Toon posts:

Waarom mag hier niks dat een beetje illegaal is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld FXP boards.. Private FTP`s, noem maar op.

Dit is vanwege mogelijke aansprakelijkheid van GoT en T.net. Onder warez verstaan we alle niet legale vormen van software, dus alles behalve shareware en freeware. Cracks en hacks zijn programma's waarmee je beperkende factoren van trial/light en/of shareware haalt. Deze zijn ook niet toegestaan. No CD-patches, een stukje software zodat je een spel/prog/whatever kan gebruiken zonder cd: not allowed ! Ook al heb je zelf de originele CD. Op originele CD-hoesjes zit ook copyright, deze aanbieden of erom vragen mag dus ook niet.

blabla.. wat de users hier zeggen is hun eigen verantwoordelijkheid enzo..

waarom zo moeilijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat wil je hier precies mee ?

Dit zijn simpel genoeg de regels op GoT en je bent hier te gast dus dien je je eraan te houden.

Het MT van got heeft besloten dat zij totaal niet aansprakelijk willen zijn mbt. illegale dingen (niet alleen software). PUNT.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 24-09-2002 20:58 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Je geeft het antwoord zelf al.

Dit is vanwege mogelijke aansprakelijkheid van GoT en T.net.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54
blackd schreef op 24 september 2002 @ 20:57:
Je geeft het antwoord zelf al.

Dit is vanwege mogelijke aansprakelijkheid van GoT en T.net.
en als je dan verklaart 'niet aansprakelijk te zijn voor de inhoud op GoT'... dan ben je er toch vanaf? ik zie ik dat te simpel?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] zegt het al :)

Verder: we verwachten van onze users dat ze van dusdanig kaliber zijn dat men weet waar zulke dingen te vinden zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wat wil je uberhaupt bereiken met dit topic? Voor alle dingen die je opnoemt heeft de goeie tweaker ander boards. Ik kom niet op GoT voor m'n warez, die kan ik ergens anders ook wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
zwelgje schreef op 24 september 2002 @ 20:58:
[...]

en als je dan verklaart 'niet aansprakelijk te zijn voor de inhoud op GoT'... dan ben je er toch vanaf? ik zie ik dat te simpel?
Juridisch heeft dit helemaal geen standpunt natuurlijk.

Dit kan je overal opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwelgje schreef op 24 september 2002 @ 20:58:
[...]

Helaas zo werkt het niet :)

Je wilt trouwens niet weten hoeveel emails ik al heb van gamesdevelopers die het forum in de gaten houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

En daarnaast is GoT een discussieforum, geen uitwisselforum...

zou lekker zijn, dan groeit het binnen de kortste keren uit naar vraag hier je warez en cracks forum.

En we kunnen idd een probleem krijgen met sommige organisaties ja.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 18:54
[Airwolf] schreef op 24 september 2002 @ 21:00:
[...]

Juridisch heeft dit helemaal geen standpunt natuurlijk.

Dit kan je overal opzoeken.
ik dacht ook even heeeel simpel ;)

/simple mode off

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
zwelgje schreef op 24 september 2002 @ 21:04:
[...]

ik dacht ook even heeeel simpel ;)

/simple mode off
Tjah, helaas is tweakers een officiele BV. Dus simpel denken gaat niet, zeker niet als het om zulke onderwerpen gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:55:
Bijvoorbeeld FXP boards.. Private FTP`s, noem maar op.

Dit is vanwege mogelijke aansprakelijkheid van GoT en T.net. Onder warez verstaan we alle niet legale vormen van software, dus alles behalve shareware en freeware. Cracks en hacks zijn programma's waarmee je beperkende factoren van trial/light en/of shareware haalt. Deze zijn ook niet toegestaan. No CD-patches, een stukje software zodat je een spel/prog/whatever kan gebruiken zonder cd: not allowed ! Ook al heb je zelf de originele CD. Op originele CD-hoesjes zit ook copyright, deze aanbieden of erom vragen mag dus ook niet.

blabla.. wat de users hier zeggen is hun eigen verantwoordelijkheid enzo..

waarom zo moeilijk allemaal.
Stel, ik zeg stel dat we dat wel gaan toestaan.

