

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik zal me ook ff mengen in de discussie..

Waarom kijken we niet gewoon naar de mogelijkheid om een sub NSTM forum te maken.. waarbij de gebruikers @ NSTM alleen een mapje zien en daaronder het voetbal forum.. is dit mogelijk? zoja.. dan lijkt me dit een oplossing.. Steffie hoeft daardoor minder te letten op de voetbal topics en het levert geen vervuiling op.. lijkt mij de perfecte oplossing eerlijk gezegd..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Waarom zou er in godsnaam een VOETBAL-forum op GoT moeten komen? Ik kan weinig dingen bedenken die verder buiten de doelgroep/doelstelling van Tweakers.net liggen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Mwoah het gaat mij hier toch meer om de mening van een mod die blijkbaar anti-voetbal is. :o

• Steffie

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 17:25:
Mwoah het gaat mij hier toch meer om de mening van een mod die blijkbaar anti-voetbal is. :o
Als dit alles is wat je kunt aandragen denk ik niet dat ik nog op je reacties in ga.

Verwijderd

Steffie schreef op 25 september 2002 @ 17:32:

[...]
Als dit alles is wat je kunt aandragen denk ik niet dat ik nog op je reacties in ga.
Ik draag genoeg aan, alleen jij gaat nergens op in en verzint je eigen regels zonder daar echt met mensen van NSTM te overleggen. Absurde regels waar niemand het mee eens is, en kom ik met voorbeelden van andere onzin dan ga je er niet op in. :o

• Ropniko
Wouter Tinus schreef op 25 september 2002 @ 16:40:
Waarom zou er in godsnaam een VOETBAL-forum op GoT moeten komen? Ik kan weinig dingen bedenken die verder buiten de doelgroep/doelstelling van Tweakers.net liggen.
Dat zeg ik dus.. niet een apart forum maar een subsub forum van GoT zeg maar.. nog een niveau dieper dan NSTM zeg maar.. niemand heeft heeft er last van en het is een oplossing voor het zogenoemde dilemma wat we nu hebben :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 18:03:
[...]

Ik draag genoeg aan, alleen jij gaat nergens op in en verzint je eigen regels zonder daar echt met mensen van NSTM te overleggen. Absurde regels waar niemand het mee eens is, en kom ik met voorbeelden van andere onzin dan ga je er niet op in. :o
Mafia op GoT is de Mod van dienst die de regels maakt... :)
Als ex-mod moet jij dat heel goed weten. GoT is ook geen democratie... Dus als het je niet zint... bemiddelaar@tweakers.net

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Duur schreef op 25 september 2002 @ 18:15:
[...]

Mafia op GoT is de Mod van dienst die de regels maakt... :)
Als ex-mod moet jij dat heel goed weten. GoT is ook geen democratie... Dus als het je niet zint... bemiddelaar@tweakers.net
Als je niks zinnigs te melden hebt hou je dan a.u.b. uit deze discussie. :) ;)
Ik zit hier alleen op onderbouwde en constructieve replies te wachten niet op deze onzin.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

Jaymz

Keep on moving !

Ach, ongelijk heeftie niet en onzin zou ik het al helemaal niet willen noemen :)

Maargoed, laten we het ontopic houwen :)

Verwijderd

[oftopic]

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2002 19:05 . Reden: niet relevant voor de discussie :) ]

• Steffie

Steffie

Opaque

Oke het is duidelijk. Blijkbaar heb ik mij sterk vergist in de signalen die ik opving omtrent die voetbaltopics. Ik zal de policy aanpassen zodat jullie al je crap in die topics kwijt kunnen die je erin kwijt wilt. Verwacht van mij in ieder geval geen verdere betrokkenheid bij die voetbaltopics; zolang ze mij niet tot last zijn in de list_topics.

Blijkbaar is enig niveau teveel gevraagd en heb ik mij sterk vergist in een groot deel van de doelgroep van NSTM :{

• Ropniko
Blijkbaar is enig niveau teveel gevraagd en heb ik mij sterk vergist in een groot deel van de doelgroep van NSTM
Dit is een regelrechte flame als je het mij vraagt.. maar goed.. ik blijf het geen oplossing vinden aangezien je over een aantal weken toch weer gaat moderaten in die topics en je waarschijnlijk nog sneller topics gaat sluiten als ze je 'storen'...

Verwijderd

Bedankt voor de policywijziging, maar nu omtrent het niveau in NSTM?
Wat ga ja daarmee doen?

Want replies zoals dit :

BaRF in "Snow White and the Seven Shao Lin! :D"

leiden nou niet echt tot een discussietopic/forum? :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ach die flame laat ik lekker onbesproken verder, ben in elk geval blij dat de voetbaltopic weer gewoon mogen. Emotie moet je niet willen berargumenteren, en ook niet te veel beknotten.

Bedankt voor het terugdraaien dus.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:24

Fisico

by Fabian

Alfredt schreef op 24 september 2002 @ 22:14:
Maar juist dat wat de voetbaltopics zo mooi maakt (IMHO) is die sfeer die er bij komt kijken. Tuurlijk staat er vaak het zelfde.... "1-0 woei" bijvoorbeeld maar wie in dat topic komt zijn de mensen die er wel van houden. De rest heeft in die topics niks te zoeken.....
Ik hou van voetbal met een mooie analyse voor en na de wedstrijd (cruijff, gullit en cs.) hoor ik graag praten over voetbal en hun suggesties. Tijdens een wedstrijd wil ik gewoon lekker kijken en ga ik niet op GoT-reacties inkloppen, dat doe ik bij geen 1 sport die ik live kijk. Wat wel vervelend is dat er tussen de 1-0, ahhhh etc reacties ook nuttige dingen staan (een rust analyse bijvoorbeeld) en dat je dus na de wedstrijd tig reacties zit te lezen voor 1 a 2 zinnige opmerkingen. Zowel bij voetbal als bij F1 wordt mij een beetje de zin ontnomen om echt over een wedstrijd een discussie te beginnen. Door alle losse reacties en slowchat is immers alles toch al gezegd.

Naast dat het dus niets extra's brengt verpest het eigenlijk ook nog de discussie en dat lijkt mij niet de bedoeling van een forum.
Alfredt schreef op 25 september 2002 @ 19:32:
Ach die flame laat ik lekker onbesproken verder, ben in elk geval blij dat de voetbaltopic weer gewoon mogen. Emotie moet je niet willen berargumenteren, en ook niet te veel beknotten.
whoei 1-0 is emotie, blijkbaar.
Bedankt voor het terugdraaien dus.
De wijziging was ook een reactie op de vele topics over de CL die ineens geopend werden. Ik neem aan dat het nog steeds niet de bedoeling is dat alle clubs met iets nederlands straks weer een eigen topic hebben, of wel?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1