Toon posts:

[mysql] 'show databases' tegenhouden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag voorkomen dat als gebruikers van mijn server 'show databases' doen dat ze alle databases te zien krijgen die er zijn, ze hebben namelijk allemaal hun eigen DB's waar ze de precieze namen van weten.

hoe het zou moeten voor mijn versie:
mysql> SET safe_show_database='ON';
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near 'safe_show_database='ON'' at line 1
mysql> SET safe_show_database=ON;
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near 'safe_show_database=ON' at line 1
mysql> SET safe_show_database=true;
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near 'safe_show_database=true' at line 1
mysql> SET safe_show_database=ON;
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near 'safe_show_database=ON' at line 1
mysql> SET safe_show_database=1;
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near 'safe_show_database=1' at line 1
mysql> SET GLOBAL safe_show_database=1;
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near 'safe_show_database=1' at line 1
wat doe ik fout ?
(en ja, ik heb gezocht in het forum. En ja ik heb met google (enz.) gezocht. En ja ik kon het nergens vinden.)

Op de computer in kwestie draait freeBSD 4.6 met mysql 3.23.51
(dus REVOKE SHOW DATABASES enz. werkt niet!)

Verwijderd

het is een opstart optie voorzover ik kan zien, wellicht werkt het ook als je het in een my.cnf bestand zet...
http://www.mysql.com/doc/en/Command-line_options.html
REVOKE SHOW DATABASES is pas in MySQL 4.0.2 geimplementeerd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:10:
het is een opstart optie voorzover ik kan zien, wellicht werkt het ook als je het in een my.cnf bestand zet...
http://www.mysql.com/doc/en/Command-line_options.html
REVOKE SHOW DATABASES is pas in MySQL 4.0.2 geimplementeerd
ja die site had ik ook gevonden, maar onderaan staat:
One can change most values for a running server with the SET command. See section 5.5.6 SET Syntax.
je zou het dus ook moeten kunnen veranderen als je gewoon in mysql zit....

schijnbaar moet ik dan toch mijn mysql deamon opnieuw starten

Verwijderd

Topicstarter
sjeees :D hij doet het !

het was dus idd wel ALLEEN een command-line option. Ze mogen die website van mysql wel iets duidelijker maken (of ik mijn engels verbeteren? :P)

dus: safe_mysqld --safe-show-database

Verwijderd

Het is eerder begrijpend lezen ;)

'One can change most values for a running server with the SET command.'