Pc kast onder stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
De kast van mijn pc stata onderstroom. Ik heb gekeken waardoor,alles eruit gehaald enzow. En toeni k mijn beeldscherm kabeltje(Niet de power cable) erin stak begon het weer. Dus mijn beeldscherm kabeltje geeft stroom door en als je nu een draadje tegen de kast houd komen er vonken af.. en je staat zelf onder stroom...
Weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je je kast in een geaard stopkontact geprikt? Idem voor monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
Ik heb hier geen geaarde stopcontacten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 13:36
Onder stroom? Onder spanning bedoel je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

DoDo schreef op 24 september 2002 @ 22:03:
Daar ga je al... Die van mij is trouwens ook niet geaard. Heb je ook gekeken of bijvoorbeeld het moederbord contact maakt met de kast waar het niet mag of de voeding? Kun je het terugbrengen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
michiel100 schreef op 24 september 2002 @ 22:04:
Onder stroom? Onder spanning bedoel je!
daar gaat het nu niet om..iedereen weet denki kw el wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 23:08
Even zelf een kabeltje naar de aarde trekken dan he.
Heb ik hiero ook gedaan :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
kabeltje van pc kast naar radiator. Sim-pel.

en net te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
PcDealer schreef op 24 september 2002 @ 22:04:
[...]

Daar ga je al... Heb je ook gekeken of bijvoorbeeld het moederbord contact maakt met de kast waar het niet mag of de voeding?
Moederbord maakt geen contact met de voeding,en ook nie met de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 16:56
Precies, gewoon even kast koppelen aan je radiator oid. Anders zijn we snel uitgepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
Er zit er al 1naaar mijn verwarming maar ik vind het niet zon fijn gevoel dat mijn kast onder stroom staat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DoDo schreef op 24 september 2002 @ 22:03:
Dan een eenvoudig antwoord: AARDEN die hap

Alleen hoe?
Niet aan waterleiding
Niet aan verwarming

Die 2 methodes werken wel maar zijn niet aan te raden ivm gevaar (zoek maar hier op GoT; zijn meerdere topics over)

Beste manier is een aarddraad trekken naar 1 stopkontact bij je pc.
In principe hoef je niet pc EN monitor te aarden; 1 van beiden is genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
wfvn schreef op 24 september 2002 @ 22:07:
[...]

Dan een eenvoudig antwoord: AARDEN die hap

Beste manier is een aarddraad trekken naar 1 stopkontact bij je pc.
Waarom naar een stopcontact daar zit geen aarde draad in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Mijn kast staat ook onder spanning en die van mijn broetje ook en die van mijn buren ook en die van mijn vrienden ook en niemand die er ooit problemen mee heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tja... en uiteraard ook even de doos vervangen door een versie MET aarde

maar ik heb zo de indruk dat je dat niet bedoelt.... indien dat het geval is: lees nog eens goed:
aarddraad trekken naar 1 stopkontact
Dus vanaf de meterkast een draad door de buizen in de muren naar een stopkontact bij je pc trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:40
Anoniem: 46060 schreef op 24 september 2002 @ 22:11:
Mijn kast staat ook onder spanning en die van mijn broetje ook en die van mijn buren ook en die van mijn vrienden ook en niemand die er ooit problemen mee heeft gehad.
Spannende kennissen heb jij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24306

Anoniem: 46060 schreef op 24 september 2002 @ 22:11:
hmmm wat voor rommel heb jij dan? ik heb niks geaard in dit helehuis! 4 computers en geen 1 die onder spanning staat hoor

edit: toch wel :+ wasmachine en keuken aparatuur |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Laatst online: 13-06 16:20

McFizban

Hackito ergo sum.

Wat je kan proberen is om van één apparaat (bijv. je monitor) de stekker er uit te trekken, een halve slag te draaien en er dan weer in te steken. Soms helpt dit.
Wat je ook kunt doen is om al je apparaten in een verdeeldoos met randaarde te stoppen. Ze zijn dan wel niet geaard, maar zolang de stekker in de verdeeldoos zit hebben de apparaten wel het zelfde potentiaal op de afscherming staan. Je zult dan geen schok meer krijgen als je je monitor kabel uit de pc trekt.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

McFizban schreef op 24 september 2002 @ 22:33:
Wat je kan proberen is om van één apparaat (bijv. je monitor) de stekker er uit te trekken, een halve slag te draaien en er dan weer in te steken. Soms helpt dit.
Wat je ook kunt doen is om al je apparaten in een verdeeldoos met randaarde te stoppen. Ze zijn dan wel niet geaard, maar zolang de stekker in de verdeeldoos zit hebben de apparaten wel het zelfde potentiaal op de afscherming staan. Je zult dan geen schok meer krijgen als je je monitor kabel uit de pc trekt.
Ehm......

