Wireless LAN en getweakte Alcatel modem

Pagina: 1
Acties:

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Luitjes,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een Netgear ME102 Access Point. In mijn laptop een Avaya Gold Card. De AP heb ik aan een 10/100 switch hangen. aan deze switch hangt ook de Alcatel ADSL modem (in de uplink) Ook hangt er nog aan deze switch een vaste PC. Nu doet het volgende probleem zich voor:

Als ik de vaste PC aan heb staan kan ik gewoon internetten op mijn laptop (wireless dus). Maar wanneer ik de vaste PC uitzet verliest de laptop ook ineens zijn netwerkconnectie, maar de verbinding met de access point blijft wel !

Dit snap ik niet: De vaste PC staat toch los van de Access Point en Alcatel ADSL modem ?

Moet ik de Netgear AP anders configureren ofzo ? Of moet de Access Point in de uplink vd switch en de ADSL modem in een gewone poort ?

Een vaag verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. (De search leverde nix op)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Hmm,

Nou ja. Het probleem is al opgelost maar ik snap de logica totaal niet, puur toeval dat ik hier tegenaanliep: De Netgear AP was middels een USB kabel verbonden aan de vaste PC om de AP te kunnen configureren. Nu trek ik die USB kabel eruit en heb ik ineens weer verbinding met m'n WLAN kaart en ook met internet :D

Maar ehm, het bevalt echt uitstekend ! Ik heb de AP op de begane grond staan en door het hele huis (op zolder, achterin tuin) heb ik een excellent/good verbinding ! Ik had niet verwacht dat het zover kon komen :)

Zelfs bij onze buren werkt het goed en daar zitten toch echt een aantal dikke muren tussen !