SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Anoniem: 64721
vbCrLf = chr(13) + chr(10)
vbNewline = chr(13)
Oftewel het maakt niet echt uit wat je doet
vbNewline = chr(13)
Oftewel het maakt niet echt uit wat je doet
'MsgBox'-en die over het scherm vliegen daar is in principe niemand blij meeapen-nootjes schreef op 24 september 2002 @ 19:41:
Ik wil een msgbox laten verschijnen met meerdere regels dus
code:
1 MsgBox "U heeft 3 [..]", vbinformation, "Jackpot"
Hoe kan ik dit doen?? Heb het geprobeerd net als in java met /n (was het toch??)maar dat werkt niet...
Iemand ideën?? 't is voor een soort fruitautomaat... vandaar die bananen...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Da's inderdaad ook een idee... Gaan we over na denken tnks...LauPro schreef op 24 september 2002 @ 19:47:
[...]
'MsgBox'-en die over het scherm vliegen daar is in principe niemand blij mee, probeer daar is wat anders voor te vinden. Je zou ook gewoon een 'PictureBox' met een tekst erin + knop kunnen gebruiken, is al wat gebruiksvriendelijker.
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Een goede msgbox die duidelijke titel en inhoud + juiste icoon (niet vbCritical) werkt ook goed genoeg imo. Eventueel kun je vele msgbox alternatieven vinden op www.pscode.com
Nou nee... Niet voor dit soort doeleinden. Natuurlijk moet je geen 'Kritiek'-bericht gebruiken als het niet nodig is maar om nu bij een 'fruitautomaat' een MsgBox te gebruiken die dus vervolgens (als het echt zou gaan werken41.6C.6D.61.72 schreef op 24 september 2002 @ 19:52:
Een goede msgbox die duidelijke titel en inhoud + juiste icoon (niet vbCritical) werkt ook goed genoeg imo. Eventueel kun je vele msgbox alternatieven vinden op www.pscode.com
Een MsgBox is bedoeld om een korte uitzondelijke mededeling te doen ('wilt u dit opslaan?') of als bevestiging te dienen maar niet bedoeld voor in 'lussen'.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Anoniem: 48774
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Dim Message as string Message = Message + "Hoi" + vbnewline Message = Message + "ik" + vbnewline Message = Message + "probeer" + vbnewline Message = Message + "iets" + vbnewline Message = Message + "uit!" Msgbox message,16,"hehehe" |
Probeer dat dan
Je beseft wel dat je nu een gigantische fout maakt?Anoniem: 48774 schreef op 25 september 2002 @ 12:55:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Dim Message as string Message = Message + "Hoi" + vbnewline Message = Message + "ik" + vbnewline Message = Message + "probeer" + vbnewline Message = Message + "iets" + vbnewline Message = Message + "uit!" Msgbox message,16,"hehehe"
Probeer dat dan
+ = voor getallen
& = voor strings
+ met strings kan vreemde dingen creeren..
dus bijv:
code:
1
2
3
| dim strText as string strText = "Ik wil geen kinderpostzegels!" & vbcrlf strText = strText & "hoe vaak moet ik dat nog zeggen :(" |
Anoniem: 3057
Als we dan toch bezig zijn:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim strText As String strText = _ "Dit is de eerste regel!" & vbCrLf & _ "Hier ga ik rustig verder op de tweede regel" & vbCrLf & _ "en op de derde en vierde regel kondig ik " & vbCrLf & _ "een conclusie op de vijfde en zesde regel aan:" & vbCrLf & _ "ik hoef helemaal strings te copyen om " & vbCrLf & _ "een redelijke layout te verkrijgen!" |
Anoniem: 48774
41.6C.6D.61.72 >> maakt opzich niet veel uit, bij mij werkt het altijd...
MrX... wat is een zelfde principe, maar t maakt niet uit of je copyeerd of of niet...
ik vind het vervelend met al die underscores.... ieder zn manier
MrX... wat is een zelfde principe, maar t maakt niet uit of je copyeerd of of niet...
ik vind het vervelend met al die underscores.... ieder zn manier
Pagina: 1