Hoe denk je dan dat GoT er over 3 maanden uitziet. Juist, een uitwisselforum. en een 'grote' ook -> veel bezoekers = ideaal voor aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:36
Ben blij dat dit niet zo is... Het word anders ene troep naar mijn mening. Er zijn al zat fora's voor Warez ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op 24 september 2002 @ 21:05:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]Stel, ik zeg stel dat we dat wel gaan toestaan.

Hoe denk je dan dat GoT er over 3 maanden uitziet. Juist, een uitwisselforum. en een 'grote' ook -> veel bezoekers = ideaal voor aanbieders.

samenvattend: één grote klerezooi (en dat willen wij (crew+bezoekers) niet)

• DSmarty
  • Niet online
Het beleid is behoorlijk stringent, maar ja --> Hoge bomen vangen veel wind.

En wij willen niet aansprakelijk worden gesteld voor illegale zaken, noch willen wij dat binnenlandse terroristen van het type Brein/BSA onze site gebruiken om mensen op te sporen en op laffe wijze te intimideren >:)

Plus dat veel van die zaken in principe toch diefstal zijn. (op wat grijze vlakken na)

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

(op wat grijze vlakken na)
Ik wou maar zeggen, de topics over hoe-maak-ik-divx, hoe-kopieer-ik-beveiligde-cd's vliegen je hier om de oren.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Varienaja: klopt :)
Formeel zijn foto's van games ook (c) >:)

We trekken de lijn bij het uitwisselen van bestanden. Praten over iets mag, aanbieden en vragen om iets aan te bieden mag niet :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Varienaja schreef op 25 september 2002 @ 10:53:
[...]
Ik wou maar zeggen, de topics over hoe-maak-ik-divx, hoe-kopieer-ik-beveiligde-cd's vliegen je hier om de oren.
Da's niet grijs, we gaan er gewoon van uit dat het voor eigen gebruik is. Een back-up van je origineel :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 10:56:
Varienaja: klopt :)
Formeel zijn foto's van games ook (c) >:)

We trekken de lijn bij het uitwisselen van bestanden. Praten over iets mag, aanbieden en vragen om iets aan te bieden mag niet :)
Yep, dit vind ik ook goed.

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Merely schreef op 25 september 2002 @ 10:57:
...we gaan er gewoon van uit dat het voor eigen gebruik is...
Officiëel wel, maar officieus... >:)

Siditamentis astuentis pactum.

• JT
  • Laatst online: 16:05

JT

VETAK y0

Varienaja schreef op 25 september 2002 @ 10:53:
[...]
Alleen wil het net zo zijn dat dit niet illegaal hoeft te zijn. Een back-upje van je cd van je zelf gkochte game mag, net zoals een back-upje van je DVD in de vorm van een divx :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:40

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

JT schreef op 25 september 2002 @ 11:04:
[...]

Alleen wil het net zo zijn dat dit niet illegaal hoeft te zijn. Een back-upje van je cd van je zelf gkochte game mag, net zoals een back-upje van je DVD in de vorm van een divx :)
waarbij de mogelijke aansprakelijkheids factor wegvalt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stel dat het hier toch toegestaan wordt, dan krijgen we mot met bijvoorbeeld BSA.. Daarna is er geen GoT meer, dat willen jullie toch niet, wel?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jaymz schreef op 24 september 2002 @ 21:05:
Stel, ik zeg stel dat we dat wel gaan toestaan.

Nee hoor :)

Dan staat er als index
"Board gesloten op last van de Stichting Brein, Politie en andere instanties"
of iets van die streking ...