De afscherming van beide apparaten zit al aan elkaar: via de VGA-kabel (die buitenste 'ring' rondom de pennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60768

Heb dit probleem ook es gehad bij een vriend die bij mij kwam om beetje te lannen. we wilden ff wat aan ze case modden (fan erin) en we kwamen erachter dat er stroom op stond. Dus ik stopcont gecheked en ja hoor geen aarde. toen heb ik kabeltje gelegd naar de achterzolder omdat daar wel geaardde stopcontacten zaten en prob was over. ik heb sindsdien me eigen spullen ook op geaarde stopcontacten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:40
Op campzone (een outdoor lanparty) had iedereen last van kasten die onder spanning stonden.
Ik heb toen wat koperdraad gepakt, blank gemaakt aan de uiteindes, 1 aan de kast, 1 in de grond.
Klaar!
Zelfde kan je doen maar dan aan de verwarmingsbuizen, maar dat is al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55511

Anoniem: 24306 schreef op 24 september 2002 @ 22:32:
[...]

hmmm wat voor rommel heb jij dan? ik heb niks geaard in dit helehuis! 4 computers en geen 1 die onder spanning staat hoor

edit: toch wel :+ wasmachine en keuken aparatuur |:(
ehhh rommel, ik heb het zelf ook met mn Antec Serverkast en een 350W Enermax voeding. niet echt rommel toch??? Maar desalniettemin heb ik er voor de rest geen problemen mee, als je eraan zit dan krijg je een schok... nouja schokje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heb hier er ook last van, maar wat ik mij afvroeg is ;
geeft dit geen storing(en) op je hardware

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

wfvn schreef op 24 september 2002 @ 22:35:
[...]

Ehm......

De afscherming van beide apparaten zit al aan elkaar: via de VGA-kabel (die buitenste 'ring' rondom de pennen)
Ja héhé, maar daarom krijg je ook opdonders als je die vga kabel aanpakt samen met de pc :P

Ps. gevaar is, als je nu met 1 van de pinnetjes de kast raakt ipv de rand van de stekker dan zie je een vonk en is je monitor ook meteen een kleur kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

DoDo schreef op 24 september 2002 @ 22:09:
[...]

Waarom naar een stopcontact daar zit geen aarde draad in :/
Nee, en die trek je daar naartoe :+

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
wat ook wel leuk is, is een coax kabel aanraken (natuurlijk actief in een netwerk)
, gedats, prikkeld lekker.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Echt wel; onze systeembeheerder heeft aardig wat keren lopen vloeken >:)

Hoe langer de kabel...................................... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

maar ik vind dit dus heel raar, dat zonder aarde de zooi onder stroom (of spanning, who cares) staat, als dat het geval zou zijn met een wasmachine zou ik die lui kunnen aanklagen, en hier wordt er maar geroepen "ff aan de aarde hange", ik vind dat het eigenlijk niet een zou moeten, want aarde is niet preventief, maar moet pas zijn werking laten zien als het verkeerd gaat.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 13-06 20:56
Ja kan proberen de stekker van je monitor in het stopcontact om te draaien. Soms helpt dat. Als je trouwens met een potentie metertje meet tussen de pc en een verwarmingsbuis dan zal je wel rond de 110~115V meten.. pcies de helft van 220~230v idd :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb het zelfde probleem gehad. Oplosing:

Stuk geaard netsnoer gekocht + stekker + contrastekker
Snoer richting dichtstbijzijnde wél geaarde stopcontact.
stekker en contrastekker bevestigen.
stekker in geaard stopcontact en verdeeldoos van PC in contrastekker.

Niet de meest sierlijke oplossing maar wel effectief.

