Krakende SB Live! 1024

Pagina: 1
Acties:

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik een Sb Live! 1024. Als ik bv een game speel of mp3's afspeel ik open of kopieer wat dan klinkt er een afschuwelijk gekraak door de speakers.
Ik heb dit ook als ik met games EAX aanzet, vooral bij grote ruimtes met een galm is het echt verschrikkelijk. Ik heb al gechecked of de kaart niet zijn IO/IRQ/DMA deelt met de IDE controller of zo, dit is niet zo, want ik heb de desbetreffende gereserveerd in de BIOS.

Anybody got an idea

• Jaguar_e
  • Laatst online: 16-05 15:35
hoi

ik heb zelf ook zo iets gehad met een sb bij mij hielp het om de line in uit te zetten en het volume op nul.
ik hoop dat je hier wat aan hebt

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Verwijderd

Dat kan best heb je al geprobeerd om je geluidskaart in een ander PCI slot te steken.. neem aan dat dit onder win2k is?
Was bij mij wel zo.. win98se ook wel .. maar minder ..heb toen mijn geluidskaart in mijn laatste PCI slot gezet zeg maar... en daarna nooit meer last gehad.. ;)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds ik een 3com netwerkkaart heb is het zo. Ook als ik internet pagina's open en ondertussen een mp3 afspeel is het verschrikkelijk. Als ik muziek opneem heb ik er ook allemaal gekraak doorheen. In windows 2000 is het bij mij het ergst in windows 98 is het beter. Ik heb ook al geprobeerd om de SB Live! in een ander PCI slot te doen doen, maar dat helpt niks.

Heb jij toevallig ook een 3com netwerkkaart? Dan moet je het es proberen met een ander merk netwerkkaart. Ik heb ook een realtek kaartje. Met die netwerkkaart is het geluid perfect, geen gekraak en niks.

Je kan het proberen. Als het niet werkt dan weet ik het ook niet. Bios van je moederbord flashen misschien?

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Ok, ik heb een 3com 905b-tx, hiervoor had ik een SB32AWE en daarna een SB64AWE, beide geen problemen. Heb ook al PCI sloten gewisseld zonder resultaat. Ook heb ik al geprobeerd verschillende geluidsbronnen te dempen. Niets helpt.

Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met die verrotte mpv3 chipset van via en dat m'n processor niet snel genoeg is om alles te verwerken.? am i right

Verwijderd

Nee dat denk ik niet. Ik heb ook een mobo gehad met een MVP3 chipset, bij die was het geluid ook kut, gekraak enzo. En nu heb ik een mobo met VIA KT133 chipset en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Dus ik denk niet dat het aan het chipset ligt. Heb je niet een andere netwerkkaart? Kan je testen of het probleem weg is of er nog steeds is.
Je hebt ook geen IRQ conflicten ofzo?

ennuh..... wat voor processor hebbie dan? Je hebt voor een SB Live! minimaal een P133 nodig. En een AMDk6je kan die geluidskaart ook makkelijk hebben.

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 13:17
Ik heb dit ook gehad en het was verholpen door de kaart in een ander PCI slot te steken. Nu heb ik er nog heel af en toe last van, maar dan een paar seconden en zeker minder erg als vroeger. Het kraken was trouwens minder als ik geen seti@home had draaien.

Wat ik heb gelezen toen ik op zoek was naar een oplossing was dat sommige mensen van het probleem af waren door hun memory hole tussen 15 en 16MB in te stellen in de bios. Ik heb deze optie echter niet op mijn nieuwe moederbord dus ik kon het niet testen.

Succes!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Nee, he?
ik heb net een asus a7v besteld, daar zit ook zo'n chippie op, dacht ik eindelijk van dat gezeik af te wezen.
is dat een bug in de SB of in de 3com?

• Soepie
  • Laatst online: 20-08 15:31
Hmmzzz, ik heb ook en 3com3c905C-TX en heb het probleem ook onder win2k, niet onder LINUX, dus das vreemd, moet maar eens PCI bus swappen en zo dan, het overigens een 'gewone' SB16PCI. win98 geeft overigens geen probs

Gewoon spullen

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 13:17
Ik denk dat het meer ligt aan hoeveelheid data die over de bus heen gaat. Ik had er ook last van, geen 3com maar wel een 100Mbit kaartje. En ook nog een PCI raid kaartje met de benodigde HD's erop. Maar het is echt weggegaan na wat kaarten heen en weer te swappen.

Verwijderd

ik had precies hetzelde gezeik vooral als er veel video activiteit was zoals het vergroten van een filmje in mediaplayer, bioj mij was het probleem heel simpel opgelost door het opnieuw installeren van de drivers!!!
ik hoop dat het bij jouw ook werkt!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36

coldasice

business intelligence

Dit heeft meestal meer te maken met de kwaliteit van de boxen dan met een kaartje...ik heb dit probleem namelijk ook maar alleen als ik mijn computerboxen aanzet. Niet als ik mijn stereo aanzet....op aux kanaal waaraan de computer hangt...je zou dit kunnen proberen...kabeltje kost 13 gulden daar hoef je het niet voor te laten.

Computerboxen zijn over het algemeen van lage kwaliteit...en dan kun je wel zeggen dat die van jouw 200 piek kosten....Die van mij kosten 250 met Subwoofer maar dat verandert niet de kwaliteit maar het vermogen van de boxen.

freelance-intelligence.info

Pagina: 1