Verwijderd

acm: op last van Femme lijkt me :D

• JT
  • Laatst online: 16:05

JT

VETAK y0

Nog beter: we gaan een hele dag en warezboard voeren hier, of langer als het kan en dan maken we het femme's aansprakelijkheid >:)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Verwijderd

JT schreef op 25 september 2002 @ 12:03:
Nog beter: we gaan een hele dag en warezboard voeren hier, of langer als het kan en dan maken we het femme's aansprakelijkheid >:)

Dat duurt geen dag hoor, een forum als het onze is zo de pineut als er zaken passeren die niet mogen volgens de wet...

(al was het alleen maar door toedoen van een rancuneuze ex-GoT'er ;) )

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

stilte.......

Oh nee, Johny Cage Foundation komt ons ophangen !!! :P

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wat betreft de formulering van de FAQ:

De reden 'we staan pertinent niet toe dat GoT een warez-board wordt (en dat gebeurt gegarandeerd als we illegale linkjes gaan toestaan) want dat is simpelweg niet waar dit forum voor is bedoeld [bovendien zijn er al genoeg van zulke boards]' vind ik zelf een stuk overtuigender argument dan 'we zijn bang voor juridische consequenties', hoewel ook dat zeker niet onwaar is.

Misschien kan dat in de FAQ duidelijker naar voren komen - zodat het niet lijkt dat (de crew van) tweakers.net gewoon een stelletje mietjes is (ook al is deze houding volkomen terecht, begrijp me niet verkeerd - maar de huidige melding komt op mij zwak over aangezien het halve internet vol staat met sites die dit WEL gewoon doen en er blijkbaar mee weg komen, snappie?), maar dat jullie gewoon simpelweg NIET willen dat dit een warezboard is omdat het hele andere doeleinden heeft en dit de kwaliteit van het forum zou laten kelderen, en dat je je er daarom maar aan hebt te houden of op vervelende gevolgen (OW's, ban's enzo) kunt rekenen.

Vind ik zelf een enorm veel sterker argument dan 'wij zijn bang voor de politie/St. Brein/Buma Stemra' (vrij vertaald van wat er nu staat).

Maar goed, daar mogen jullie het mee oneens zijn natuurlijk - laat dan maar eens horen waarom :)

N.B. Voordat ik nu gezeur krijg dat ik hier de crew voor mietjes uitmaak: dat doe ik dus niet want ik weet dat dat niet zo is, ik zeg alleen dat het bij de nieuwe gebruiker die het leest (bij mij toendertijd iig wel een beetje) de indruk opwekt dat dit zo is, terwijl er ook andere (IMHO betere/sterkere) argumenten aan te voeren zijn waarom het zo is zoals het is.

Dat juridische punt kun je dan onderaan nog wel even noemen ('bovendien heeft tweakers.net geen zin in juridisch gezeur veroorzaakt door onze users'), maar niet als enige reden, zoals nu.

Verwijderd

Wilke: al die sites die warez aanbieden staan niet in Nederland ;)
Jaymz is de Faqman dus even wachten tot hij langskomt.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hebben jullie geen access tot het geheime deel van GoT ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

BalusC schreef op 25 september 2002 @ 11:32:
Stel dat het hier toch toegestaan wordt, dan krijgen we mot met bijvoorbeeld BSA.. Daarna is er geen GoT meer, dat willen jullie toch niet, wel?
Thi@z agrees

Verwijderd

Delphi schreef op 25 september 2002 @ 14:51:
Hebben jullie geen access tot het geheime deel van GoT ofzo?

:?

