Asus A7V8X

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Ik wil binnenkort een nieuw moederbord, geheugen en een processor kopen, een Atlon XP 2000+ met 512 MB DDR-2700 geheugen op een Asus A7V333 of een A7V8X. Ik zit nog te twijfelen welk moederbord het word, ze hebben allebei voordelen, en nadelen.
Over elke jumper op de A7V333 is wel wat te vinden. Ik wil RAID 0 gaan draaien met 2 IBM 120 GXP's (40 gig), nu kan ik nergens vinden of dat wel mogenlijk is met de A7V8X, in de revieuws hebben ze het alleen maar over S-ATA. Weet iemand dit toevallig? Zijn er nog meer ervaringen met dit bordje? (networkcard, etc.)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

www.asus.com.tw 1 moment

directe link naar het moederbord... staat bijna alle informatie...

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v8x/overview.htm

[ Voor 0% gewijzigd door Vorkie op 24-09-2002 22:00 . Reden: moe ik wel link erbij geven ]

• yogy
Dat had ik wel gevonden maar ik boedoel eigenlijk meer hoe gaat dat met dat 3de ATA slot? Daar leveren ze nog een converter naar S-ATA bij ofzow. Kan je daar dan geen ATA cd-rom speler's/branders/etc. op aansluiten? De A7V333 heeft gewoon 4 IDE poorten.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
psmeets schreef op 24 september 2002 @ 22:05:
Dat had ik wel gevonden maar ik boedoel eigenlijk meer hoe gaat dat met dat 3de ATA slot? Daar leveren ze nog een converter naar S-ATA bij ofzow. Kan je daar dan geen ATA cd-rom speler's/branders/etc. op aansluiten? De A7V333 heeft gewoon 4 IDE poorten.
Wat ik heb begrepen uit de reviews en van asus is dat raid wordt geboden voor de s-ata devices en 1 ata ide (blauwe ide poort aan de zijkant van het bord). Dus met andere woorden kun je wel raid gebruiken met dat enkele ata raid, maar volgens mij alleen op raid 1. Misschien kun je wel raid o instellen, maar aangezien beide schijven over dezelfde kabel gaan heb je nooit die performance winst die je normaal hebt met raid 0.

Dat is een grote reden waarom ik vrijdag het KT400 bordje van giga-byte ga aanschaffen. Die heeft ongeveer alles wat de asus ook heeft (geen s-ata trouwens) maar dus wel gewoon normaal ata raid. Ben benieuwd wat dat gaat worden met 2x ibm 60 gb :9~

Voor meer info over het giga-byte bordje, zie ook een recente thread hier in dit forum met ongeveer de titel "[KT400] GA-7VAXP" (je ziet hem wel)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
die A7V8X is ook gereviewed op
http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v8x/

misschien heb je daar wat aan?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

De Asus a7v8x is een super mobo. Ik heb m zelf ook en ik ben erg tevreden. Wat de Raid controller betreft kan je de volgende combinaties doen.

2 SATA schijven striping (raid 0)
2 SATA schijven mirroring (Raid 1)
1 SATA en 1 native UDMA 133 striping (raid 0)
1 SATA en 1 native UDMA 133 morroring (Raid 1)
1 native UDMA schijf op de Raid u-DMA controller (striping) De schijf deelt zichzelf in tweeen en gaat met zichzelf striping doen. snelheids winst = 0, maar je kan nog wel een extra HD kwijt.
Een master/slave combinatie op de native UDMA Raid aansluiting heb ik nog niet werkend gekregen en het boekje is ook erg onduidelijk.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:54:
....
Een master/slave combinatie op de native UDMA Raid aansluiting heb ik nog niet werkend gekregen en het boekje is ook erg onduidelijk.

Als ik het boekje bekijk kan er ook maar één diks aan hangen, de master. Waarschijnlijk omdat dit een SATA controller is en daar kun je sowieso maar één disk per kanaal op kwijt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• yogy
Tnx!

Hmz, dan valt de Asus A7V8X af. :'( Jammer dat GigaByte geen 1000 Gbit Lan heeft.
Ik xie dat de GigaByte een Realtek soundchip heeft (A7V8X ook), ik heb ergens gelezen (Hardware.info magazine, ofzow) dat die geen stereo over 4 kanalen kan weergeven? Heeft iemand hier ervaring mee? De CMI (A7V333) zou dat wel kunnen.

edit:

1000 Gbit is een beetje 8)7

Verwijderd

Binnenkort zijn ook SATA sxhijven te koop hoor! Veel mb's kosten een beetje!

