Toon posts:

P4 2.0 Ghz + Geforce 2MX400 traag

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus laatst een P4 2.0 Ghz aangeschaft met een Gigabyte 8A-IEXP mobo - 256 MB DDR , en een Geforce 2 MX400 erin gestopt die ik al had liggen. Nu wilde ik dus me nieuwe bakkie eens ff teste en ik kwam tot de volgende ontdekking:

Unreal Tournament 2003 Demo
Delta Force : Black Hawk Down
Battlefield 1942

Deze spellen lopen niet soepel als ik alles vol aanzet. Is het nou zo dat mijn geforce de bottleneck is voor mijn nieuwe comp.? Of is er iets goed mis met me pc. Hij draait overigens gewoon op de goede snelheden. Dus wel op 2000 Mhz.

Iemand?

edit:

Ik ga nu zo overigens de 3dmark2001se draaien en zal hier later deze de benchmarks wel posten. Misschien dat dat ook duidelijkheid brengt :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Je Geforce 2 MX400 is de bottleneck :)
Het is niet de snelste kaart die er is en is ook al 3 generaties oud. En je speelt ook wel de allernieuwste spellen die erg zwaar zijn ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 24 september 2002 @ 21:45:
Je Geforce 2 MX400 is de bottleneck :)
Het is niet de snelste kaart die er is en is ook al 3 generaties oud. En je speelt ook wel de allernieuwste spellen die erg zwaar zijn ;)
Ja , dat begrijp ik - maar ik d8 dat een 2.0 Ghz dat toch nog wel aan zou moeten kunnen , maar dat is dan wellicht alleen in combinatie met een geforce van een nieuwere generatie :D

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:27
Juist, gewoon een kwestie van een slechte videokaart...

Gewoon een nieuwe goeie kopen :) Als je een goeie budget kaart wil
moet je een Geforce 4 MX kopen.. anders een Ti4200 of hoger :)

Verwijderd

ja duidelijk je geforce, je zou eens moeten zien wat een gf4 in jouw bakkie zal doen. Dat zal echt een Huge verschil maken.

• Hahn
Met een P4 2.0 Ghz haal je niet zoveel meer uit een GF2 als dat je doet met een P3 1200 (bijvoorbeeld). Je videokaart gaat nou eenmaal niet sneller dus daardoor wordt je CPU ook afgeremd.
En wat kost een nieuwe generatie videokaart nu eigenlijk nog? Voor iets meer dan 100 euro heb je al een Radeon 8500 :)

Verwijderd

Topicstarter
^MRT schreef op 24 september 2002 @ 21:47:

Ja , ik had ook wel zo'n idee - gezien mijn vader een 2000+ XP heeft + Geforce 4 MX 440 en daar alles wel soepel draait... :)

Verwijderd

Hoop dat je nu geen discussie over welke videokaart wilt starten, want dan is ie echt binnen een paar seconden op slot.

Gewoon ff search en Faq gebruiken voor je keuze welke videokaart

• Hahn
Omdat een videokaart te sloom is geworden voor de nieuwste games is ie bij jou ineens 'slecht' :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:49:
[...]

Hoop dat je nu geen discussie over welke videokaart wilt starten, want dan is ie echt binnen een paar seconden op slot.

Gewoon ff search en Faq gebruiken voor je keuze welke videokaart
Ja ik heb wel gezocht op Geforce 2 MX en Intel 2.0 Ghz etc. maar kon eigenlijk geen antwoord vinden dat leek op een combinatie van beide. Maar goed - ik weet nu dus al genoeg :) De kaart komt nog wel - ik d8 alleen dat het misschien me proc kon zijn ofzo

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (8/08/02)

[url]http://gathering.tweakers...st_messages/560274#3dmark[/]

Probeer de dingen die daar staan, verder zijn dit soort performance vragen zo vaak gesteld (met elke keer zelfde antwoorden, vandaar de Faq) dat je hier zelf ook wel uit moet kunnen komen :)

In dit geval is die score dus helemaal niet zo slecht voor jouw systeem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.