Ik heb het volgende stukje code in de ene pagina:
Nu wil ik door middel van php code waarden uit een database halen en in de bovenstaande array stoppen. De waarden krijg ik er zover in met het volgende stukje code:
Tot zover gaat het goed, en de volgende source komt tevoorschijn:
Achter de laatste naam, Sporthuis Veldwijk, staat ook een komma. Die moet daar weg, omdat de output dan een keer undefined aangeeft.
Ik heb geprobeerd om met array_count_values() het aantal waarden uit de query te tellen, maar dan geeft hij aan dat $query geen array is.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
code:
1
2
3
4
5
6
| <script language="JavaScript">
<!--
var newsarray = [
<?php include ('lichtkrant.php'); ?>
]
.... |
Nu wil ik door middel van php code waarden uit een database halen en in de bovenstaande array stoppen. De waarden krijg ik er zover in met het volgende stukje code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? include ('onderhoud/config.php'); $select ="SELECT * FROM lichtkrant ORDER BY id"; $query = mysql_query($select); while ($lichtkrant = mysql_fetch_object($query)) { echo ('"'); echo ($lichtkrant->sponsor); echo ('",'); } ?> |
Tot zover gaat het goed, en de volgende source komt tevoorschijn:
code:
1
2
3
4
5
6
| <script language="JavaScript"> <!-- var newsarray = [ "Makelaardij Bruintjes & Keurentjes","Super de Boer Wieldraaijer","Sporthuis Veldwijk",] ] .... |
Achter de laatste naam, Sporthuis Veldwijk, staat ook een komma. Die moet daar weg, omdat de output dan een keer undefined aangeeft.
Ik heb geprobeerd om met array_count_values() het aantal waarden uit de query te tellen, maar dan geeft hij aan dat $query geen array is.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!