Video scratching

Pagina: 1
Acties:

• wizzz999
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04-2025
Ok,

ik heb hier gezocht en op google en niets gevonden. Dus hier de vraag:

Ik ben op zoek naar software waarme je een film welke je bewerkt voor en achteruit kan 'scratchen' en daarvan een film kan maken(bijvoorbeeld met je muis.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, dus als iemand springt bijvoorbeeld dat je hen halverwege weer terugstuur omhoog of bv laat stuiteren. Vergelijkbaar met een jogshuttle van een vcr

Iemand enig idee welke software dat kan?

:)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
moet dat realtime gebeuren?

• wizzz999
Hoeft niet maar hij moet wel de beweging dan "opnemen" en later dan rendere.

Verwijderd

realtime oplossingen:
als je een macintosh tot je beschikking hebt is Max in combinatie met Jitter (http://www.cycling74.com) DE ultieme VJ-tool, waarin dit soort dingen erg eenvoudig te maken zijn...

Voor PC zou ik dit zelf gaan programmeren in Director...

als het niet perse een muis hoeft te zijn kun je ook kijken naar bestaande VJ-software die bijna altijd aan te sturen is met MIDI-apparatuur. Als je ergens een synth hebt waar een midi-fader op zit (eentje die midi uitstuurt als je er aan sleurt) sluit je die aan op je pc en heb je vrij snel controle over je filmpje. Een programma dat ik laatst voor een project gebruikt heb waarin realtime filmpjes werden gemanipuleerd (mbv midi) is Resolume, met een gratis 30-dagen demo (fully working voor zover ik me kan herinneren...)

http://www.resolume.com

Verwijderd

en hier is eventueel nog een lijst met andere VJ-software....misschien zitten er dingen tussen die met de muis aanstuurbaar zijn, maar het meeste zal toch met midi gaan
http://www.audiovisualize...hak/vjprgpix/softmain.htm

• wizzz999
Ok, thanks,

Ik zal ze eens bekijken, is inderdaad voor een pc, maar heb geen Midi mogelijkheden.

• wizzz999
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:22:

Voor PC zou ik dit zelf gaan programmeren in Director...
Heb je toevallig een url voor Director, ik heb gezocht maar dan komt er nogal wat naar boven. ;)

Verwijderd

het is van Macromedia, maar daar zul je zelf in moeten programmeren....als je dat nog nooit hebt gedaan lijkt me dat niet de beste oplossing....het is van Macromedia en volgens mij kun je ergens gratis een educational edition ofzo downloaden (en anders is-ie op bepaalde plekken best vindbaar)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
watbetreft geen midimogelijkheden > goedkope geluidskaart met gameport is opok al midi enabled

Verwijderd

ennuhhh Adobe Premiere????

• wizzz999
Heb ik al gekeken, ook met andere software kun je in de preview vensters perfect doen wat ik wil, dan is het echter nog niet gerenderd op goede kwalitei, ik wil dan dat die beweging 'opgenomen' word om dan later echt op kwaliteit te renderen.
MR_WAZOO schreef op 25 september 2002 @ 14:13:
watbetreft geen midimogelijkheden > goedkope geluidskaart met gameport is opok al midi enabled
Ja dat is geen probleem maar volgens mij bedoeld MrShaggy de fader van midi te gebruiken dat zou inderdaad de funktie zijn die ik zoek, maar dan heb je wel iets meer nodig dan alleen midi funktionaliteit van een sound kaartje.

Heb gisteren door veel van de software gespit maar nog niet gevonden. dus verdere suggesties zijn zeer zeker welkom.
Pagina: 1