Radeon 9700 Pro minder dan verwacht ??

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
ik heb vandaag ook een radeon 9700 pro binnen gekregen (nou ja, gekregen.... )
maar ik dacht dat het een GF4 killer zou zijn..

Ik heb een score van 10500Marks met 3dmark 2001 SE.

Op zich best hoog maar ik had hoger verwacht.
Een vriend van mij heeft een GF4 TI4600 en die heeft zo'n 12000 punten.

En ik heb met UT2003 demo op 1024x786 in:
FlyBy: 126 FPS
Botmatch: 40 (ofzo )

en hij 144 om 50

Mijn PC:
AMD XP1700+
786 MB DDR 266geheugen
Windows 2000 SP3

Zijn PC:
AMD XP1900+
1024 MB DDR 333 geheugen
Windows XP

Wat kan ik nog meer tweaken aan de kaart? Ik heb de ATI catalyst driver 2.3 geïnstalleerd.

Wat te doen?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
1. Hij heeft snellere proc
2. Hij heeft sneller en meer geheugen
3. Ik heb inderdaad indrukwekkende scores gezien met Radeon 9700, maar dan wel met een vette p4 @ 3 Ghz
4. FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (React)

Verwijderd

Tja, hij zit sowieso al hoger met z'n specs... sneller geheugen, snellere cpu... enige manier waarop je eerlijk kan benchen is met dezelfde specs... dan kan je kijken of jouw kaart sneller is of niet
-Edit
Dubbelop, net te laat :)

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Draai de tests eens op 4xAA en 16xAF op beide computers.... Eens zien of de Ti4600 het nog goed kan bijbenen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Processor van hem is gewoon sneller, als je jouw videokaart in zijn systeem zet zul je zien dat die van jouw beter presteert.

Verwijderd

Precies. Op jouw systeem is niet je videokaart, maar je processor, moederbord en geheugen de bottleneck. Da betekend dat je me een gf4ti waarschijnlijk precies dezelfde score zult halen. Overigens merk je het verschil tussen de Ati en de nvidia steeds mer naarmate de resolutie hoger ligt en er meer fsaa en aniso filtering wordt gebruikt. Draai 3dmark maar eens op 1600*1200 met 4x fsaa. Dan geef je alleen extra druk op je videokaart en niet op je processor. Dan zul je gegarandeerd veel meer punten halen dan die vriend van je.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Volgens mij moet het wel sneller kunnen. Ik haal met m'n 8500 en een bijna identiek systeem op de flyby om en nabij de 110-120 en op de botmatch zit ik nu rond de 40...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zet je FSB flink omhoog, dat helpt bij een 9700 :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mooya schreef op 24 september 2002 @ 20:46:

Wat kan ik nog meer tweaken aan de kaart? Ik heb de ATI catalyst driver 2.3 geïnstalleerd.
http://www.rage3d.com/r3dtweak/

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
TNX voor de snelle reacties.
Maar ik had mijn Cass Latency al op 2 gezet en de FSB 5 puntjes omhoog gedaan.
EN is de ATI catalyst driver goed? Ik heb totaal (nog) geen verstand van ATI drivers (had hiervoor een GF2 GTS).

EN ik zal die 3D tweakers eens installeren.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...st_messages/560274#3dmark

Probeer de dingen die daar staan, verder zijn dit soort performance vragen zo vaak gesteld (met elke keer zelfde antwoorden, vandaar de Faq) dat je hier zelf ook wel uit moet kunnen komen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.