Toon posts:

[php/javascript/mysql] Achtergrondkleur nieuwe venster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Ik heb een php pagina met een kleine plaatje erop. De lokatie van die plaatje wordt opgehaald vanuit mysql. Het plaatje is een hyperlink dat wijst naar een vergrootte versie van die plaatje. Met javascript heb ik een pop-up scherm gemaakt (in samenwerking met php), waarin je die vergrootte versie ziet.

Nu mijn probleem:
De achtergrondskleur van mijn hele site is zwart. Maar de achtergrondskleur van de pop-up scherm is standaard wit. Is het mogelijk om de achtergrondskleur van die pop-up ook zwart te maken?

Ik heb op het internet gezocht, maar heb hier geen antwoord op kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen.

Verwijderd

Wat je kan doen is een html document openen in dat venster met daarin het plaatje. Het zwart maken van de achtergrond van een html document is vastwel bekend...

Verwijderd

euhm gewoon dmv html? <body bgcolor="#000000"> ????????

en hoe je dat erin krijgt, ligt aan hoe het popup wordt opgebouwt. Genereert php je html of bouw je je html via het javascript?

zucht...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G

Verwijderd

Topicstarter
die link ziet er zo uit:

<A HREF="<?="$b"?>" TARGET="nieuw" onclick="NieuwVensterD(); return false;">[img]"<?="$fldimg"?>"></A[/img]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Zou inplaats van een img als source een pagina als src meegeven, welke je kunt stylen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:38:
die link ziet er zo uit:

<A HREF="<?="$b"?>" TARGET="nieuw" onclick="NieuwVensterD(); return false;">[img]"<?="$fldimg"?>"></A[/img]
wat doe je nou?

het gaat er in dit geval om wat er in je javascript staat in de functie (NieuwVensterD())

weet je wel waar je mee bezig bent?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

willem169, hoe weet je dat ie direct een img als nieuwe pagina opent :?
onclick doet ie de functie NieuwVensterD() aanroepen...
wat er in de href staat wee'k natuurlijk nie O-)
net als in die functie BTW...

Maar verders heeft willem169 helemaal gelijk:
gewoon een standaard popup venster stylen naar eigen kleur en die telkens laten vullen met de gewenste img...
maar dat doe je misschien al.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry. Ik begreep het verkeerd

Dit staat in die functie:

<SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function NieuwVensterD() {
window.open("<?="$b"?>", "plaatje", "width=363,height=495,menubar=no,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,scrollbars=no,resizable=no,top=1,left=20,BGCOLOR=black");
}
//-->
</SCRIPT>

Verwijderd

Topicstarter
In die pop-up bestaat alleen uit 1 afbeelding. Welke afbeelding dat ook is, is afhankelijk van wat er door php worrdt doorgegeven.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ah dus toch direct de img aanroepen, sorry willem169 dat ik aan je twijfelde :/

as said: fix een sjabloon waar je elke img iin fietst.
Op die manier heb je volledige controle over layout/kleur.

die 'BGCOLOR=black' als argument in de window.open werkt iig absoluut niet!
Misschien dat sommige browsers er zelfs wel van over hun nek gaan; ff deleten dus :)

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 24-09-2002 22:00 . Reden: those damn typo's ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oke Hangloozz, bgcolor eruit gesloopt.

Zou je misschien duidelijk kunnen uitleggen wat je bedoelt met een sjabloon waar elke img in moet komen? Wat bedoel je daar precies mee. En zou je misschien kunnen vertellen hoe ik het ongeveer moet doen.

Ik ben een niewbie op dit gebied, dus weet er nog vrij weinig vanaf.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

okeee, dis eigenlijk basic, dus laat de modjes het maar niet zien :P

je weet hoe groot je image is, right?
nou stel dat je d'r een rand van 25px omheen wilt, dan maak je gewoon een nieuw html-document aan met daarin bijvoorbeeld een tabel om je image te positioneren (mag niet volgens de puristen maar dat boeit ff niet) die aan alle kanten 25px groter is dan je image zodat ie straks mooi in je popup-venster past.
Hoe je dat verder doet moet je maar ff uitvogelen samen met de search en Google moet je d'r komen.

Daarna gebruik je die functie NieuwVensterD() om je html document aan te roepen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function NieuwVensterD() {
window.open('popup.html?imgid=1', 'plaatje', 'width=363,height=495,menubar=no,
toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,scrollbars=no,resizable=no,top=1,left=20');
}
//-->
</SCRIPT>

in je popup voeg je nog wat java- of php-scripting toe om de juiste imgid te filteren.

good luck :)

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 24-09-2002 22:19 . Reden: layout screwed up ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nou dat moet mij nog wel lukken :P.
Bedankt voor je hulp

Verwijderd

je kan dmv je javascriptje ook een popup maken en dan dmv javascript ook html in dat window writen met document.write. dan hoef je geen php pagina voor te fixen.

kies maar wat je leuk vindt :)
Pagina: 1