Verwijderd

Kan ik nu op de a7v8x nu wel mijn 4.1 speakersetje, inspire 4.1 4400, aansluiten op het onboard soundkaartje?

Kan het nergens vinden :|

• yogy
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:22:
Kan ik nu op de a7v8x nu wel mijn 4.1 speakersetje, inspire 4.1 4400, aansluiten op het onboard soundkaartje?

Kan het nergens vinden :|
Volgens mij moet dat gewoon kunnen, alleen stereo gaat alleen over de front speakers (denk ik, ik weet niet of iemand ervaring heeft).

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:45
Je kunt gewoon je 4.1 setje aansluiten. Er zijn 3 aansluitingen achterop en daarvan kun je achter en center/subwoofer omschakelen naar line in en microfoon in. Ik had trouwens nog een paar hd's liggen (2x30, 27 en 17). Ik heb er een standaard promise controlertje bijgekocht (Ultra133tx2) en die erbij geprikt en nu spelen ze lekker mee. De ingebouwde raidcontroler is nu nog ongebruikt, maar daar komen straks 2 SATA hd's op als ze goed leverbaar zijn. Mijn plexwriter en philips dvdrw 228 hangen aan de via controler samen met een IBM wat nu voorlopig de systeemschijf is.

Het board is superstabiel en ben is voorzichtig aan het verkennen waar de grenzen zijn. Voorlopig nog even met een (locked) AMD 1400@1491. Ik gebruik Corsair DDR 333 geheugen met heat spreader die nu op 358 Mhz loopt als cl2. Volgens Sandra zit ik met de membench rond de int 2103 en float 2045. Ik heb hem nèt maar we gaan verder

[ Voor 0% gewijzigd door winwiz op 25-09-2002 17:20 . Reden: typo ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

Ik zit ongeveer met het zelfde probleem. En ben aan het uitzoeken, welke je het beste kan nemen van deze 3 mobo's

Asus A7V8X-SA VIA KT400
Gigabyte GA-7VAXP VIA KT400
MSI KT4 Ultra-BSR VIA KT400

Asus heeft >>> 3x ATA133 IDE >>> 2x SATA150 Wat hier de voor en nadelen zijn ben ik nog aan het uitzoeken (snap ik niet helemaal)

Gigabyte heeft 2x UDMA133 poort voor maximaal 4 apparaten

MSI heeft onboard SATA 150 controller en onboard RAID controller voor RAID 0/1 en Bluetooth ready :? (zoeken we op)

Wel geven ze op welk geheugen PC3200 zeker werkt. En dat is ook zeer fijn om te weten

Verwijderd

IK zou nu niet met pc3200 geheugen gaan draaien. Je kan beter bijv. cas 2/2,5 corsair pc2700 gebruiken, omdat dat sneller en goedkoper is.
Ik heb ook getwijfeld tussen de Asus en de MSI. Het is de Asus geworden omdat ik al jaren msi had en een keer wat anders wilde. De Asus bevalt me prima. Erg stabiel mobo. De MSI heeft zo'n beetje dezelfde functionaliteit als de Asus. Je moet je niet blindstaren op de bluetooth functionaliteit die msi meelevert aangezien het de goedkoopste bluetooth oplossing is en je er niet zo veel aan hebt. Als je echt draadloos wil lannen kan je beter een losse snelle bluetooth set kopen. De MSI Bluetooth set is alleen geschikt voor kleine bestanden (verbinding is traag) en op niet te grote afstand.
Ik heb trouwens beide mobo's in mijn handen gehad. De MSI is wel erg mooi in die rode kleur en het ziet er allemaal goed verzorgd uit. De Asus is strak, maar wat minder mooi dan de MSI. Wel super degelijk en daar heb ik voor gekozen.

Verwijderd

Oja ben ik vergeten te zeggen: De Asus heeft 4 gaten rondom de socket en dat is prettig voor bevestiging van bepaalde (water)koelers. Daarnaast is de layout van het Asus mobo beter dan dat van MSI.

