Toon posts:

Via drivers (4in1 4.43v)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds enige tijd vraag ik me af of deze 4 in 1 drivers (laatste versie) geinstalleerd moeten worden.

Ik werk al enkele tijd met windows xp pro. ned. en had deze drivers van m'n moederbord (Asus P3V4X, met een PIII 700) de laatste installaties van winxp niet geinstalleerd.

WinXp werkte feilloos behalve op 1 punt:

Ik kreeg voortdurend spontane reboots, waarna er een minidump-file op de C-schijf werd weggeschreven. Later kreeg ik vanuit verschillende nieuwsgroepen te horen, dat je die system-reboot kon wegvinken in je systeemgedeelte van winxp.

Daarna kreeg ik blue-screens, met niet te begrijpen machinetaal(??)

Ik heb de hardware nagelopen en m'n geheugen getest en ook de software of die geschikt was voor werking onder winxp>>alles was o.k.

Nu het volgende:

Ik heb sinds kort de laatste versie van de 4 in 1 drivers geinstalleerd voor m'n ViA-Chipset en na uitvoerig gebruik van de pc merk ik dat de pc vlotter draait... en dat de spontane reboots niet meer voorkomen...

Hebben deze drivers eigenlijk wel invloed en waarop en zitten ze niet toevallig al in windows xp zelfs bij de installatie??

Natuurlijk ben ik blij met dat de pc niet meer reboot, maar wilde jullie dit toch even vragen, wie weet meer over de werking van deze drivers:

http://www.viaarena.com/?PageID=2

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
via 4 in 1 drivers zijn niet door microsoft gemaakt ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
4-in-1's zitten ook in XP, maar dat zijn natuurlijk niet de méést recente. Ze zitten zelfs in W2K SP2. Je kunt nieuwere installeren als je ergens problemen mee hebt en ViA de zoveelste verbetering in die drivers heeft doorgevoerd :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Bij mij draait versie 4in1.40 het meest lekker / stabiel. Je moet minimaal 4in1.37 draaien icm. XP. Aangezien je systeem niet zo heel erg nieuw is zou ik de eerder genoemde 4in1.40 draaien op jou machine.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Volgens mijn ervaring, mijn gevoel eigenlijk, heeft het er vooral mee te maken wat voor videokaart je hebt. Ik ken gevallen/personen die zweren bij GEEN 4in1.
En zoals jij zegt, het kan ook problemen oplossen.
Wat je is zou kunnen proberen is te spelen met je AGP instellingen in de BIOS volgende keer voor je de 4in1 installeerd. Aperture size wat omhoog, keertje op AGP2x, van die dingen.

Wat ik wel vreemd vind, en heel vaak zie zijn dingen als dit, (moet ik altijd beetje om lachen stiekum)
WinXp werkte feilloos behalve op 1 punt:

Ik kreeg voortdurend spontane reboots,
:)

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
ik zal je voorstel proberen en thanx a lot.. :*)

Verwijderd

bolluserectus schreef op 24 september 2002 @ 23:57:
Volgens mijn ervaring, mijn gevoel eigenlijk, heeft het er vooral mee te maken wat voor videokaart je hebt. Ik ken gevallen/personen die zweren bij GEEN 4in1.
En zoals jij zegt, het kan ook problemen oplossen.
Wat je is zou kunnen proberen is te spelen met je AGP instellingen in de BIOS volgende keer voor je de 4in1 installeerd. Aperture size wat omhoog, keertje op AGP2x, van die dingen.

Wat ik wel vreemd vind, en heel vaak zie zijn dingen als dit, (moet ik altijd beetje om lachen stiekum)

[...]

:)
Het is inderdaad maar 1 kleinigheidje die voortdurende spontane reboots :Y) :Y) :) :) >:) >:)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Abbadon schreef op 24 september 2002 @ 22:37:
Je kunt nieuwere installeren als je ergens problemen mee hebt en ViA de zoveelste verbetering in die drivers heeft doorgevoerd :)
misschien bedoel je de zoveelste bug verbetering?? bij via is het volgens mij altijd een compromie, word iets verbeterd gaat dat weer ten koste van iets anders..:(
Pagina: 1