Als je dit niet wilt raad ik je aan om een geaard stopcontact aan te (laten) leggen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb dit probleem ook, echter alleen als ik de tv-kabel in de tv-kaart stop. Misschien komt het door de antenneversterker in de kelder, ik weet niet niet. Ik heb nu zo'n trust veilige contactdoos, waar ik ook tv-kabel en netwerk mee kan beveiligen. moet het allen nog eens allemaal aansluiten. Aarde heb ik wel volgens het trust kastje.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 13-06 20:56
deepspace schreef op 24 september 2002 @ 23:33:
Ik heb dit probleem ook, echter alleen als ik de tv-kabel in de tv-kaart stop. Misschien komt het door de antenneversterker in de kelder, ik weet niet niet. Ik heb nu zo'n trust veilige contactdoos, waar ik ook tv-kabel en netwerk mee kan beveiligen. moet het allen nog eens allemaal aansluiten. Aarde heb ik wel volgens het trust kastje.
Dat lampje betekend alleen dat er een ~0 Ohm verbinding is gevonden :P dus je kan net zo goed je moeder onder de douche onder stroom zetten :D

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippy|IA
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Had het vroeger ook...
2 geaarde stopcontacten in kamer, pc stak in 3e ongeaard contact...ff verstoken, en probleem was weg

Dus ik zou hoedanook eens zoeken naar een anders geaard stopcontact in de buurt, en dan gewoon verlengstekker aanleggen, of een enkele aardedraad naar je huidig gebruikte stopcontact leggen....

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

voodooless

Sound is no voodoo!

nigelator schreef op 24 september 2002 @ 23:37:
[...]

Dat lampje betekend alleen dat er een ~0 Ohm verbinding is gevonden :P dus je kan net zo goed je moeder onder de douche onder stroom zetten :D
ik neem wel aan dat er correcte aarde is, aan de ander kant van mijn kamer heb ik namelijk geen aarde volgens mijn gevalletje, dat zou kunnen, want dat is een andere groep en ik geloof dat daar zelfs nog stoffe ("isoloatie") leidingen zitten.

Spannend is ook , dat als ik de audio plug 10 cd van de achterkant van de kast houd, mijn versterker begint te brommen, als ie erin zit heb ik nergens last van. Iets straat er dus EM af... :'(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

ik heb had idd precies hetzelfde, vooral met mn audio plug, daar kreeg ik nog wel is flinke optaters van. Ik heb de boel een keer geaard aan mn verwarming maar toen ging mn geluid enorm brommen dus dat heb ik ook maar weer weggehaald.

/me Een echte patomaan

• ajvdvegt
  • Laatst online: 20:43
Versterkers zijn vreemd genoeg meestal niet geaard. Op mijn versterker zit aan de achterkant echter wel gat voor een schroef, speciaal om een aarde draad op aan te sluiten. Sinds ik ook mijn versterker heb geaard is de brom ook uit m'n speakers verdwenen.
Het omhulsel van de audiokabels is geen aarde maar 0 volt, en dient slechts ter referentie van het echte audio signaal. Het is het verschil in spanning op wat bij verschillende apparaten 'aarde' heet, wat de problemen verooorzaakt.
Ik heb hier mij compu, monitor en versterker geaard, en nergens last van: geen brom en een spanningsloze kast. In nieuwbouwhuizen heb je tegenwoordig ook heel vaak op elke kamer een geaard stopkontakt, en niet enkel de wasmachine.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• B_FORCE
  • Niet online
sterker nog, mijn broer kwam me zijn audio kabel (ging naar zijn versterker, wou dus van zijn pc naar versterker) tegen de achterkant van de kast (metaal).
BOEM!!!!, versterker rot,.................hij blij dat ie nog gerantie hed op die versterker.

One World Concepts

• Webgnome
  • Laatst online: 18:38
he mensen wat ik me afvraag he..

Er wordt in dit soort topics soms gezegd:

"Geaarde stekerdoos kopen en klaaris kees"

Dat is volgens mij toch zware bullshit? als ik een geaarde stekkerdoos aansluit op een NIET geaard stopcontactheeft dat aarden gedoe toch helemaal geen zin. Of ben ik nou zo'n electroo noob?

Strava | AP | IP | AW

• AcouSE
  • Laatst online: 13-06 09:26

AcouSE

Swedish Chef

Nee, een geaarde stekkerdoos heeft idd geen zin.

Maar dit is nou al zo vaak langs gekomen. DoDo, had je niet even kunnen zoeken?
Bijv.: [rml][ EL] Schok als ik PC + verwarming aanraak.[/rml]

Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.