• yogy
Zijn er eigenlijk ook een soort koppelstukjes, zodat je je ATA hd op een S-ATA poort kan zetten?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik had ze niet in de doos zitten, wel 2 SATA kabeltjes (met de nadruk op tjes :-) )

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• yogy
winwiz schreef op 25 september 2002 @ 18:11:
Ik had ze niet in de doos zitten, wel 2 SATA kabeltjes (met de nadruk op tjes :-) )
Als ze los te koop zijn voor niet al te veel geld, vind ik het ook best.

Verwijderd

in november pas koppelstukjes

• yogy
Heb je toevallig ook enig id wat ze ongeveer gaan kosten? Anders is het voor niet handig om dit Asus bord te kopen. Of ik moet wachten tot er S-ATA schijven uitkomen, maar die zullen wel een stuk duurder zijn dan gewone ATA schijven.

Verwijderd

Ik heb geen idee wat koppelstukjes zullen gaan kosten.

Verwijderd

Voor iedereen die geintresseerd is in de Asus A7v8x en vragen heeft over de stabiliteit van dit mobo het volgende bericht:
Ik heb A7v8x nu draaien met XP 1600+, maar deze zal vervangen worden tzt door 2700+. Ik heb de 1600+ al vaak overgeklokt naar 1900+
Welnu ik heb twee reepjes Twinmos PC2700 geheugen op dit mobo draaien en het draait op cas 2 super! De twinmos reepjes bevatten winbond chippies en zijn 6ns. Het is de twinmos/winbond serie met een serienummer dat eindigt op BH6. Dit geheugen is zeer goed getest. Morgen komt er een Club3D Radeopn 9700 Pro op dit mobo draaien en dan zal ik mijn bevindingen wel doorgeven.
De config bestaat dan uit:
Asus A7v8x
2x 256 mb DDR PC2700 Twinmos
Club3d Radeon 9700 Pro
SB Audigy
3com 100 mbit nic.
350 watt Enermax
Thermaltake Volcano 7
of
(Spire 5F263B1M3 WhisperRock III)
2x Maxtor 40 gig 7200 rpm D740x

• yogy
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 20:40:
Voor iedereen die geintresseerd is in de Asus A7v8x en vragen heeft over de stabiliteit van dit mobo het volgende bericht:
Ik heb A7v8x nu draaien met XP 1600+, maar deze zal vervangen worden tzt door 2700+. Ik heb de 1600+ al vaak overgeklokt naar 1900+
Welnu ik heb twee reepjes Twinmos PC2700 geheugen op dit mobo draaien en het draait op cas 2 super! De twinmos reepjes bevatten winbond chippies en zijn 6ns. Het is de twinmos/winbond serie met een serienummer dat eindigt op BH6. Dit geheugen is zeer goed getest. Morgen komt er een Club3D Radeopn 9700 Pro op dit mobo draaien en dan zal ik mijn bevindingen wel doorgeven.
De config bestaat dan uit:
Asus A7v8x
2x 256 mb DDR PC2700 Twinmos
Club3d Radeon 9700 Pro
SB Audigy
3com 100 mbit nic.
350 watt Enermax
Thermaltake Volcano 7
of
(Spire 5F263B1M3 WhisperRock III)
2x Maxtor 40 gig 7200 rpm D740x
Zitten je hd's in een RAID config? Heb je er een Audigy in gezet omdat het onboard geluid brak is? Werkt een 3com nic beter dan de onboard Broadcom?
Een bruut systeempje, btw.

:Y)

Verwijderd

De HD's zitten niet in een Raid omdat de raid controller op de A7v8x voor serial ATA schijven is. Kortom in de toekomst zal ik zeker raid gaan draaien met twee nieuwe schijven of met verloopstekkertjes die in de handel gaan kopen (verloopstekkertje van udma 133 naar SATA). De 3com nic heb ik erin zitten om connectie te maklen met de kabelboer en de Broadcom gebruik ik voor intern netwerk (werkt zonder problemen) De onboard sound heb ik nog niet geprobeerd omdat deze nooit beter zal zijn dan mijn Audigy met creative 5.1 boxen set.

• yogy
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:08:
De HD's zitten niet in een Raid omdat de raid controller op de A7v8x voor serial ATA schijven is. Kortom in de toekomst zal ik zeker raid gaan draaien met twee nieuwe schijven of met verloopstekkertjes die in de handel gaan kopen (verloopstekkertje van udma 133 naar SATA). De 3com nic heb ik erin zitten om connectie te maklen met de kabelboer en de Broadcom gebruik ik voor intern netwerk (werkt zonder problemen) De onboard sound heb ik nog niet geprobeerd omdat deze nooit beter zal zijn dan mijn Audigy met creative 5.1 boxen set.
Ik heb een SB Live! 5.1 met Creative Inspire 5300. Ik wil m'n Live! graag eruit hebben omdat ik de creative drivers zwaar kut vind (dat geluidje bij het opstarten, bv.). Nou heb ik gehoord dat die Realtek geluidschips niet zo heel goed zijn.