Verwijderd

TgF: wij noemen dat de TrashCan :+

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Het illustere Crew Warez forum ;)

* D2k mag er nog steeds niet in :( die ACM rekent woekertarieven voor access :( <!-- :+ -->

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• DSmarty
  • Niet online
Maar als je er eenmaal in kan komen :*

• Jaymz
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

Wilke schreef op 25 september 2002 @ 13:42:
Wat betreft de formulering van de FAQ:

De reden 'we staan pertinent niet toe dat GoT een warez-board wordt (en dat gebeurt gegarandeerd als we illegale linkjes gaan toestaan) want dat is simpelweg niet waar dit forum voor is bedoeld [bovendien zijn er al genoeg van zulke boards]' vind ik zelf een stuk overtuigender argument dan 'we zijn bang voor juridische consequenties', hoewel ook dat zeker niet onwaar is.

Misschien kan dat in de FAQ duidelijker naar voren komen - zodat het niet lijkt dat (de crew van) tweakers.net gewoon een stelletje mietjes is (ook al is deze houding volkomen terecht, begrijp me niet verkeerd - maar de huidige melding komt op mij zwak over aangezien het halve internet vol staat met sites die dit WEL gewoon doen en er blijkbaar mee weg komen, snappie?), maar dat jullie gewoon simpelweg NIET willen dat dit een warezboard is omdat het hele andere doeleinden heeft en dit de kwaliteit van het forum zou laten kelderen, en dat je je er daarom maar aan hebt te houden of op vervelende gevolgen (OW's, ban's enzo) kunt rekenen.

Vind ik zelf een enorm veel sterker argument dan 'wij zijn bang voor de politie/St. Brein/Buma Stemra' (vrij vertaald van wat er nu staat).

Maar goed, daar mogen jullie het mee oneens zijn natuurlijk - laat dan maar eens horen waarom :)

N.B. Voordat ik nu gezeur krijg dat ik hier de crew voor mietjes uitmaak: dat doe ik dus niet want ik weet dat dat niet zo is, ik zeg alleen dat het bij de nieuwe gebruiker die het leest (bij mij toendertijd iig wel een beetje) de indruk opwekt dat dit zo is, terwijl er ook andere (IMHO betere/sterkere) argumenten aan te voeren zijn waarom het zo is zoals het is.

Dat juridische punt kun je dan onderaan nog wel even noemen ('bovendien heeft tweakers.net geen zin in juridisch gezeur veroorzaakt door onze users'), maar niet als enige reden, zoals nu.
Hier kan ik kort over zijn:

Goed plan :7

Ik zal m'n creativiteit er es op loslaten enzo, als dit er over een week niet staat moet je me es een schop geven ofzo :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Jaymz schreef op 25 september 2002 @ 17:01:
Hier kan ik kort over zijn:

Ik zal m'n creativiteit er es op loslaten enzo, als dit er over een week niet staat moet je me es een schop geven ofzo :)
Okee dan, ik hoop dat ik er dan ook nog aan denk :)

ItSnows, je hebt gelijk, zulke openlijke warez-sites staan niet in Nederland (*doet uit alle macht zijn best niet aan Campusnet te denken O-) *), maar er zijn zat sites die wel in Nederland zijn en waar je wel linkjes er naartoe kunt vinden (als het daarbij blijft). Dat risico kan t.net gewoon niet lopen en al kon dat dan wil je het alsnog niet. Over het niveau wordt toch al genoeg gezeurd (niet geheel onterecht), warez toelaten zou vermoedelijk geen stap in de goede richting zijn, behalve (tijdelijk) voor het aantal pageviews misschien ;)

• JvS
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jaymz schreef op 25 september 2002 @ 17:01:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]Hier kan ik kort over zijn:

Oke dan :)

Persoonlijk vind ik het "het forum wordt dan echt een kansloos zooitje" met alleen maar topics over wie wat waar kan ftp'en enzo (zie fxp boards, no offense maar het taaltgebruik is daar echt zwaar kansloos. En dat gemier met statussen vind ik ook niet echt iets wat bij een 'volwassen' (aanhalingstekens :P) forum past.. :{

Dus als de "niveau" kwestie wat duidelijker wordt, is dat fijn :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1