Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Baybus schema?

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames),

ik wil een baybus gaan maken voor mijn Chieftec tower. Op zich niet zo'n probleem, ik heb diverse topics gelezen (en of course de FAQ ;)) maar qua electronica weet ik niet zo precies wat ik nodig heb.

Het idee is het volgende:

4 potmeters om 4 Enermax 80mm CASEFANS aan te sturen, de knoppen van de potmeters mogen max. een dikte hebben van 10mm en liefst een diameter van 15mm. Ze komen alle 4 op een rijtje in een 5.25" afdekplaatje, maarrrr.. (en nu komt denk ik het lastigste) ik wil een mogelijkheid hebben om de fans (per stuk) uit te kunnen schakelen (misschien door een 'stroom-uit' functie in de potmeter, zoals sommige autoradio's hebben in de volumeknop (als je het volume ver genoeg lager zet dat de radio uitgaat)) en ik wil er een LED'je boven (of onder :>) hebben die feller gaat branden naarmate de fan harder draait (en uiteraard uitgaat als de fan uit staat).

Is dit erg lastig te realiseren of is er iemand die zoiets heeft gedaan en een schema + benodigde onderdelen (inclusief waarden en weerstanden) kan posten in dit topic?

Bij voorbaat dank!!!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mail exter ff...

en snel, kan die nog een printje meenemen...
iets van 5 euro voor een printje + schema, en ff een serie onderdelen nog kopen

Electronics development

Verwijderd

gewoon schakelaartje voor of achter je pot zetten voor aan/uit en een ledje op dezelfde lijn?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27
ja gewoon een ledje+weerstand paralel op de fan zetten moet gewoon werken volgens mij

Verwijderd

ik ben ff een simpel paint tekeningetje aant uppen voor je..

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/naamloos3213.jpg

grote ding is fan..
blauw ding is LED..
gele ding is weerstand..

hope you get it :P

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 12:09

decramy

root@birdie:~#

boer |:(

maar wel duidelijk :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

Dat is helemaal niet moeilijk, bouw je 4 keer deze schakeling op:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lodio/images/bb/bb4schema.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Exter, kun jij voor mij zo'n printje maken? Zou je me daar over willen emailen? Mijn email-adres staat in mijn profile!

Verwijderd

:P, had geen zin om iets moois te tekenen :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Alle mogelijke schema's kun je met de search vinden. Wil je een luxe baybus, dan koop je exters printje, die werkt uitstekend.

Op slot, te hoog zoekgehalte.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.