Verwijderd

In het blad hardwareinfo hebben ze iets vermeld over de Realtek chipset. Er stond in dat stereo over 4 boxen niet mogelijk is. 5.1 sound met DVD kijken werkt probleemloos en goed.
De Realtek sound chip werkt verder naar behoren. Je moet het gewoon proberen.

• yogy
Ja, dat heb ik gelezen. Maar nou vraag ik mij af, is dat een driver probleem? Of zit het gewoon in de chip zelf?

Verwijderd

Ik denk niet dat het een driver probleem is, maar het ontwerp van de chip zelf

• yogy
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:00:
Ik denk niet dat het een driver probleem is, maar het ontwerp van de chip zelf
Hmz, dat is wel jammer. Life suxx O-) .

Verwijderd

Ik zou nog mijn ervaringen posten ten aanzien van de Club3d Radeon 9700 Pro en Asus A7v8x. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: deze combi werkt voor geen meter!!!!!!!!!!!1.
De club3d is revisie 1.1 en dat gaat niet werken met de Asus a7v8x. Windows start wel op, maar het beeld is vol strepen, artifacts en soms niet te lezen.

• yogy
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 20:10:
Ik zou nog mijn ervaringen posten ten aanzien van de Club3d Radeon 9700 Pro en Asus A7v8x. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: deze combi werkt voor geen meter!!!!!!!!!!!1.
De club3d is revisie 1.1 en dat gaat niet werken met de Asus a7v8x. Windows start wel op, maar het beeld is vol strepen, artifacts en soms niet te lezen.
Vaagz, weet je zeker dat het aan het moederbord ligt? En niet aan de drivers of de kaart zelf?

Verwijderd

[b][message=15340702,noline] deze combi werkt voor geen meter!!!!!!!!!!!
Dat wil ik dus niet hebben. Welke mobo kan ik het beste kiezen.

Asus A7V8X-SA VIA KT400
Gigabyte GA-7VAXP VIA KT400
MSI KT4 Ultra-BSR VIA KT400

Ze hebben allemaal voor en nadelen zoals ik op hun sites heb gelezen. Hebben ze ergens een review staan waar ze ze onafhankelijk hebben getest? En vergeleken met elkaar. Ik kom er niet meer uit :X

Ik wil graag ook een Radeon 9700 Pro hebben

Verwijderd

Toch maar gekozen voor een asus. Iedereen verteld wat anders. En binnenkort een GigaByte Maya II Radeon 9700 Pro 128Mb DDR erin (maand later).

Verwijderd

Goede keuze! Asus A7v8x is super mobo.

• yogy
Ondersteunt de A7V8X eigenlijk iPanel? Hier staat het niet bij, maar hier wel. :? Bij alle andere moederborden die het ondersteunen staat het bij de Specifications.

Verwijderd

psmeets schreef op 28 september 2002 @ 22:56:
Ondersteunt de A7V8X eigenlijk iPanel? Hier staat het niet bij, maar hier wel. :? Bij alle andere moederborden die het ondersteunen staat het bij de Specifications.
Ik heb even de manual gedownload en daarin wordt precies uitgelegd hoe je de ipanel aan moet sluiten op de a7v8x. Lijkt me dus dat ie het wel ondersteunt :)

• yogy
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:11:
[...]

Ik heb even de manual gedownload en daarin wordt precies uitgelegd hoe je de ipanel aan moet sluiten op de a7v8x. Lijkt me dus dat ie het wel ondersteunt :)
Ik kon geen manuals downloaden, de link liep dood. Dank je wel voor het opzoeken.

Verwijderd

Modbreak:
Heb je het slotje niet begrepen?

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 28-10-2002 12:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is ook niet echt de bedoeling om een op zichzelf staand probleem te dumpen in een oud topic.. Verder staan tips & oplossingen echt wel in de troubleshooter zoals aangehaald in de welbekende sticky (ontoereikend voeding, kortsluiting ergens, etc)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.