Toon posts:

[Win 2000] na installatie tijdens setup vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fijutsi Siemens Laptop
Celeron processor
Windows 2000 prof.

Na het instaleren van windows. krijg je bij de eerste keer opstarten een scherm wat zegt dat het alle hardware gaat detecteren en installeren. Dit gaat redelijk goed totdat op het midden van her balkje het scherm knippert en niks meer doet. heb dit nu al met twee verschillende windows 2000 cd's gehad.

Ben ten einde raad.........

btw, als er meer info nodig is hoor ik het graag!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 18:22
Kun je wel normaal windows 98 of xp instaleren ? En werkt die dan wel stabiel? Anders mischien even een ram testje..

Verwijderd

Ik ben dat probleem ook eens bij een kennis tegengekomen. Hij had eerst Win98, upgrade naar 2000 gedraaid, en alles werkte als een trein. Toen heeft hij z'n PC goed verkloot en wilde ik ineens Windows 2000 erop zetten. Exact hetzelfde probleem als jij beschrijft.

Ik vind het ook heel gek, en heb nog geen andere oplossing kunnen vinden. Na een Win98 installatie kon ik nl. wel weer upgraden naar 2000.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm, misschien wel een idee ja. het wazige is dat het instaleren van XP op precies dezelfde manier fout gaat. Zou er een probleem kunnen zijn met hardware. Wel raar dat hij voor de format gewoon goed werkte.

Heb verder niks veranderd. geen bios geklooi enz enz.
Ik weet niet of iemand weet welke driver hij instaleert als je bij de beginsetup iets over de helft bent. (Nee natuurlijk, maar ja moest het er effe vertellen! ;) )

Nou ik zal later op de dag eens proberen win 98 te instaleren, al heb ik er wel een slecht gevoel bij aangezien install van XP ook vastloopt. E

Eventuele oplossingen zijn natuurlijk heeeeeeeeel erg welkom! :)

Verwijderd

meabie alles ffies aandrukken hiero op mijn (stage)werkplek kan het weleens voorkomen dat je geheugen niet er perfect meer in zit. oplossing openschroeven meestal aan de onderkant en dan ffies eruit halen dan er opnieuw inplaatsen...

pArAd0x (name-change)

Verwijderd

Of beginnen met een install zonder overbodige hardware :) alle kaarten eruit (behalve je video natuurlijk :P) 1 reepje geheugen, geen poespas.

Verwijderd

Topicstarter
tis wel een laptop hè! zal wel eens kijken naar dat geheugen......

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 15:31
Had ik ook, en ook bij mij werkte de install pas goed nadat ik ging upgraden vanuit windows 98.
Heb dit vanochtend pas nog gedaan en alles werkt nu als een zonnetje.

(Ik zit nu trouwens niet achter die laptop, ben op het werk :*) )

[ Voor 0% gewijzigd door Master__R op 25-09-2002 14:05 . Reden: pc moest laptop zijn.... :7 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 is inderdaad goed geïnstalleerd. ga zoderekt upgraden naar windows 2000.

Hoop dat het nu geen problemen geeft!

• lavaterrorr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2025
ik heb dit probleem nu ook
Ik snap er nix van
Elke keer net over de helft van de voortgangsindicator loopt ie vast en krijg je zo'n vaag zwart scherm vol met omgekeerde komma's te zien.
Ik had dit vroeger met Win98 nooit

PII 400
256 MB
Pagina: 1